בעיות נפשיות בקמפיין פירסומי חדש

קמפיין חדשני ובלתי שגרתי להגדלת המודעות והרגישות למתמודדים עם הפרעות נפשיות יוצא לדרך: לאחר תהליך בלתי שגרתי שעירב סטודנטים לעיצוב משנקר, משתתפי "עמיתים" המתמודדים עם מוגבלות נפשית, רכזי התכנית ועובדי CTV, נוצר קמפיין חדשני שיעלה בדף פייסבוק ובמסכי החוצות של חברת CTV השבוע, במסגרת חודש המודעות לבריאות הנפש (נובמבר). הקמפיין "ישים על השולחן" בעיות קטנות וגדולות איתן מתמודדים אנשים עם בעיות נפשיות.


"לא הצלחתי לצאת מהבית", כך סיפרה אפרת, המתמודדת עם מאניה דפרסיה, במסגרת הקבוצה הייחודית שהוקמה כדי ליצור את הקמפיין הבלתי שגרתי. המילים שאמרה הפכו על ידי סטודנטים לעיצוב חזותי משנקר לכרזה, אחת מהרבות שיככבו בקמפיין החדש לעידוד המודעות לצרכי אנשים עם בעיות נפשיות.


"בזמן האשפוז ניתקתי קשר עם החברות שלי", ו"להתקשר לאנשים, עדיין קשה לי", כמו עוד משפטים נוספים היורדים לעומק הבעיות מהן סובלים אנשים המתמודדים עם מוגבלות נפשית, הפכו בתהליך קבוצתי ראשון מסוגו לקמפיין פרסומי ייחודי, המורכב מארבע סדרות של כרזות. תוצרי הקמפיין יפורסמו על מסכי החוצות של חברת CTV, בדף פייסבוק, יוצגו במתנ"סים ברחבי הארץ וכתערוכה בכנסת ביום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות שיעסוק השנה באנשים עם מוגבלות נפשית, ה- 10.12.


הקבוצה שיצרה את הקמפיין כללה את משתתפי תכנית "עמיתים" של החברה למתנ"סים ומשרד הבריאות, אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית לצד רכזי התכנית – אנשי מקצוע מתחום השיקום, סטודנטים לעיצוב משנקר ועובדים מחברת המדיה CTVשל תאגיד פישמן ומפל תקשורת, והוקמה מתוך ההבנה שקיים צורך לייצג ויזואלית את ההתמודדות הנפשית שחווים אנשים עם מחלות ובעיות נפשיות, התמודדות שלרוב היא בלתי נראית.


דרך ההכרות האישית של הסטודנטים לעיצוב ואנשי המדיה שנוצרה עם המתמודדים שהשתתפו בתהליך בניית החומרים, החל משלב גיבוש המסר ועד לשלב העיצוב, התקבלו התוצרים, המשקפים את ההתמודדות החברתית של אדם עם מגבלה נפשית.


הקבוצה, שנפגשה מדי שבוע ונחשפה למידע על תחום בריאות הנפש בהרצאות ובשיחות עם המתמודדים, עברה תהליך של שינוי עמדות בתוכה תוך כדי ההכרות הקבוצתית, יחד עם החשיפה לעצות מומחים מעולם הפרסום שהובילה לתוצרים הגרפיים.


מטרת התוצרים היא העלאת המודעות לנושא בדרך נגישה, חדשנית ואינטראקטיבית מתוך התפיסה שידע יכול לשנות עמדות ולהניע לפעולה. חומרים אלו יפורסמו במדיות שונות בחודש נובמבר, חודש המודעות לבריאות הנפש.


יחודו של הפרויקט הוא בשותפות תלת מגזרית בין המגזר החברתי (תכנית עמיתים של החברה למתנ"סים ומשרד הבריאות), האקדמי (שנקר ושגרירי רוטשילד) והעסקי (CTV מתאגיד פישמן ומפל תקשורת) שמלווה גם את התהליך של יצירת הקמפיין וגם את הקמפיין עצמו.


אולי יעניין אותך

danon10
allmarketing83
shilot1
torgi7
torgi1
annyt7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

סכיזופרניה
אורט דן גורמה משיק קורס ייחודי להכנת עוגות לימי הולדת בהובלת הקונדיטורית ליבנת גוטליב צילום באדיבות ליבנת גוטליב (1)
מימין יריב ארדון טופז הורביץ רוני רוטמן ויונתן ישי צילום אסף לוי (8)