פרופורציה בפרסום Adwords

תביעתו של ד"ר מוסקונה כנגד רשת מרפאות פרופורציה (וכללית אסטתיקה), הוגשה בשנת 2008. בתביעתו טען מוסקונה לפגיעה בפרטיות כתוצאה מכך שחיפוש שמו הפרטי בגוגל, העלה תוצאות נוספות בדמות קישורים ממומנים לאתרי האינטרנט של החברות הנתבעות. בכתב ההגנה שהגישה רשת מרפאות פרופורציה בייצוגו של עורך-הדין אופיר יוסף, הכחישה הרשת את טענותיו של ד"ר מוסקונה לפגיעה בפרטיות והבהירה כי השימוש שעשתה בשמו כמילת מפתח הינו חוקי לחלוטין, שכן הוא אינו מוזכר בגוף המודעה שהעלתה ואף לא באתר האינטרנט שלה.


ההגנה היטיבה לתאר את הפרסום בגוגל לבעל חנות בקניון הבוחר לרכוש שטח פרסום על המדרגות הנעות הנמצאות ליד חנות מתחרה. כמו כן בית המשפט הדגיש כי כל עוד לא נעשה ניסיון להטעות את הגולשים על ידי התחזות לאתר של מוסקונה, ההפרדה בין פרסום לבין תוצאות טבעיות היא ברורה.


עורך-הדין אופיר יוסף המייצג את רשת מרפאות פרופורציה מוסיף: "התביעה התיימרה להפסיק שיטת פרסום המקובלת ומוכרת כחלק מכללי התחרות ההוגנת בכל העולם ומועילה בסופו של דבר לצרכן. בפסה"ד, היה ביהמ"ש ער לניסיון לחסום תחרות לגיטימית ולקבל "מונופול פרסומי", באצטלה של הגנה על פרטיות השם. ביהמ"ש העדיף שיקולים של חופש הביטוי (לרבות המסחרי) וחופש המידע, במיוחד בשים לב למאפייני האינטרנט בכלל ומנוע החיפוש גוגל בפרט".

אולי יעניין אותך

__יעל שלביה לזר פור יו צילום מור סטודיו (2) - עותק
עיצוב ללא שם - 2025-01-19T131059
שיווק מפה לאוזן
טלי פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

סכיזופרניה
אורט דן גורמה משיק קורס ייחודי להכנת עוגות לימי הולדת בהובלת הקונדיטורית ליבנת גוטליב צילום באדיבות ליבנת גוטליב (1)
מימין יריב ארדון טופז הורביץ רוני רוטמן ויונתן ישי צילום אסף לוי (8)