חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

החיים שלהם זה לא משחק: קמפיין להעלאת המודעות לנפגעי הפוסט טראומה

תמונה באדיבות עמותת שומר אחי (הגדל)
תמונה באדיבות עמותת שומר אחי

יום הזיכרון מתקרב, וכמו בכל שנה אנו זוכרים את אותם גיבורים שקיפחו את חייהם למען המדינה, מתייחדים עם משפחות השכול שאיבדו את היקר להם מכל ומדינה שלמה עוצרת, מצדיעה ואומרת בקול חנוק מדמעותתודה, בלעדיכם לא היינו כאן. אבל יש את אלה שנותרו מאחור, אותם אנשים שחיים בנינו אבל בכל זמן נתון עדין נמצאים בשדה הקרב, אנו רואים אותם אך לא יודעים מה הם חווים וחשים מדי יום.


כעת ניתנת לנו האפשרות להציץ אל עולמם של נפגעי הפוסט טראומה. לרגל יום הזיכרון עולה קמפיין פרו בונו יחיד מסוגו ביוזמת חברת התוכן the point  בשיתוף עם עמותת "שומר אחי", עמותה הפועלת להעלאת המודעות לנפגעי פוסט טראומה. במסגרת הקמפיין ישחקו מיטב הגיימרים בישראל בשלל משחקי רשת, אל מול העוקבים הרבים שלהם. המשחקים יערכו במתכונת מעט שונה, כאשר במהלכם ישחקו המתמודדים באמצעות שלטים שבורים או כאלו ששינו את  פעולות המקשים, דבר המקשה עליהם לשחק ונותן מראה אל הקושי אותו סוחבים הלומי הקרב ונפגעי הפוסט טראומה. באמצעות המהלך מקווים המארגנים לחדד את המסר שהינו האתגרים היומיומיים עמם מתמודדים נפגעי הפוסט טראומה.


המשחקים יערכו בשבוע הראשון של חודש אפריל, 4-10/4/21,  בשיתוף הגיימרים המובילים והידועים בישראל, ביניהם רעות אריה "QueeNiki" שמתמודדת באופן אישי עם PTSD,  שלומי ואייל בן עטר " המרתף" ושי בן בסט " מר שיבולת". אך המארגנים לא עוצרים רק שם ומזמינים את הקהל הרחב לקחת חלק ולהתגייס למען המטרה.


יעקב סמיט מנכ"ל עמותת שומר אחי:

"הקמפיין נועד להוות מראה לנפשם של לוחמים נפגעי פוסט טראומה, שלצד הפחד והדיכאון אחד הסימפטומים המובהקים הינו המורכבות בהתמודדות מול מצבים חדשים בחיים ללא כלים מתאימים. העמותה שמה בראש מעיינה להעניק הזדמנות ללוחמים נפגעי פוסט טראומה לחיים בריאים ומאוזנים.

על ידי זה שניתן למשתתפים לבצע את הדבר שנראה להם כמובן מאליו וקל מצד אחד ומאידך נשים אותם בסיטואציה לא נעימה  שיצטרכו להתרגל אליה, נוכל להמחיש ולו במעט את המורכבות בהתנהלות היומיומית של לוחמים עם פוסט טראומה."                                                                         

 

 

שני לוי, משנה למנכ"ל the point:

"ההחלטה לבחור בפלטפורמת הגיימינג להעלאת המודעות והעברת המסר של הקמפיין  הייתה טבעית מבחינתו. תחום הגיימינג בעולם ובישראל בפרט, נמצא במגמת עלייה בקרב אנשים מכל הגילים וכל שכבות האוכלוסייה ומהווה אסקפיזם טהור מהדברים שמטרידים אותנו ביום יום. כך עשו גם לא מעט נפגעי פוסט טראומה, ומצאו בו מקום מפלט. שמחנו לגלות כי החיבור בין העולמות השונים ריגש את כל מי שנטל חלק במהלך".



כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד