אולימפוס מדווחת: "מכרנו את המצלמה הדיגיטלית ה-100 מיליון"


חוגגת עשור לפעילותה בשוק המצלמות הדיגיטליות. שעיה סטנילוב, מומחה לטכנולוגיות דיגיטליות ב"חשיפה": "בעתיד המיקוד יהיה פחות על גודל המצלמות. מנגד, נראה את המשכו של הדגש על סטנדרטים ואיכות".



ענקית יצרנית המצלמות אולימפוס, מהמובילות בשוק הצילום הדיגיטלי, מדווחת על מכירת 100 מיליון מצלמות דיגיטליות. הישג זה תורם לתחושת החג באולימפוס, שחוגגת השנה עשור לפעילותה בשוק המצלמות הדיגיטליות ואף בחרה לציין את השנה בהשקת שתי מצלמות קומפקטיות שלהן 10 מיליוני פיקסלים.



לדברי דוד אלון, מנכ"ל חברת אלודה נציגת אולימפוס בישראל, "מאז כניסתה לתחום הצילום הדיגיטלי אולימפוס כבשה לעצמה נתח שוק משמעותי. בישראל לאולימפוס נתח שוק של 25%. לא פחות חשוב מכך, ואולי אף יותר, במהלך העשור האחרון היא הציגה הישגים טכנולוגיים מרשימים ולקחה חלק נכבד בקידום הצילום הדיגיטלי".



עד לפני עשור אנשים מעטים שמעו על המושג צילום דיגיטלי. הצילום הדיגיטלי נכנס לחיינו במהלך שנות התשעים של המאה הקודמת. היום, מעטים האנשים שיכולים לדמיין את חייהם בלעדיו. רק להמחשה, בשנת 1996 נמכרו באירופה 100 אלף מצלמות דיגיטליות בשנת 2000 כבר דובר על 2 מיליון. בשנת 2005 – 38 מיליון מצלמות דיגיטליות נמכרו באירופה בלבד, מותירות הרחק מאחור את מצלמות הפילם הוותיקות. בישראל שוק המצלמות הדיגיטליות הממותג הגיע בשנת 2005 לכ 200 אלף מצלמות.



שעיה סטנילוב, מרצה לטכנולוגיות דיגיטליות בביה"ס "חשיפה" של האוניברסיטה הפתוחה, מסביר כי "הופעת המצלמות הדיגיטליות קשורה בהתפתחותו של ציוד הדמיה אלקטרוני מצד אחד וציוד המחשב מצד השני. במקור עמד רעיון להפוך את האות החזותי (האור הנראה) לאותות חשמל שבסופו הביא להמצאת טלוויזיה. כיום הפכו המצלמות הדיגיטליות לכלי זמין ונפוץ שקיים גם בסלולרים ועוד מעט יגיע אף למחזיקי מפתחות".



שעיה סטנילוב צופה שבעתיד המיקוד יהיה פחות על גודל המצלמות. בעתיד, לדעתו, מצלמות יעלו את מידות האיכות שלהן והדבר ישפיע גם על התחומים הסמוכים – וידאו וקולנוע, ציוד רפואי וכולי.



גם דוד אלון מבטיח כי אולימפוס מצדה תמשיך להשקיע במחקר ופיתוח על מנת לשמור על מעמדה בשוק הצילום הדיגיטלי. הוא מציין כי אולימפוס גם תמקד מאמצים בקידום סטנדרט ארבעת השלישים, המכוון לצרכים האופטיים היחודיים של מצלמות D-SLR, ואשר אותו יזמו אולימפוס וקודאק בשנת 2002.

אולי יעניין אותך

ביחד בשבילך (1)
יחצ אמריקן אקספרס
מחיר בקבוק אחד 2500שח מחיר השקה 2000שח טיפול סלבוסטר דר אקרמן צילום יחצ (3)
HACKETT LONDON גיא כושי ויריב פיין קרדיט (4)
חנות של רשת דינמיקה צילום באדיבות דינמיקה (2)
שיקו נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

נופר ממרוד, סמנכ'לית שיווק תדיראן קרדיט יחצ
Prime team
מרכז חומוס האסלי עזריאלי שרונה