6 שאלות לשאול את משרד יחסי הציבור לפני שחותמים על חוזה

נערך בשיתוף Allmedia



עבודה עם משרד יחסי ציבור דורשת הרבה אמון, בעיקר מכיוון שהתוצרים של משרד יחסי ציבור הם לא מאוד מדידים – אין לידים או זמני שהייה באתר. כמובן שאייטם בחדשות ערוץ 2 תמיד רצוי, אבל בין אייטם אחד שכזה לשני, יש הרבה עבודת "כפיים" שיש לעשות, ועליה בדרך כלל קם ונופל הקשר עם המשרד.


לכן, פגישה ראשונה עם משרד יחסי ציבור זה קצת כמו לצאת לדייט – אתה לא באמת יודע מה עומד מאחורי ההצגה, אבל ננסה לנסח מספר שאלות שיוכלו לרמוז האם זה המשרד בשבילכם.



1. מה אתם יודעים על המותג? זה לא הניסוח המדויק לשאלה. אבל הרעיון כאן הוא קודם כל להקשיב מה אנשי המשרד איתם אתם נפגשים יודעים על החברה והמותג שלכם. אם הם לא מגיעים מוכנים, כנראה שהם גדולים מידי בשבילכם. נסו לראות עד כמה הם מבינים את הצרכים שלכם לפני שאתם שוטחים אותם לפניכם.



2. מה תהיה הצלחה מבחינתכם? כשאומרים יחסי ציבור, מדמיינים בדרך כלל הופעות בכל מדורי הכלכלה או הרכילות או הצרכנות על בסיס קבוע. הרבה פעמים בפגישות עם יח"צ מנהל השיווק מאדיר את המותג שלו, ומפליג בציפיות שלו לחשיפה עצומה שתרים את המותג, מתוך מחשבה שמשרד יחסי ציבור הוא כל יכול. האם זה אפשרי? לפני שמציגים את הציפיות, כדאי לשמוע מה משרד היח"צ רואה כהצלחה, מה המטרות שהוא רואה לפניו.



חשוב לזכור כי מפת התקשורת משתנה מאוד בשנים האחרונות ובתחומים מסוימים יש פחות ופחות שטחים אפשריים לחשיפה תקשורתית. לכן חשוב לשמוע מה יש למשרד יחסי הציבור לומר על הפוטנציאל להצלחה ועל העניין שהחברה שלכם יכולה ליצור. לעשות תיאום ציפיות מוקדם עם משרד היח"צ מהם התוצרים שיש לצפות. אתם לא גוגל או בנק לאומי עליהם יכתבו בכל מקרה, אך בכל זאת מה יש לצפות לגבי החברה שלכם.



3. מה עם הדברים הסמויים מהעין? בעבודת יחסי הציבור יש את העבודה השוטפת. מקבלים עדכון מהחברה, מנסחים ידיעה, ומשווקים לעיתונאים הרלוונטים. אבל חשובה בהרבה היא העבודה האסטרטגית שמפיקה פחות תוצרים ישירים אבל מייצרת מומנטום לחברה ולמסרים שלה. כדאי לבקש דוגמאות לעבודה אסטרטגית או יצירתית במיוחד עם לקוחות בסדר גודל דומה.



4. איך מודדים את העבודה? חשוב לדעת איך ידווחו לכם על העבודה שמתבצעת, ואיך מודדים הצלחה. מתי תדעו אם אתם על הגל או שהגיע הזמן לעבור למשרד הבא. עם זאת צריך לזכור, שיש כאן הרבה עניין של תחושה וקשה מאוד למדוד זאת באופן ישיר.



5. מי מטפל בך? חשוב גם לדעת איך העבודה השוטפת מתבצעת. כמה אנשים מטפלים בתיק, מי אחראי, האם יש כימיה טובה עם איש הקשר, עם מי נפגשים ובאיזו תדירות. חשוב גם לשאול לגבי הכנה לראיונות, האם עבודה מול גורמים שונים מתבצעת ישירות או דרך איש קשר, וגם לגבי עלויות נוספות, כגון צילום, וידאו, פרסום במדיה חברתית או הפקות שונות.



6. אילו פתרונות יש לכם בדיגיטל? כחלק מהמפה המשתנה של הדיגיטלי, בנוסף חשוב להבין את היכולת של המשרד לשלב את המדיה הדיגיטלית בנוסף למדיה המסורתית, ואילו יוזמות ניתנות לביצוע על מנת להביא את החשיפה למותג שלכם גם דרך הערוצים החדשים וגם דרך הותיקים.



לסיכום, חשוב לראות במשרד יח"צ שותף אסטרטגי, ולא רק כאיש מכירות לעיתונאים. ככל שאנשי היח"צ יהיו מעורבים יותר בהחלטות אסטרטגיות ושיווקיות,


כך הערך מההשקעה יגדל.


אולי יעניין אותך

מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111
dual
trump3
shpigel1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר