51 אחוז מכלל האוכלוסייה קוראים את החדשות באתרי חדשות

90 אחוז מהישראלים גולשים באינטרנט, בין אם במחשב, בטלפון הסלולרי או בטאבלט; 14 אחוז מהם גולשים רק במכשירים ניידים (סלולר וטאבלט) ואילו 11 אחוזים רק במחשב שולחני - כך עולה מהסקר המקיף לשנת 2017 של איגוד האינטרנט הישראלי (ע"ר).
מהסקר, שנערך זו השנה השנייה ברציפות, עולה כי 8.5 אחוזים מקרב הנשאלים בחברה היהודית אינם משתמשים באינטרנט. 61 אחוז מהם תולים זאת בסיבות דתיות (עלייה לעומת 47 אחוז אשתקד) 21 אחוז - מכיוון שהאינטרנט לא מעניין אותם. רק 4.3 אחוזים מהנשאלים בחברה היהודית מסבירים שהם אינם גולשים באינטרנט משום שאינם יודעים להפעיל מחשב או להתחבר לרשת. לעומת זאת, בחברה הערבית, 15.2 אחוז השיבו שאינם משתמשים באינטרנט. מתוכם- 37.4 אחוז הסבירו שהם אינם שולטים במיומנויות מחשב; 41.1 אחוז - מכיוון שהאינטרנט לא מעניין אותם; ורק 4 אחוזים מסיבות דתיות.
במקביל לשימוש הרחב שעושים הישראלים באינטרנט, ניכרת גם עלייה בחשש לפגיעה בפרטיות – מ-36 אחוז בסקר אשתקד ל-53 אחוז בסקר השנה – עלייה של כ-50%. אולם לצד התגברות החשש, הציבור אינו ממהר לשנות הרגלים ולהגן על עצמו ברשת. רק 10 אחוזים מכלל האוכלוסייה אינם מאשרים חברות של אנשים שאינם מכירים ברשתות החברתיות; רק 20 אחוז מכלל האוכלוסייה נמנעים מהעלאת תמונות או תכנים שנראים להם אישיים מדי; ורק 22 אחוז אינם מעלים לרשת תמונות חושפניות שלהם או של בני משפחתם. עוד עולה מהסקר כי 43 אחוז מהציבור היו רוצים ללמוד טיפים לשמירה על פרטיות ובטיחות במחשב ובסלולר.
האיגוד, המקים בימים אלה מוקד סיוע לאזרחים להתמודדות עם סיכוני סייבר שונים, בדק גם מה שיעור הגולשים באוכלוסייה שחוו פגיעה שהוגדרה על ידם כפגיעת סייבר. בסקר התברר כי 13 אחוז מכלל הציבור בישראל חוו פגיעות סייבר. עוד 7.5 אחוזים לא חוו פגיעה בעצמם – אך מכירים קרובים ומכרים שנפגעו.
מתוך אלו שציינו כי נפגעו או מכירים כאלו שנפגעו, אלו סוגי הפגיעות המרכזיות שצוינו: 27 אחוז ציינו שנדבקו מווירוס במחשב; ל-17 אחוז נגנבו פרטי כרטיס האשראי; 21 אחוז חוו פגיעה בפרטיות ברשת; 9 אחוזים התמודדו עם דרישת כופרה והצפנת דיסק ו-8 אחוזים נפגעו מבריונות ושיימינג ברשת.
עוד מצא הסקר כי 75 אחוז מכלל הציבור קורא חדשות באינטרנט - ירידה של 4 אחוזים לעומת נתוני הסקר אשתקד. 51 אחוז מכלל האוכלוסייה קוראים את החדשות באתרי חדשות כלליים: ,ynet, walla, Mako הארץ, חדשות ערוץ 2, מעריב; 3 אחוזים קוראים חדשות בעיקר באתרים הכלכליים ו-3 אחוזים באתרי ספורט; 7 אחוזים מכלל הציבור צורך חדשות בעיקר באמצעות הרשתות החברתיות.
"הסקר המקיף על השימוש באינטרנט בחברה הישראלית, מראה על עלייה משמעותית בחשש מפגיעה בפרטיות ברשת, ורצון ללמוד על הנושא – אך גם מעיד על קושי לשנות הרגלים. השיעור הגבוה של אנשים שדיווחו על פגיעת סייבר, מעידה על החשיבות שיש לתת לנושא זה בהגנה על הגולש הישראלי" אמר עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי. לדבריו, "המרכז להגנת הסייבר שמקים האיגוד יוכל לסייע למשתמשים להתמודד עם אירועים של הידבקות בווירוסים, הצפנת תכנים ודרישות כופר וגניבת פרטי כרטיסי אשראי."
הסקר נערך על ידי מכון המחקר סטאטנט בקרב 813 משיבים (612 מהחברה היהודית ו-201 מהחברה הערבית בישראל) שגובשו לכדי מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה: 4.9%.
כתבות נוספות
-
21/01/2021
-
19/01/202150 מיליון חבילות מחו"ל נמסרו בשנת 2020
מול 68 מיליון בשנת 2019 – ירידה של 26.5%
פתח תקווה על המפה – העיר המובילה בארץ בהזמנת חבילות לנפש, קרא עוד -
18/01/2021בדרכה להוביל בתחום התוכנה לרכב, החברה הגלובלית מכריזה על תחרות אפליקציות
ויצירת אקו סיסטם של מפתחי תוכנה לרכב
קרא עוד -
25/12/2020מנתוני דו"ח בזק האחרון עולה שאחד מתוך 3 ישראלים מאזין לפודקאסט קרא עוד
-
25/12/2020איליה קרטוב מנכ"ל eBay לשווקים המתפתחים אומר: "על אף ההגבלות הכרוכות בתקופה מאתגרת זו, הצורך האנושי לחגוג את ולקבל את השנה האזרחית החדשה קיים ואף מקבל משנה תוקף". קרא עוד
-
17/12/2020מלם תים, קבוצת IT ואינטגרציה מובילה בישראל, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת AimBetter, יצרנית מערכת לניטור וניהול ביצועים לשרתים מקומיים ובענן, ותייצג את פתרונותיה המתקדמים והאיכותיים בישראל.
קרא עוד -
17/12/2020Azrieli.com חוגג את חג החנוכה ובכל יום למשך שמונה ימים יציע ללקוחותיו נס יומי חד פעמי עם הנחות וגורפת על קטגוריות מוצרים משתנות קרא עוד