כמה הייתם משלמים לדלג על התור בסופר? סטרטאפ גייס 60 מיליון דולר כדי לבטל את התור בסופרמרקט
טריגו (Trigo), חברת הטכנולוגיה המאפשרת חווית קניות ללא תורים בחנויות הסופרמרקט, מכריזה על השלמת גיוס סבב B של 60 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן 83North והשתתפו בו גם כל משקיעי החברה הקיימים, Vertex Ventures, Morrag Investments ,Red Dot Capital Partners ,Hetz Ventures ו- Tesco. הסבב מביא את כלל ההשקעות בחברה ל-94 מיליון דולר במצטבר.
הטכנולוגיה של Trigo מבוססת על ראייה ממוחשבת, בינה מלאכותית, בשילוב עם מצלמות המותקנות בשטח החנות. ומאפשרות הסבה מלאה של חנויות סופרמרקט קיימות לחנויות אוטונומיות, ללא צורך בבניית חנויות ייעודיות. הפתרון מאפשר לרשתות השיווק להציע ללקוחותיהן חווית קניה חדשה - הקונים נכנסים לחנות, בוחרים את המוצרים שהם אוהבים ויוצאים עם הקניות ללא צורך בעמידה בתור, כאשר התשלום מתבצע באופן אוטומטי.
החברה הוקמה בשנת 2018 על ידי האחים מיכאל גבאי, מנכ"ל החברה, ודניאל גבאי, סמנכ"ל הטכנולוגיה. לשניהם עבר עשיר ביחידות המובחרות בצה״ל. כיום מועסקים בחברה 85 עובדים מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב ובנוסף החברה מפעילה משרד בלונדון. ההון שגויס ישמש להרחבת כח האדם במרכז הפיתוח של החברה בתל אביב והרחבת הפריסה העולמית של החברה.
על פי מחקר ג'וניפר, היקף כמות הטרנזקציות של טכנולוגיות חכמות בקטגורית ה״קניות ללא תורים״ יגיע ל- 400 מיליארד דולר בחמש השנים הבאות. אותו דוח גם צופה שהקמעונאיות ישקיעו 23 מיליארד דולר בבינה מלאכותית עד שנת 2025, לעומת רק 5 מיליארד דולר שהושקעו בשנת 2020.
לדברי מיכאל גבאי, מנכ"ל Trigo: ״חווית הקניות בסופרמרקט הולכת להשתנות דרמטית בשנים הבאות, הפתרון שבנינו מאפשר את הטרנספורמציה הנדרשת בחווית השימוש ומעניק לקמעונאיות יתרונות תחרותיים רבים. המערכת שלנו מעבה את יכולות הליבה של הקמעונאיות ותורמת משמעותית ליעילות התפעולית שלהן. הביקוש למוצר שלנו התגבר בעקבות מגפת הקורונה בשל הצורך של סופרמרקטים בעולם להימנע מריכוז גבוה של אנשים בחנויות, הצטופפות תורים בקופות, וכן הרתיעה של הצרכנים לגעת במסך או בלוח המקשים בקופות עצמיות.״
Trigo מובילה את קטגורית ה״קניות ללא תורים״, ונהנית מביקוש גובר מצד הקמעונאיות הגדולות בעולם. אלו רואות ב Trigo שותפה לפיתוח חוויות שימוש פורצות דרך להתמודדות מול התחרות הגוברת מצד אמזון. Trigo עובדת עם כמה מהקמעונאיות הגדולות בעולם ביניהן רשת Tesco המונה כ- 7,000 חנויות ברחבי בריטניה, אירלנד, מרכז אירופה ואסיה. Tesco כבר משלבת באופן ניסיוני את הטכנולוגיה של Trigo בסניף הצמוד למטה הניהול שלה, בלונדון רבתי, אנגליה.
"אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם Trigo, בזמן שהם צומחים בצורה מרשימה״, אמר חוס דקרס, סמנכ"ל הטכנולוגיה הראשי של קבוצת טסקו. ״יחד, התקדמנו מאוד ביישום פתרון ה'קניות ללא תורים' בחנות שלנו ואנחנו נרגשים מהטכנולוגיה הזו ומההזדמנויות שהיא מביאה."
המערכת נבנתה עם הקפדה מוגברת על פרטיות הקונים ועומדת בסטנדרט האירופי GDPR, כך שהיא אינה אוספת נתונים אישיים על הצרכן ואינה מזהה תווי פנים או כל מידע ביומטרי, אלא, מתבססת על נתוני תנועה במרחב החנות ובחירת מוצרים באופן אנונימי לאורך כל מסע הקניה.
