שוק הפיצוחים המקומי כולו מגלגל כ- 350 מיליון ₪ בשנה, כך עולה מנתונים מצטברים בחברת קליית גת.
אורית גור-אריה, מנהלת קליית גת בליימן שליסל מעדכנת: " למרות שהיקפי השוק יציבים, ולא נרשמה בהם ירידה, העדפות הצרכנים נוטות עדיין לכיוון המוצרים הזולים יותר, כמו: גרעיני חמנייה, גרעיני דלעת ובוטנים". לדבריה לקראת ט"ו בשבט יכולה הצריכה לגדול בכ-30% יותר מחודשים רגילים בשנה.
שוק הפיצוחים הישראלי מתחלק לשניים: שוק התפזורת והשוק הארוז. בשוק התפזורת מתבצעת לרוב מכירה בפיצוציות ולפי משקל ואילו ברשתות השיווק וחנויות הקמעונאים הגדולות המכירה היא באריזות.
לדברי גור-אריה השוק הארוז מהווה כ-40% מהמכירות של השוק, ואילו שוק התפזורת הכולל את הפיצוחיות, כ- 60% מהמכירות. חשוב לציין שפיצוחים ארוזים שומרים בצורה טובה יותר על טריות וניקיון המוצרים ובשנים האחרונות יש מגמה מתחזקת של מעבר לצריכת פיצוחים באריזות ולא בתפזורת.
שוק הפירות היבשים בישראל, עומד על כ-150 מיליון ₪ בשנה, ומתחלק לשתי קטגוריות עיקריות: הקטגוריה המסורתית, מחזיקה בכ- 90% מסך המכירות וכוללת את התמרים, משמשים, שזיפים, צימוקים, דבלים, אגוזי מלך ושקדים. קטגוריית הפירות הטרופיים, המחזיקה בכ- 10% מסך המכירות כוללת אננס, פפאיה, קיווי, מנגו וכד'. 60% ממכירות הפירות היבשים מתרכזים בט"ו בשבט. סל קנייה ממוצע של פירות יבשים, לקראת החג, עומד על 70 ₪.