כיום, טכנולוגיות לקליטת שידורים משולבים (כגון digital set-top boxes), חיישני תנועת לקוחות בתוך החנות ומערכות GPS, מאפשרות לחברות לקלוט העדפות צרכנים ונתונים התנהגותיים בזמן אמת. התקדמות בניתוח תבניות צריכה וניצול פלטפורמות דיגיטליות מאפשרים לשלוח הודעות מיידיות והצעות בעלות עניין ללקוח ספציפי, בכל מקום שיימצא בו. הטכנולוגיות הללו, כך אנו מאמינים, יאפשרו לחברות המפרסמות ישירות ללקוח שיווק אישי ויעיל, שיחולל מהפכה באינטראקציה עם הלקוח.
כיום, טכנולוגיות לקליטת שידורים משולבים (כגון digital set-top boxes), חיישני תנועת לקוחות בתוך החנות ומערכות GPS, מאפשרות לחברות לקלוט העדפות צרכנים ונתונים התנהגותיים בזמן אמת. התקדמות בניתוח תבניות צריכה וניצול פלטפורמות דיגיטליות מאפשרים לשלוח הודעות מיידיות והצעות בעלות עניין ללקוח ספציפי, בכל מקום שיימצא בו. הטכנולוגיות הללו, כך אנו מאמינים, יאפשרו לחברות המפרסמות ישירות ללקוח שיווק אישי ויעיל, שיחולל מהפכה באינטראקציה עם הלקוח.
משיהו מטפל בך
סוגים כאלה של אינטראקציה יביאו תועלת ליחסים עם לקוחות חדשים וותיקים גם יחד. מסרים אינטראקטיביים מותאמים וברגע הנכון יכולים לצמצם את העלויות ואת המאמצים השיווקיים המושקעים בלקוח חדש, וגם לקבל היענות גבוהה יותר. זאת ועוד; חברות חדשניות שבונות דו-שיח מקדים ורלוונטי עם לקוח קיים ימוצבו טוב יותר במלחמה על נתח השוק, יזכו לנאמנות מוגברת של הלקוחות ויגדילו את ערך הלקוח.
לי נוח שלך נוח
כדי לסייע לחברות לחזות ולהעריך חדשנות שיווקית, פיתחו החוקרים של אקסנצ'ר כמה תסריטים ואב-טיפוסים, המבוססים על כלים קיימים לניהול קשרי לקוחות. בין אלה: מחסני נתונים, ניתוח נתוני לקוחות וניהול קמפיינים. החוקרים התמקדו בעיקר באופן שבו טכנולוגיות חדשות מגדילות מערכות קיימות, על ידי כך שהן מספקות לחברות שיטות ביחס עלות-תועלת טוב המתקרבות ללקוח בזמן-אמת עם מסרים רלוונטיים, במקום ובזמן שהלקוח בוחר, תוך שמירה על פרטיותו.
שילוב הטלוויזיה עם חוויות מקוונות: מסרים מיידיים הם דוגמה לטכנולוגיה פופולרית שניתן לנצלה להפקת מידע מלקוחות שהסכימו לחשוף את תחומי העניין שלהם ואת פעילויותיהם בתמורה לשירותי ערך-מוסף. האב-טיפוס שפיתחה אקסנצ'ר בעניין המסרים המיידיים מנצל את המגמה המתפתחת של צ'אטים באינטרנט תוך כדי צפייה בטלוויזיה. הקונספט הבסיסי הוא סנכרון המסרים המיידיים עם התכנים שבטלוויזיה.
וכך פועל החידוש: בזמן שצופה הטלוויזיה צופה בתוכנית מציאות כזאת או אחרת, הערוץ יכול להציע לצופים להצטרף לצ'אט עם מערכת אוטומטית של מסרים מיידיים, המיועדת לתוכנית הטלוויזיה הספציפית. הצופה יכול לראות מי מאנשי הקשר שלו נמצא גם כן בחדר הצ'אט וצופה בתוכנית, וכך להעצים את ההיבט החברתי של המסרים המיידיים.
אב-טיפוס נוסף של אקסנצ'ר מתבסס על הרעיון של דואר שרשרת. למשל, קמפיין שיווקי יכול להיפתח בפרסומת טלוויזיה משעשעת, שנעשית זמינה גם באינטרנט או במכשיר ההקלטה האישי. צופים יוזמנו להיות חלק מהמודעה באמצעות תמונה או מסר (תוכנה תמנע הכנסת מילים או תמונות ש"יכתימו" את המותג), ואז להעביר את ההודעה לחבר. סביר להניח שהחבר ישים לב יותר למודעה כשהיא נושאת הודעה אישית ממכר. המפרסמים יוכלו לעקוב אחרי מסלול ההודעה, ולבנות פרופילים מפורטים יותר של הלקוחות, וחברות יוכלו למדוד את האפקטיביות של הקמפיין הפרסומי ביעילות רבה יותר.
פרסומות טלוויזיה אישיות: הרבה תשומת לב יוחדה ליכולתם של מכשירי ההקלטה האישיים להריץ קדימה את הפרסומות. עם זאת, אותה הטכנולוגיה שמאפשרת לצרכן להריץ קדימה, מאפשרת לו גם לעצור, להחזיר אחורה ולהקליט. אקסנצ'ר משתפת פעולה עם מובילי דעה בעולם הפרסום והתוכן בטלוויזיה בניסיון למצוא דרכים חדשות ויצירתיות להביא את הצופה לידי דיאלוג בעזרת הטלוויזיה. טכנולוגיות מתפתחות של מדיה דיגיטלית מאפשרות אף התאמה אישית של תכנים בטלוויזיה מסוימת בתוך בית-אב.
סוג חדש של סביבה קמעונאית
מחקרים מראים שצרכנים משקיעים פחות זמן בקניות, ומבצעים יותר החלטות רכישה בנקודות המכירה עצמן. אנחנו מאמינים שנאמנות הלקוח מגלמת בתוכה פוטנציאל גדול לחדשנות שיווקית בנקודות הקנייה / מכירה. לדוגמה, ניתן להיעזר בחידושים מעין אלה כדי לספק לצרכנים שליטה בתוך החנות, כפי שמדגים האב-טיפוס של אקסנצ'ר – תצוגת וידאו מותאמת אישית.
עם הכניסה לחנות, "יבקש" הלקוח מודעות מותאמות אישית על ידי העברת כרטיס מגנטי, או במקרה של זיהוי באמצעות תדרי רדיו – באמצעות גישה למנגנון. הלקוחות יוכלו להיעזר בתצוגות מולטימדיה אינטראקטיביות הפזורות בחנות כדי לקבל מידע שנשמר כשגלשו באינטרנט, כגון השוואת מוצרים או רשימות קנייה.
בנוסף להצעות אישיות לקונים, יוכלו חיישנים לסייע למוכרים באמצעות מעקב אחרי הקונה והרצת תוכני קידום מכירות בקרבתו.
========
* הרולד פ. לוני הוא מנהל מחקר בכיר בתחום הטכנולוגי בחברת אקסנצ'ר. בימים אלה הוא עוסק בתכנון פתרונות המעמיקים את ניתוח הצרכנים, ובניסוח מודלים לפרסום דיגיטלי.
מריאן סילר היא מנהלת מחקר בכירה בתחום מדעי השיווק באקסנצ'ר. היא עוסקת בפיתוח ויישום של אסטרטגיות שיווק.