המערכת מאפשרת למנהלי שיווק וסוכנויות המנהלות פעילות במדיה החברתית, לבצע ניטור מותג , בדיקת מתחרים, איסוף מודיעין בזמן אמת על הפעילות בתעשייה, איתור משפיענים , ובדיקת הסנטימנט על המותג המנוהל ויצירת השפעה דרך התערבות בשיח הציבורי עליו. המערכת מבינה מהם תחומי העניין של המשתמשים ,אילו קשרים הם מקיימים עם משתמשים אחרים, ומהי מידת חוזקו ומשמעותו של הקשר ורמת ההשפעה שלהם בקרב הקהילה בה הם מתנהלים.
דוגמא ליכולות הניטור של המערכת, הציגה טראקס לפני מספר שבועות באתר https://momtrending.com ף אשר מציג את הפעילות המקוונת בטוויטר של אמהות בארה"ב. את נושאי השיחה המעניינים ניתן לגזור ברזולוציה של יום, שבוע או חודש, כשהתפרצויות טרנדיות יופיעו בכתום, וכשנושא שוכך הוא יהפוך לאפרפר ויעלם.
לפי שרון ושלר: "מחיר השימוש במערכות SMMS בישראל משתנה מלקוח ללקוח: בין אם קיים צורך רק במערך דוחות יומיים/שבועיים/חודשיים או שימוש מלא במערכת בהיקף ניטור מלא. לכל לקוח מותאמת חבילה אופטימאלית ומשתמשים בה כיום עשרות מותגים וסוכנויות דיגיטל ישראליות כשלכל אחד הצרכים, המבנה והתקציב שלו".