שרוליק מתייגס למילואים – החזרה של הדמות האייקונית בעקבות המלחמה

דמותו המיתולוגית של 'שרוליק' של הקריקטוריסט דוש חוזרת בעקבות מלחמת חרבות ברזל

 

בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל 'שרוליק', של הקריקטוריסט קריאל גרדוש ז"ל (דוש) שהפך לסמל לאומי מוכר ואהוב המייצג את המדינה ותושביה, חוזר באיור עדכני ברוח התקופה. במסגרת חזרתו הוקם עמוד פייסבוק חדש והוכנה מדבקה לרכב עם דמותו של שרוליק שתופץ בכל רחבי הארץ. 

בגרסתו החדשה מופיע שרוליק במדי צה"ל, עטוף בדגל ישראל ועם כובע הטמבל המפורסם שלו, לצידו הכיתוב "נעבור גם את זה". את שרוליק החדש, בעקבות דוש  עיצב הקריקטוריסט שי צ'רקה בשיתוף משפחת גרדוש שיזמה את הפרוייקט. 

במסגרת חזרתו של שרוליק לקהל הישראלי תחולק המדבקה החדשה לרכב בכמאה מחנויות הנוחות Sogood של סונול ברחבי הארץ (רשימת החנויות באתר סונול).

כמו כן, יוקם עמוד פייסבוק חדש לשרוליק בו ניתן יהיה להתעדכן על מהלכי החזרה של הדמות, שנולדה בשנים הראשונות למדינה, ללבבות הישראלים. בנוסף, ללמוד על ההיסטוריה של שרוליק  ומדינת ישראל דרך ציוריו הרלוונטיים של דוש  גם היום ובשילוב עם יצירות עכשוויות  של קריקטוריסטים ואחרים.  

ד"ר מיכאל גרדוש ודניאלה גרדוש – סנטו  ילדיו של דוש:  "שרוליק הוא  עדיין הישראלי הטיפוסי הנחוש,  האמיץ , העממי (קצת מרושל) ועדיין מתבגר, כמו המדינה. שרוליק הוא סמל שליווה אותנו הרבה שנים וגם בתקופות קשות ומאתגרות הצליח להעלות חיוך. מאז שפרצה הלחימה הרגשנו יותר מתמיד בחסרונו בנוף וחשבנו שלא יכול להיות שעכשיו, בשעה קשה כל כך לעם ישראל, הוא לא איתנו. שרוליק מייצג תכונות שליוו אותנו כל שנות קיומנו כמו יושר, נחישות, סולידריות, פטריוטיזם ואהבת המולדת. חזרתו של שרוליק נועדה לחזק את עמנו ולהזכיר לנו את העוצמה שיש בנו. אנחנו בטוחים שזה  מה שאבא היה עושה. 

סונול כחברה ישראלית מובילה הקיימת למעלה ממאה שנה נרתמה מיד למהלך והסכימה להפיץ ולחלק את המדבקות של שרוליק במתחמי סונול ברחבי הארץ. 

מדבקת שרוליק נתרמה על ידי חברת פיתקית אשר שיתפה פעולה עם דוש באופן דומה עוד בזמן מלחמת המפרץ במאה הקודמת.

על שרוליק

שרוליק, דמותו המצוירת של הצבר האולטימטיבי, יצירתו המוכרת והמצליחה ביותר של דוש הופיעה לראשונה ב-1951 בשבועון העולם הזה, במדור הקריקטורה השבועית. הדמות המשיכה והופיעה בעיתון מעריב, ספרים ועיתונים אחרים באין ספור קריקטורות, איורים ועיצובים אשר יצר דוש עד ליום מותו.

שרוליק נותר עד היום הדימוי הוויזואלי-אנושי היחיד המסמל את מדינת ישראל והעם היהודי בארצו הישנה-חדשה.      

אולי יעניין אותך

resized_pexels-photo-270637 (3)
צילום באדיבות טיקטוק ישראל (4)
הדמיה של הכפר של עמותת איילים בשדרות לאחר השדרוג צילום באדיבות איילים (2)
hb675gbs1_18012021110412
לאזן את התזונה צילום הרבלייף
גלידה-ללא-גלוטן-ביטבתה-בדרך-לאילת-צילום-לירן-יוחאי-מאושר-לשימוש2

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
צילום באדיבות טיקטוק ישראל (4)
מאיה רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר