שוק הציוד המשרדי בישראל מגלגל כ-850 מיליון ₪ בשנה

אדמיניסטרציה משרדית כבר אינה תפקיד זוטר המצוי בתחתית סולם החשיבות של החברה, אלא תפקיד חשוב שאחראי על סדר היום של המשרד ומנהל תקציב גדול, כך עולה מבדיקת שוק שנערכה במכללה האקדמית תל אביב יפו עבור חברת 3M המשווקת את פתקיות POST IT ודבקי SCOTCH. מהנתונים עולה כי שוק הציוד המשרדי בישראל מגלגל כ-850 מיליון ₪ בשנה, כאשר 60% מהסכומים הנ"ל מצויים בידי מנהלים אדמיניסטרטיביים שתפקידם לנהל את רכישת הציוד למשרד ו- 40% הנותרים הן הזמנות קבועות מספקים.



הסקר בדק במשרדים של 40 חברות מובילות במשק ביניהן בנקים, וחברות מסחריות בגדלים שונים. הבדיקה בחנה את הרגלי הרכישה של הציוד המשרדי במשרד החל מרכישת פתקיות, עטים ומחברות עד לרכישה של מחשבים, מדפסות, ריהוט וציוד יקר ערך.



עוד עולה מהסקר כי תחום האדמיניסטרציה המשרדית, שהיה בעבר תחום נשי מובהק, עובר שינוי וניתן לראות היום כי 48% מבעלי התפקידים האדמיניסטרטיביים במשרדים המובילים הם גברים.



עיקר הזמנות הציוד המשרדי כפי שעולה מהמחקר מתבצעות באמצעות הזמנה טלפונית ישירות מהמשווקים (37%). 25% ממנהלי המשרד קונים את הציוד למשרד באינטרנט ול-33% יש הסכם עם ספק שמביא להן את הציוד. רק 5% מהנשאלים הצהירו כי הם ניגשים לחנות הציוד המשרדי הסמוכה למשרד בו הם עובדים.



גם כאן המצב הכלכלי משפיע גם על בחירת הציוד המשרדי. הנשאלים הצהירו כי המנהלים שלהם דורשים מהם לבצע סקר שוק לגבי המוצר אותו הם קונים ולא מסתפקים בספק הקבוע אותו הם מכירים. את עיקר המידע הם בודקים ברשת האינטרנט (50%) ומי שלא בודק ברשת האינטרנט משווה את המחירים והאיכויות באמצעות המנשרים שמקבלים מהספקים השונים (25%). למחיר הציוד המשרדי חלק מכריע בבחירת המוצר כך הצהירו 85% מהנשאלים.



בבדיקת מוצרי 3M עולה כי מדי שבוע 82% מהחברות מזמינות מוצרי POST IT שונים כמו פתקיות וסימניות דביקות. עוד עולה מהסקר כי ככל שהחברות גדולות יותר (עם מאה עובדים ומעלה) מנהלי המשרד מעדיפים את מוצרי M3 על פני מוצרים אחרים. על פי המחקר עולה כי לפחות פעם אחת ביום משתמשים בפתקים הדביקים של POST IT או בדבק של SCOTCH.



גלי גולדשטיין ברעם, מנהלת השיווק בחטיבת מוצרי הצריכה בחברת 3M ישראל: "השוק של הציוד המשרדי עובר מהפכה, בידי המזכיר או המזכירה של המשרד נמצאים תקציבים גדולים והם הופכים לקהל היעד של המפרסמים. אחת המגמות העיקריות שעולות מהמחקר היא השימוש של תפקידי האדמינסטרציה באינטרנט והשפעת הרשת על הבחירות הכלכליות שלהן. זו אחת הסיבות שבגינן החלטנו להקים אתר למוצרי POST IT שבא לתת מענה למי שמנהל את התקציב של הציוד המשרדי, באתר ניתן למצוא קטלוג מוצרים, שימושים מגוונים למוצרי ה- POST IT במשרד או בחיי היום יום, לצד רעיונות לשימוש במוצרים כולל אפשרות להעלות רעיונות באופן עצמאי ע"י הגולשים.

אולי יעניין אותך

מחיר בקבוק אחד 2500שח מחיר השקה 2000שח טיפול סלבוסטר דר אקרמן צילום יחצ (3)
HACKETT LONDON גיא כושי ויריב פיין קרדיט (4)
חנות של רשת דינמיקה צילום באדיבות דינמיקה (2)
שיקו נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א
Alon Yaakob by Nadav Cohen Yonatan
דני קליש קרדיט צילום דרור סתהכל

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

יאיר ניצני בקמפיין עיגול לטובה עבור המרכז לחיילים בודדים על שם מייקל לוין - צילום
נגה גלנצר - צילום באדיבות המצולמת
שלי זהבי, בעלים משותפים בקבוצת פיט האוס ומאיר קנר מנכל חטיבת הספורט קבוצת תמוז קרדיט רום תייר