שוק הפיצוחים המקומי מגלגל כ-350 מיליון ₪


שוק הפיצוחים המקומי כולו מגלגל כ- 350 מיליון ₪ בשנה, כך עולה מנתונים מצטברים בחברת קליית גת.



אורית גור-אריה, מנהלת קליית גת בליימן שליסל מעדכנת: " למרות שהיקפי השוק יציבים, ולא נרשמה בהם ירידה, העדפות הצרכנים נוטות עדיין לכיוון המוצרים הזולים יותר, כמו: גרעיני חמנייה, גרעיני דלעת ובוטנים". לדבריה לקראת ט"ו בשבט יכולה הצריכה לגדול בכ-30% יותר מחודשים רגילים בשנה.



שוק הפיצוחים הישראלי מתחלק לשניים: שוק התפזורת והשוק הארוז. בשוק התפזורת מתבצעת לרוב מכירה בפיצוציות ולפי משקל ואילו ברשתות השיווק וחנויות הקמעונאים הגדולות המכירה היא באריזות.



לדברי גור-אריה השוק הארוז מהווה כ-40% מהמכירות של השוק, ואילו שוק התפזורת הכולל את הפיצוחיות, כ- 60% מהמכירות. חשוב לציין שפיצוחים ארוזים שומרים בצורה טובה יותר על טריות וניקיון המוצרים ובשנים האחרונות יש מגמה מתחזקת של מעבר לצריכת פיצוחים באריזות ולא בתפזורת.



שוק הפירות היבשים בישראל, עומד על כ-150 מיליון ₪ בשנה, ומתחלק לשתי קטגוריות עיקריות: הקטגוריה המסורתית, מחזיקה בכ- 90% מסך המכירות וכוללת את התמרים, משמשים, שזיפים, צימוקים, דבלים, אגוזי מלך ושקדים. קטגוריית הפירות הטרופיים, המחזיקה בכ- 10% מסך המכירות כוללת אננס, פפאיה, קיווי, מנגו וכד'. 60% ממכירות הפירות היבשים מתרכזים בט"ו בשבט. סל קנייה ממוצע של פירות יבשים, לקראת החג, עומד על 70 ₪.

אולי יעניין אותך

מחיר בקבוק אחד 2500שח מחיר השקה 2000שח טיפול סלבוסטר דר אקרמן צילום יחצ (3)
HACKETT LONDON גיא כושי ויריב פיין קרדיט (4)
חנות של רשת דינמיקה צילום באדיבות דינמיקה (2)
שיקו נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א
Alon Yaakob by Nadav Cohen Yonatan
דני קליש קרדיט צילום דרור סתהכל

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

פרקט למקלחת
ניר צוק
עדי אשכנזי ודדי דדון. צילום אלון שפרנסקי