בנוסף, הפתרון של Trigo מאפשר לקמעונאיות לאמץ שיטות ניהול מבוססות דאטה, ביניהן, חיזוי של ניהול המלאי, תמחור חכם, אבטחה, מניעת הונאה, אופטימיזצית מדפים, שיווק ממוקד על בסיס הרגלי קניה, ועוד. כך הקמעונאיות יכולות להינות מהיעילות ויכולת הפקת תובנות של המסחר המקוון בזמן שהן ממנפות את יתרונות חווית הקניה בעולם הפיזי עבור קהל לקוחותיהן.
לדברי יורם שניר, שותף בקרן 83North: "הפתרון של טריגו מעניק לקמעונאיות יתרון תחרותי, בקנה מידה שנותן מענה לכל הרשת, במחיר אטרקטיבי וללא צורך לבצע שינויים משמעותיים בתשתיות הקיימות. בזמן שאמזון הייתה הראשונה להציע את החווית הקניות הזו ללקוחותיה, הקמעונאיות הגדולות באירופה זיהו את איכות הפתרון והצוות של Trigo, ובכך ממקמות אותה כמובילה עולמית בקטגורית הקניות ללא תורים."
במסגרת סבב הגיוס יורם שניר הצטרף לדירקטוריון החברה. קרן 83North השקיעה בין היתר גם ב- Hybris, Mirakl ו- Exotec.
כתבות נוספות
-
12/01/2021רגע לפני הסגר השחקן והיזם גל אמיתי, שיככב בסרט המדובר "קרב אוויר", בעל בית הספר למשחק "הסטודיו" ובעל בר מצליח בתל אביב (בימים כתיקונם), נבחר לככב בקמפיין לפרויקט המשרדים LYFE של החברות דן נדל"ן ואשטרום נכסים מקבוצת אשטרום, קרא עוד
-
6/01/2021חברת הסקרים קוואלטריקס מבית SAP ערכה סקר בקרב עובדים מכל העולם ומצאה מי הם העובדים הכי מרוצים ואיך חווית העובד שלהם השתפרה כתוצאה מהקורונה
קרא עוד -
25/12/2020סקר המפרסמים של מנהלי שיווק מצייצים וחברת Segmanta מציג נתונים עדכניים על שינויים בהעדפות מפרסמים בתקופת הקורונה ולקראת 2021 קרא עוד
-
1/12/2020YouTube מסכמת שנה עם דירוג הסרטונים והקליפים הטרנדיים ביותר בישראל ב-2020. הדירוג מביא את היוצרים, התוכניות והמוזיקה שליוו אותנו בשנה בה העולם צפה במסכים יותר מתמיד. קרא עוד
-
30/11/2020בנק מזרחי טפחות יוצא בקמפיין לקידום פיקדון "תות", פיקדון חדש בסדרת "פיקדונות פרי השעה" של הבנק. מי שנבחר להוביל את הקמפיין , לצד הפרזנטור דביר בנדק הוא השף ישראל אהרוני. פיקדון תות הינו פיקדון המיועד ללקוחות כל הבנקים. הפיקדון מבטיח אופטימיזציה בין שני מסלולים (מדד וריבית) ובכל שנה הוא זמין ללקוח במסלול שהרוויח הכי הרבה. קרא עוד
-
26/11/2020אלמליח, המתחזקת חשבון אינסטגרם עם למעלה מחצי מיליון עוקבים, ויזמה לאחרונה את פרויקט "מאמא לאמא" קרא עוד
-
25/11/2020ארגון המתנדבים הגדול בישראל, יד שרה, יוצא בקמפיין חדש במטרה לחבר ללא עלות, כל אדם מעל גיל 70 שאינו מתגורר בקרבת ילדיו, למוקד החירום הרפואי של יד שרה ולקבל בחינם חיישן נפילה חדשני. קרא עוד
-
19/11/2020יוסי כץ, סמנכ"ל השיווק של וואלה!שופס מציין כי "בבלאק פריידי המדיה מלאה במסרים מסחריים וכל מה שנשאר לצופה זה רק "מבצע בלאק פרייד" ואין בידול ונכסיות למותג כזה או אחר". קרא עוד
-
11/11/2020ישראל קטורזה, רשף לוי, גורי אלפי, טל פרידמן, חנה לסלאו, שלמה בראבא, ליטל שוורץ, דב נבון, תם יער,יעל פוליאקוב וגיתית פישר בתוכנית מפגשים חדשה שתעלה בקרוב בכאן 11 ובדיגיטל קרא עוד