הייניקן מציגה קונספט שיווקי חדש, שמתחיל דווקא בישראל – חילופי ברמנים. הרעיון שעומד מאחורי המהלך השיווקי הוא לאפשר לברמנים ברחבי העולם להתרשם מחיי הלילה במדינות שונות. מהחברה נמסר כי בשלב הראשון – תטיס ברמנים ישראלים לעבודה והשתלמות בבארים המובילים ביותר באמסטרדם ו- ברמנים הולנדים יגיעו לישראל לעבוד בפאבים ידועים.
מותג הייניקן, הוא מותג הבירה הבינלאומית הנמכר ביותר בעולם, ומשווק בישראל ע"י חברת טמפו. עוד נמסר מהחברה כי היא תשקיע בפרויקט השיווקי מעל למיליון ₪.
לדברי יואש בן אליעזר מנהל חטיבת השיווק בטמפו "עולם האלכוהול מתמזג לתוך עולם המוזיקה והבילויים. הייניקן החליטה לבנות לראשונה פלטפורמה שיווקית ייחודית לברמנים, מתוך הכרה בחשיבותם ובתרומתם לבנייה וחיזוק מותגים בתחום האלכוהול. תכנית חילופי הברמנים מאפשרת לברמנים לחוות את עולם הערכים של הייניקן ולהרגיש "בבית" בכל מקום בעולם. בסיס הרעיון הוא קונספט ה EXCHANGE בין מדינה למדינה ובכך מעניקים לברמנים את היכולת לחוש ולהבין את תרבות הלילה והאלכוהול של כל מקום".
בן אליעזר מוסיף כי "בשלב ראשון, ישראל והולנד נבחרו להוביל את הפרויקט. הולנד, ובאופן ספציפי אמסטרדם כמולדת הייניקן, וישראל בזכות ההתרשמות הטובה של אנשי הייניקן העולמית מחיי הלילה ותרבות הפנאי בארץ. בשנה הבאה, יתווספו לפרויקט ארצות נוספות מאירופה".
"תוכנית ה EXCHANGE תתרחש במהלך הקיץ, ב 8 סופי שבוע החל מחודש יולי. זהו פרויקט ראשון של הייניקן העולמית לחילופי ברמנים. אנו שמחים שישראל והולנד נבחרו להיות הראשונות בפרוייקט חדשני מסוג זה ואנו מאמינים כי הצלחת הפרוייקט תהפוך אותו לאירוע של קבע" אומר בן אליעזר.
היינקן חולשת על 10% נתח שוק כמותי בארץ (על פי נתוני סטורנקסט, נכון למאי 2007).
חברת טמפו, משווקת בירה הייניקן בישראל, היא חברת הבירה המובילה בישראל וחברת המשקאות השנייה בגודלה בישראל. היקף מכירותיה השנתי נאמד בכ-750 מיליון ₪ בשנה, והיא משווקת, בנוסף להיינקן, מותגי בירה כגון בירה מכבי, גולדסטאר, סמואל אדאמס וכן את המותג החדש – גולדסטאר לייט.