לידיעת המפרסמים: 76.6% מהנשים מאמצות התנהגות בריאה יותר בעקבות כלי התקשורת

סקר חדש שנערך ביוזמת חברת יעל קופר תקשורת שיווקית, המתמחה ביחסי ציבור וניהול משברים בתחום הבריאות, באמצעות מכון המחקר Market Watch בניהולו של אבינעם


ברוג, בדק את מידת החשיפה של הציבור לכתבות בנושא בריאות בכלי התקשורת ואת


השפעתן על התנהגותו. הסקר, אשר נערך בשבוע האחרון של חודש ינואר, בהשתתפות


מדגם כלל ארצי מייצג של 500 איש, מגלה הבדלים משמעותיים בין נשים וגברים,


בין צעירים למבוגרים, בין חילוניים לדתיים ואף בין תושבי הערים השונות ברחבי הארץ.

רוב הגברים אדישים, רוב הנשים מאמצות התנהגות בריאה יותר




כאשר נבדקו ההבדלים בין נשים לגברים, ניכר הבדל משמעותי לטובת הנשים


כאשר 76.6 מהן הצהירו כי הן נוהגות לאמץ התנהגות בריאה יותר על פי החלוקה


הבאה, 8.6% מהן הצהירו כי הן תמיד מאמצות את הכתוב, 68% מהן הצהירו


כי הן לפעמים מאמצות התנהגות בריאה ורק 23.4% הצהירו כי הן עוברות הלאה.


בקרב הגברים ניכרת אדישות גדולה יותר ורק 3.8% הצהירו כי הם מיישמים


כל מה שכתוב,47.7% טענו כי הם לפעמים נוהגים לאמץ התנהגות בריאה יותר


ואילו 48.5 מהם הצהירו כי הם אדישים. כפי שעולה מהטבלה הבאה.





















מין


תמיד מאמצים ומיישמים כל מה שכתוב


לפעמים נוהגים לאמץ התנהגות בריאותית יותר


אדישים, קוראים ועובר הלאה


גברים


3.8%


47.7%


48.5%


נשים


8.6%


68 %


23.4%



"המציאות היומיומית המחייבת נשים להיות רב משימתיות ולתפקד במספר זירות בו

זמנית, הופכת אותן למודעות יותר ומיישמות יותר, התנהגות בריאה כאמצעי למניעת מחלות. תוצאות הסקר מבטאות שוב את התפיסה המתחזקת להתייחס לנשים כאל מנהיגות הבריאות

בתא המשפחתי." אומרת יעל קופר-דובב, מנכ"ל יעל קופר תקשורת שיווקית בהתייחסותה

לתוצאות הסקר שיזמה.

אבינעם ברוג, נשיא מכון המחקר Market Watch אומר מצידו כי "ההבדלים על פי

הפילוחים בין גברים לנשים מעידים כי חלק מתפישת הגבריות קשורה לכוח ולעוצמה,

ערכים אלו נסמכים על בריאות ומקושרים למילה בריאות באופן אסוציאטיבי.

אצל גברים ישנה הכחשה של כל התחום והם חושבים במושגים של 'אם לא

נקרא נהיה בריאים' או 'מי שקורא הוא מודאג', לכן מעדיפים להעיד על עצמם

כאדישים לנושא".


נאוה עינבר, מנכ"ל משותף ביעל קופר תקשורת שיווקית הוסיפה כי: "סקר זה מוכיח

כי על אף שאמצעי התקשורת מהווים מקור בידורי, לרבים מהישראלים, הם יכולים

לשמש גם ככלי להגברת המודעות הבריאותית. זהו כלי יעיל להנעה לפעולה

אשר בעזרת יחסי ציבור, פרסום ושיווק ניתן להפיק ממנו שינוי בסגנון החיים

הבריאותי. הסקר גם מוכיח כי הציבור הישראלי פתוח ללמוד על בריאותו

באמצעות התקשורת, בדיוק כשם שהוא פתוח לנסות מוצרים ושירותים חדשים.

תושבי ירושלים ובאר שבע – אדישים יותר

הבדלים משמעותיים ניכרים גם בין תושבי האזורים השונים בארץ. רק 1.9% מתושבי באר שבע הצהירו על אימוץ כל מה שכתוב בעוד באזור השרון, 9% הצהירו על כך ואף 62.6% טענו אומנם באופן שאינו מובהק סטטיסטית כי לפעמים הם נוהגים לאמץ בעוד רק 55.1% מתושבי באר שבע והדרום. את שיא האדישות קטפו 37.6% מתושבי ירושלים ותושבי הדרום בעוד רק 28.4% מתושבי השרון העידו על עצמם כאדישים.

אולי יעניין אותך

שירי וקס צילום עדו לביא (Large)
סרטן צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
אורח חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

נועם אלימלך חייל בודד של המרכז לחיילים בודדים לזכר מייקל לוין ביום הולדתו ב2023 שחגגו לו מעוצמה לחייל - צילום עוצמה לחייל (5)
Idan Keren, White Hat CTO with the OSPAs awrad - courtesy White Hat by EPAM
המשתתפים בהכרזה - צילום טיקטוק (1)