המילה "שירות" הפכה להיות מנטרה אצל כל מי שעוסק במכירות ובשיווק בדרך זו או אחרת. כמעט כל קמפיין שני כולל ביטויים דוגמת "האזרח בראש", "הלקוח במרכז" וכו'. במדינה אנטי שירותית כמו שלנו, זה הישג לא מבוטל, אלא שבמקרה הזה הקמפיינים והסיסמאות לא תמיד תואמים את המציאות. במאמץ לא רב ניתן לחשוף לא מעט חברות שהלוגו שלהן צועק "הלקוח בראש", ואילו בפועל אתה יכול להמתין שעה על הקו עד שתקבל מענה. באחד המוסדות האקדמיים מיהרו לעלות על הסוס, וכשאתה מצלצל אליהם, מיד נשמע מענה קולי: "בגלל המצב הביטחוני זמן ההמתנה הוא ארוך מהרגיל". כאילו שבימים רגילים זמן ההמתנה הוא קצר. זו כמובן רק דוגמה אחת מהימים האחרונים.
במוצאי השבת האחרונה נפתחה בעיר רעננה תערוכת "מעצבים שירות 2006", שמכילה כמה עשרות מודלים של סוסני ים, שנועדו לבטא את איכות השירות. התערוכה היא פרי יוזמה של איגוד החברות לקידום השירות בישראל, בראשות חנן מיכאלי, שבא עם הרעיון לפני כמה חודשים לראש עיריית רעננה, נחום חופרי והצליח לסחוף איתו את יתר צוותי העירייה. למה סוסון? סוסון הים הוא כידוע יצור מיתולוגי, אליו נקשרו אגדות רבות ונחשב לאחרון הדינוזאורים הימיים. "יצור קטן ממדים זה אפוף ההילה, מבקש לבטא באמצעות האמנות את הנסתר, הקסום והיפה שבמתן שירות", נאמר בדברי ההקדמה לתערוכה, שמוצבת בגלריה העירונית. למה דווקא רעננה? מיכאלי אומר, כי איננו תושב העיר אבל תמיד הצטיירה בפניו רעננה כעיר מאוד שירותית לתושביה ולכן בחר למקם את התערוכה דווקא בעיר זו.
בתערוכה משתתפים כ-40 דגמים מוקטנים של סוסוני ים, פרי עבודתם של אמנים שעבדו בזוגות או כיחידים ואשר מציגים מזווית הראייה שלהם את דעתם על אומנות השירות. גם השמות שניתנו לסוסונים לקוחים מעולמות שכולם מתחברים אליהם: "משפחתון", "על עף", "סודון" וכדומה.
כמובן שאף אחד לא מצפה שרמת השירות בארץ תשתפר פלאים מיד לאחר התערוכה, אבל הגברת המודעות, השיחות על הנושא, ההתיחסות לעובדה זו יביאו עם הזמן לכך שהסיסמה "הלקוח בראש" לא תהיה רק שורה בקמפיינים פרסומיים והשירות בכל מקום יהיה עם הרבה מאוד כוח סוס.
מקור: עיתון ה- IT, ה- DailyMaily