תשעה תאגידים מובילים בארה"ב ישיקו 'פיילוט' שיבדוק את ההשלכות השונות של הקמת זירת סחר מקוונת בקונספט של מכירה פומבית לרכישה של משבצות זמן פרסום בטלויזיה. בין התאגידים הלוקחים חלק בבדיקה, טויוטה, וולמארט, מיקרוסופט, HP והום דיפו. כך מדווח ידיעון Trends
מהלך זה נתקל בהתנגדות קשה של בכירים בערוצי הטלויזיה. ידיעון ' TRENDS-מגמות שיווקיות' מדווח כי במידה שהבדיקה תציג תוצאות חיוביות, צופים כל הגורמים כי תיווצר ירידה משמעותית במחירי הפרסום. קבוצת התאגידים שכרה את אתר המכירות הפומביות הגדול בעולם EBAY לבנות עבור את הפורטל שיהפוך בפועל לבורסה של משבצות זמן שידור.
קבוצת התאגידים הקצתה 50 מיליון דולר לביצוע ה'פיילוט', ומנהליה פועלים כדי לצרף אליהם מפרסמים נוספים. עוד נכתב בידיעון כי כיום, רכישת משבצות זמן בטלויזיה מתבצעת במו"מ בין רשתות הטלויזיה לבין חברות המתמחות בתכנון וקנייה של מדיה, שהגדולות שבהן נמצאות בשליטה של חברות הפרסום הגדולות. המשמעות היא שכאמור, אם ה'פיילוט' יצליח, הנזק העיקרי יהיה לחברות אלו וכן לחברות עצמאיות. רשתות הטלויזיה מאידך, יינזקו בכך שהמחירים ירדו באופן משמעותי.