מנכ"ל המועצה להסדר ההימורים בספורט: אנו צופים גידול בהכנסות מן האינטרנט מ- 30 מיליון ₪ ל- 100 מיליון

בפאנל שנערך אתמול (ב') בכנס TheMarker Com.Vention תחת הכותרת: "הענקים משתנים – כך התאימו עצמן החברות המובילות לאתגרי האינטרנט", אמר שאול שניידר, מנכ"ל המועצה להסדר ההימורים בספורט, כי הכנסות המועצה להסדר ההימורים בספורט באפיק האינטרנט היא 30 מיליון שקלים, המהווים 5% מהכנסות המועצה וכי הוא צופה הכנסות של 100 מיליון שקלים באמצעות האינטרנט בשנת 2006. "הימורים באינטרנט זה עסק חי ונושם והוא מסייע לנו לשנות את תמהיל הלקוחות הרגיל שלנו ולהגיע ללקוחות חדשים שאינם רוכשים בנקודות המכירה".



שניידר טען כי האינטרנט לא יפגע במספר נקודות המכירה הפיזיות של הטוטו ברחבי הארץ, העומד כיום על קרוב ל- 1,500 נקודות. לטענתו, האינטרנט יוסיף קהלים חדשים ויגדיל את היקף ההכנסות הכולל. בעוד 5 שנים היקף ההכנסות שלנו בנקודות המכירה יהיה שווה להיקף ההכנסות מן האינטרנט", צופה שניידר.



את הפאנל הנחה המייסד והעורך הראשי של דה מרקר, גיא רולניק.



יונה פוגל, ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי אמר בפאנל: "החזון של בנק לאומי הוא כי 70% מן הלקוחות יעשו 70% מן הפעילות שלהם בערוצים הישירים כמו האינטרנט. לדברי פוגל, 80% מן השאילתות של הלקוחות מבוצעות היום באמצעות אתר האינטרנט של הבנק, אך 4% בלבד מן הפעילות העסקית מבוצעת באמצעות האינטרנט. המטרה שלנו היא להגדיל את הפעילות העסקית של הלקוחות באמצעות האינטרנט באופן משמעותי. אתגר נוסף שלנו לשלב באתר תחומים בהם יהיה אטרקטיבי ללקוחות או לקוחות פוטנציאליים לעבור ולהשתמש בצורה מסיבית יותר באינטרנט.



מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, נציג חברות ה- IT בפאנל, אשר אמר כי בשוק מורגשת התעוררות רבה בכל הקשור לתחום האינטרנט. " בשנים האחרונות חל שינוי מהותי באופן בו לקוחות רואים את האינטרנט. היקף השימוש הוא עצום. אנו עדים לשינוי תרבותי/חברתי בתפיסות הצרכנים והספקים המתאפיין בציפיות גבוהות לגמישות, שיתופיות ובעיקר מהירות. האינטרנט בהחלט מאיים על ארגונים אך אלו ממציאים את עצמם מחדש ומתאימים עצמם לשינוי. ערוץ האינטרנט הוא רכיב הכרחי במערך המחשוב של כל ארגון כיום". בהתייחסות לעולם הקמעונאי הוסיף גוטמן: " Amazon היא דוגמא למובילות בתחום המחסר באינטרנט. החברה אימצה את כל המאפיינים של עולם ה WEB2.0 לדוגמא: Glocalization – האינטרנט בכל מקום אך עם התאמה ספציפית לקהלים/תרבויות וחברות לוקאליות, Participation – השתתפות הגולשים בדירוג המוצרים והמלצות עליהן, ובעיקר את מושג ה – The Long Tail – שמשמעותו : למכור הרבה מהפחות מבוקש. או בשפת אנשי אמזון : "היום מכרנו יותר מוצרים שלא מכרנו אתמול מאשר מוצרים שמכרנו היום שכן מכרנו אתמול…." בעולם הממשי מחזיקים במלאי החנויות את המוצרים הכי מבוקשים והכי נמכרים. לעומת זאת, בעולם המקוון ניתן להשיג תשואה פנומנלית על מכירות מוצרים רבים מאוד שהביקוש להם קטן".



חיים רומנו, מנכ"ל אל על סיפר כי חברת אל על עומדת להכניס בקיץ הקרוב למטוסי הטריפל 7 של החברה עמדות מחשב בגב המושבים במטוס. המחשבים הללו יכללו צג מחשב ומקלדת, הנמצאים בגב המושבים ומקושרים לאינטרנט.



לשאלה על מערכת היחסים של אל על עם הסוכנים עם כניסת האינטרנט אמר רומנו: "אנו רואים בסוכנים שלנו שותפים עסקיים ומעודדים אותם להקים אתרים משלהם משום שכל דרך לצמצם את עלויות ההפצה היא נכונה".



רומנו הוסיף ואמר כי בתחום השירות לפני ואחרי הטיסה ישראל עדיין מפגרת אחר מדינות אחרות, בהן 60%-70% מן השירות נעשה דרך האינטרנט ובישראל מדובר על אחוזים בודדים בלבד.



ליאור רייטבלט, יו"ר בלוקבאסטר ומנכ"ל סופרפארם, הביע חשש מכניסת האינטרנט לזירה הקמעונאית, אך אמר כי יצרני המותגים אינם עוקפים בינתיים את החנויות הפיזיות משום שאין זה הגיוני שלקוח ירכוש מוצרים בודדים וישלם עלויות גבוהות של משלוח. "הדבר הגיוני יותר כאשר מדובר בסל רכישה גדול כפי שנעשה ברשתות המזון הקמעונאיות".



השאלה האחרונה בפאנל היתה: מה יהיה הדבר החם באינטרנט בשנה הקרובה. רוב המשתתפים ציינו את התחום הפיננסי כתחום החם ביותר כיום באינטרנט: פעילות בנקאית, ייעוץ פנסיוני באינטרנט ופעילות אשראי בנקאי וחוץ בנקאי.




בתמונה מימין לשמאל: ליאור רייטבלט, שאול שניידר, מוטי גוטמן, יונה פוגל, חיים רומנו, גיא רולניק.

אולי יעניין אותך

__יעל שלביה לזר פור יו צילום מור סטודיו (2) - עותק
עיצוב ללא שם - 2025-01-19T131059
שיווק מפה לאוזן
טלי פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

סכיזופרניה
אורט דן גורמה משיק קורס ייחודי להכנת עוגות לימי הולדת בהובלת הקונדיטורית ליבנת גוטליב צילום באדיבות ליבנת גוטליב (1)
מימין יריב ארדון טופז הורביץ רוני רוטמן ויונתן ישי צילום אסף לוי (8)