מותג AXE מבית יוניליוור, מתרחב ומשיק קטגוריה חדשה בישראל – ג'ל רחצה לגברים בלבד בהשקעה כוללת של כ- 6 מיליון ₪.
בהמשך להצלחת סדרת הדאודורנטים של המותג אשר הושקה בישראל לפני כ- 3 שנים, ושינתה את שוק הדאודורנטים לגברים בישראל, בזכות הפניה לגברים צעירים עם מוצר שהינו דאודורנט ספריי גוף, מגיע עתה AXE עם קטגוריה חדשה – ג'ל רחצה לגברים, המתמקדת בגילאים 13 – 25.
הסדרה כוללת 5 מוצרי ג'ל רחצה לגברים, המשלבים ריח מפתה עם ניקיון יסודי ותחושת רעננות מדהימה. ג'ל הרחצה מוצע בבקבוק בעיצוב ייחודי, שחור, ארגונומי בעל מראה של מוט הילוכים יוקרתי.
שוק הסבונים הנוזליים בישראל נאמד היום בכ- 200 מיליון ₪ (נילסן) כאשר אין בשוק שום מותג משמעותי הפונה רק לגברים. מסקר שערכה יוניליוור בקרב גברים בארץ עולה כי 84% מהם משתמשים בסבון נוזלי מתוך המבחר המוצע בשוק. 76% מהנשאלים ציינו כי היו מעדיפים סבונים עם ריחות גבריים יותר. נושא הריח מהווה בעיניהם פרמטר מוביל בבחירת סבון רחצה ואחריו פרמטר הניקיון.
בעולם, AXE הינו בין המותגים המובילים בקטגורית הסבונים כולה. בארצות הברית AXE הינו המותג השלישי בגודלו (שלוש שנים מהשקתו) עם נתח שוק של 8.7% וצמיחה של 46% בין 2005 ל- 2006. באירופה מחזיק המותג בנתח שוק של 6.2% עם צמיחה של 54% בין השנים 2001 ל- 2006.
רותי סלמון גולדברג, מנהלת שיווק תחום טיפוח הגוף ביוניליוור ישראל: "AXE הינו מותג מוביל בתחום הדאודורנטים לגברים בארץ ובתחום הטיפוח לגברים בעולם. חזונו של המותג הינו להפוך לאייקון טיפוח לגבר וככזה עליו להציע לגבר מגוון מוצרים מכל תחומי הטיפוח לגבר. היום, שלוש שנים לאחר השקת סדרת הדאודורנטים בארץ, מתרחב המותג וחונך קטגוריה חדשה אשר לא טופלה עד כה בישראל – ג'ל רחצה ייעודי לגברים. השקת הסדרה החדשה נשענת על בסיס ההצלחה של סדרת הדאודורנטים, אשר פתחה אף היא קטגוריה חדשה בישראל (ספרי לגוף) ובעקבות זיהוי הצורך הצרכני בסבונים ייעודיים לגבר, בפורמט מיוחד לגברים ובריחות הייחודיים המצליחים של AXE. אנו בטוחים כי הסדרה החדשה תזכה להצלחה גדולה בדומה לסדרת הדאודורנטים של המותג".
מסקר שערכה יוניליוור בקרב קהל היעד של המותג – בחורים בגילאים 13 – 25, עולה כי AXE הינו המותג המוביל בקטגוריית הדאודורנטים לגברים.
עליונות זו באה לידי ביטוי הן ברמת המודעות הגבוהה, בתדמיתו כמותג "איני", סקסי, מתאים לצעירים ובעל הריחות הטובים ביותר והן ברמת השימוש בו. על פי הסקר, 61% מקהל היעד השתמש ב- AXE בשנה האחרונה, כאשר למעלה ממחציתו (54%) משתמשים בו כמותג עיקרי.
סדרת ג'ל רחצה לגברים של AXE כוללת 5 מוצרים 4 מהם מתאימים לריחות של דאודורנט הספרי: Click, Vice,, Touch, Africa (הזהה בריחו ל- Kilo) וניחוח חדש – Alaska. המוצרים מוצעים בבקבוקים ייחודיים המכילים 400 מ"ל במחיר מומלץ לצרכן של 17 – 18.99 ₪.
השקת הסדרה החדשה תלווה בקמפיין שילוט וטלוויזיה, באמצעות משרד הפרסום מקאן אריקסון, ברוח המותג תחת המסר "How Dirty Boys Get Clean"– מסר מתוחכם המתמקד בחלק המבוגר יותר של קהל היעד (20+). הקמפיין יעלה בשלטי חוצות ברחבי הארץ ובערוצים 2 ו- 10, 24, למשך כחודש.
במקביל תיערך ברשת ובשטח פעילות ברוח הסדרה והקמפיין החדש במטרה להמשיך ולשתף את הצרכנים בחוויות AXE יוצאות הדופן.