OPTIMISHEEP – קמפיין בהשקעה זעומה שהגיע לכל העולם

במהלך החודש הופתעו תושבי ובאי המרכז לגלות עדר כבשים ורודות תלת מימדיות "נודד" ברחבי תל אביב. השמועות שהקיפו את התופעה היו רבות, אך עם חלוף הימים נחשפה האמת: מדובר ב"קמפיין להעלאת האופטימיות" שיזם אייל נאור, בעלי ומנכ"ל חברת ההפקות והשיווק החווייתי EXP על מנת להפיץ אופטימיות בציבור על רקע המשבר הכלכלי.



הקמפיין, תחת השם "OPTIMISHEEP", רץ במשך 10 ימים בלבד (2-12.12), ובהשקעה זעומה של כ- 10,000 ₪ בלבד, אך הפך להצלחה שיווקית פנומנלית כאשר הגיע אל מיליוני בני אדם בארץ ובעולם.


בין היתר סוקר הקמפיין על ידי סוכנויות התקשורת הבינלאומיות רויטרס, איי.פי ואי.פי.איי, הטלביזיה הגרמנית, הטלביזיה ההולנדית ועוד. אייטמים על הקמפיין שודרו בכל העולם – מסין ועד איטליה וסלובקיה.



גם בישראל עורר הקמפיין רעש ציבורי ותקשורתי גדול, עם כפולה בעמודי החדשות של ידיעות אחרונות על "הכבשים הורודות שמציב אלמוני ברחבי תל אביב", אזכורים ושיחות על הכבשים בכל תוכניות הבוקר ברדיו והטלביזיה (כולל בקשה מפורשת של תוכנית הבוקר של רשת להציב את הכבשים מול בנייני רשת בעת צילום התוכנית כדי ש"ישתתפו" בה), קבוצות אנשים שממש חיפשו את הכבשים ברחבי העיר על מנת להצטלם איתן, כתבות רבות בעיתונות ואפילו כתבה בחדשות ערוץ 2 החושפת את אייל נאור כיוזם הקמפיין.



נאור הוא אמנם יוזם הקמפיין והאדם שהוציא אותו לפועל, אולם חשוב לציין כי האדם שאחראי על הבאת הכבשים עצמן לעולם הוא דדי בציר, סמנכ"ל השיווק של קבוצת סהר. חדי העין יכלו להבחין בכבשים דומות (אף שלא ורודות) במספר אירועים קודמים וביניהם בדוכן של סהר בכנס MICE שנערך בנובמבר השנה, וכן בכניסה למפגש הפאנל של פורום BLACK בנושא "שיווק ללא האטה" שנערך מספר ימים בלבד לפני תחילת הקמפיין. במסגרת פאנל זה פגש לראשונה אייל נאור את הכבשים של קבוצת סהר, והחליט להשתמש בהן לצורך הקמפיין האופטימי שתכנן זה תקופה. יש לציין כי דדי בציר נרתם למשימה ברצון וסיפק את הכבשים הורודות בשמחה כתרומה לקמפיין.



הקמפיין לווה בכרטיס שנפתח לכבשה בפייסבוק, שם אספה קרוב ל- 2000 חברים בתוך ימים ספורים, וכן בבלוג אישי ש"פתחה" בדה מרקר קפה. כמו כן נרתמו לקמפיין גם חברת רפיד, אשר העלתה סרטון אנימציה עם לוגו הכבשה ומסר אופטימי בטלביזית החוצות שבבעלותה במספר מוקדים מרכזיים בגוש דן, וכן אתר וואלה שהעלה באנר עם סרטון דומה.


אייל נאור: "אין ספק שהקמפיין, שנועד בסך הכל להעלות חיוך על פני האנשים, השיג את מטרתו ובענק. אבל מעבר להצלחת הקמפיין עצמו, לדעתי יש פה מסר חשוב מאוד לכל העוסקים בשיווק: גם בתקופת מיתון והצטמצמות לא צריך לוותר על העברת המסרים, ואפשר להרים קמפיין מאוד אפקטיבי בהשקעה מינימאלית. כל מה שצריך זה רעיון מקורי וביצוע מוצלח, וכך ניתן להגיע למקסימום חשיפה".

אולי יעניין אותך

עדי אשכנזי ודדי דדון. צילום אלון שפרנסקי
Altman x Gali_Srutonim
יאיר ניצני בקמפיין עיגול לטובה עבור המרכז לחיילים בודדים על שם מייקל לוין - צילום
HW150-BP14986ES8
מיץ פירות הדר בתוספת ויטמין סי פרימור צילום עמית שטראוס

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

סכיזופרניה
אורט דן גורמה משיק קורס ייחודי להכנת עוגות לימי הולדת בהובלת הקונדיטורית ליבנת גוטליב צילום באדיבות ליבנת גוטליב (1)
מימין יריב ארדון טופז הורביץ רוני רוטמן ויונתן ישי צילום אסף לוי (8)