רשת סטימצקי, הרשת הותיקה הגדולה ביותר בשוק הספרים וההוצאה לאור בישראל, משיקה חנות קונספט ראשונה וייחודית תחת השם "סטימצקי ילדים" בהשקעה של כחצי מיליון החנות הוקמה מתוך הצורך בהעצמת חוויה הקנייה של הלקוח ומתן שירות ממוקד לגילאים הרכים יותר.
איריס בראל, מנכ"ל סטימצקי, אמרה כי, "ההחלטה לפתוח חנות קונספט שמוקדשת כל כולה לילדים נבעה מהעובדה שקטגוריית ספרי הילדים והנוער הינה מן הפופולאריות והנמכרות ביותר אחרי הסיפורת ומתוך הרצון להעצים את חווית הקנייה של הלקוחות ולתת להם שירות ממוקד שעונה על צרכי ההורים".
בראל הוסיפה כי, "למרות נתון מעודד זה עדיין חשוב לטפח ולהטמיע הרגלי קריאת ספרים אצל ילדים, אני יודעת כי בתקופתנו יש לילדים עיסוקים רבים וקריאת ספרים אינה תמיד נמנית אליהם. לדעתי חשוב ביותר ולטפח ולעודד אצל הילדים והנוער גם קריאת ספרים וספרות מעשירה ומהנה ואני מקווה כי חנות כדוגמת "סטימצקי ילדים" תסייע בכך".
עוד הוסיפה בראל כי מיקום החנות בקניון הזהב בראשל"צ נבחר משום שהעיר ראשון לציון מאופיינת באוכלוסייה צעירה רבה עם ילדים וכן משום שבקניון הזהב ראשון לציון נפתח מתחם ייחודי שכולל אפשרויות בילוי והעשרה לילדים וחנויות שמתמקדות בילדים ו-"סטימצקי ילדים" בהחלט משתלבת בנוף הזה היטב.
שוק הספרים לילדים מוערך בכ- 17% ושוק הספרים לנוער ב- 7% מתוך כלל שוק ספרי הקריאה. בכל שנה יוצאים בממוצע לאור כ- 1500 כותרים בתחום הילדים והנוער. מבדיקה שערכה רשת סטימצקי עולה כי קניה ממוצעת של ספרי ילדים כוללת שני כותרים בעלות ממוצעת של כ-55 ₪ לכותר. עוד נתון מעניין הוא שכ-43% מכלל רוכשי ספרי הקריאה מבצעים את הרכישה עבור ילדים או נכדיהם.