BDI COFACE: לקראת ראש השנה חל גידול של 25% ברכישת תכשיטים ושעונים

מסקירה ענפית חדשה שערכה חברת המידע העסקי BDI COFACE אודות ענף חנויות התכשיטים והשעונים בישראל עולה כי, לקראת ראש השנה חל גידול של כ- 25% במכירות של מוצרי הענף. בישראל פועלות כ- 1,700 חנויות תכשיטים ושעונים והכנסות הענף מסתכמות בכ- 1.75 מיליארדי שקלים בשנה.



עם זאת, צרכני התכשיטים והשעונים גילו כי מחירי המוצרים בענף עלו בחודשים האחרונים וכי במחצית הראשונה של שנת 2011 נרשמה עליה של כ- 15% במחירי התכשיטים לעומת התקופה המקבילה אשתקד וזאת לאחר שבשנת 2010 כבר נרשמה עליה של כ- 11% במחירי המוצרים ביחס לשנת 2009 ( ע"פ נתוני הלמ"ס ). עליית המחירים מיוחסת לעליית חומרי הגלם.



נשים יותר מגברים … תכשיטים יותר משעונים
פילוח המכירות בענף מעלה מספר מגמות , הענף נחלק ל- 70% מכירות של תכשיטים ו- 30% שעונים, 75% מהמכירות בענף התכשיטים והשעונים הן לנשים. כ- 45% מהכנסות הענף ממכירת תכשיטים מקורם מתכשיטי זהב, 32% כסף, 17% תכשיטי אופנה ו- 6% אחרים. מירב ההכנסות מתכשיטים מקורו ממכירת טבעות המהוות 35% מהמכירות ואחריהן בהתאמה, שרשראות 30%, עגילים 20%, צמידים , 10% ואחרים 5%.



20% מחנויות התכשיטים בישראל הן חנויות יוקרה


הפילוח של החנויות הפועלות בענף מעלה כי 65% מהכנסות הענף שייכות לרשתות, שהכנסותיהן נאמדות בכ- 1.14 מיליארד שקלים בשנה. שאר ההכנסות הן מחנויות פרטיות.



חלוקה על פי מחירי התכשיטים מעלה כי 20% מהחנויות הפועלות בענף הן חנויות יוקרה שמוכרות תכשיטים ברמות מחירים גבוהות מדובר בחנויות יוקרה הממוקמות לרוב בבתי מלון ובאזורי מסחר יוקרתיים, כגון: "ה. שטרן", "פדני" ו"סאב כרונו", בהן נמכרים מרבית התכשיטים והשעונים בטווח מחירים שנע בין 1,000 שקלים עד לעשרות אלפי שקלים,


55% מהחנויות מוכרות תכשיטים ברמות מחירים בנוניות ,קטגוריה זו כוללת את מרבית חנויות התכשיטים והשעונים, ביניהן: "ג.ר.א.ס." ו"מגנוליה", בהן נמכרים מרבית התכשיטים והשעונים בטווח מחירים הנע בין 200 שקלים עד ל- 800 שקלים.



25% מהחנויות מוכרות תכשיטים ברמות מחירים נמוכות , כאשר קטגוריה זו כוללת חנויות תכשיטים ושעונים, כגון: "דיווה", "טופ טן "בהן נמכרים מרבית המוצרים בטווח מחירים הנע בין 15 שקלים עד ל- 100 שקלים.



לדברי תהילה ינאי, מנכ"ל משותפת ב- BDI: עליית מחירי חומרי הגלם , ובעיקר עליית מחירי הכסף, חייבה את הענף להתאים את המחירים, עם זאת לקראת החגים מרבית החנויות יוצאות במבצעי קידום מכירות שכן מדובר בענף תחרותי מאוד המושפע מעונתיות כאשר מרבית המכירות מתבצעות לפני החגים"

אולי יעניין אותך

מחיר בקבוק אחד 2500שח מחיר השקה 2000שח טיפול סלבוסטר דר אקרמן צילום יחצ (3)
HACKETT LONDON גיא כושי ויריב פיין קרדיט (4)
חנות של רשת דינמיקה צילום באדיבות דינמיקה (2)
שיקו נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א
Alon Yaakob by Nadav Cohen Yonatan
דני קליש קרדיט צילום דרור סתהכל

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

פרקט למקלחת
ניר צוק
עדי אשכנזי ודדי דדון. צילום אלון שפרנסקי