צוות (Board) השיווק המשותף למשרד התיירות ולנציגי תעשיית התיירות, עליו הכריז בשבוע שעבר מנכ"ל משרד התיירות, נחום איצקוביץ, התכנס אתמול לדיון ראשון מאז הקמתו. בדיון השתתפו נציגים מכל תחומי תעשיית התיירות, וביניהם נציגי משרד התיירות, התאחדות בתי המלון, לשכת מארגני תיירות נכנסת, חברות התעופה ועוד.
חברי הצוות ציינו במהלך הדיון הראשון כי הם מקבלים בברכה את ההישג של שר התיירות, יצחק הרצוג, לפיו התחייב האוצר להגדיל את תקציב השיווק של המשרד ב-65 מיליון שקל. עם זאת, ציינו כי יש להמשיך ולהיאבק על תוספות תקציב נוספות, עד להגעה ליעד המקורי שהוצב לתקציב השיווק – 50 מיליון דולר בשנה לחמש השנים הבאות.
בישיבה הראשונה הוחלט כי היעדים המרכזיים אליהם ינותב התקציב יהיו שיווק ישראל במספר מצומצם של מדינות, ובראשן ארצות-הברית, גרמניה ואנגליה. עוד הוחלט כי המשקל המרכזי של התקציב – כ-50% – יושקע בארה"ב.
על הקמת הצוות החליט איצקוביץ לאחרונה, על מנת ליצור פורום שיווק תיירותי שיתכנס באופן שוטף לצורך יישום פעולות שיווק ופרסום משותפות, שייעשו בתיאום ובסינכרון בין כל הגופים.