תהליך השיפוט בתחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי ה- Effie Awards מגיע לשלביו האחרונים. הבוקר מתפרסמת רשימת המנכ"לים שייקחו חלק בשיפוט העבודות בקטגוריית ה"אפי פלטינום", הקטגוריה היוקרתית ביותר הבוחנת הישגים לאורך זמן. ציונם של חבר השופטים יהווה 50% מסך הציון הכולל. שיפוט המנכ"לים יתקיים ב- 30 באוקטובר במשרדי פז ביקום.
צוות השיפוט כולל 11 מנכ"לים של החברות המובילות במשק: יונה פוגל, מנכ"ל קבוצת פז המכהן גם כיו"ר התחרות. אריק שור, מנכ"ל תנובה; מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל; רביב צולר, מנכ"ל ביטוח ישיר; הרצל עוזר, מנכ"ל הוט; רוית בר ניב, לשעבר יו"ר שיכון ובינוי; אבי גבאי, מנכ"ל בזק; איריס בראל, מנכ"ל סטימצקי; זאב וורמברנד, מנכ"ל מגה קמעונאות; ניר למפרט, נשיא ZAP GROUP; פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה.
בקטגוריה אפי פלטינום עלו לגמר השנה עשר עבודות, מתוכן 3 עבודות של McCann Erickson ושתי עבודות של אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey ו- ראובני פרידן IPG כל אחד. המפרסמים שמתמודדים בקטוגריה הם שירותי בריאות כללית, בנק לאומי, לאומי קארד, יפאורה תבורי, פרוקטל וגמבל, דיזיין סנטר, תאגיד המחזור אל"ה, בנק מזרחי טפחות, מחלבות גד וכלמוביל.
כל אחד מהמועמדים יציג בפני פורום המנכ"לים פרזנטציה של 15 דקות המציגה את המהלך השיווקי, ובתום כל פרזנטציה יוצגו שאלות על-ידי חבר השופטים. כאמור ציון המנכ"לים יהווה 50% מהניקוד הכללי שיינתן לכל אחת משלוש העבודות שעלו לגמר.
יונה פוגל, מנכ"ל קבוצת פז ויו"ר התחרות: "בתקופה האחרונה האתגר השיווקי הינו גדול מתמיד לאור האתגר הכלכלי, המחאה החברתית והשינויים הדרמטיים במדיות השונות. זו תקופה שבה היכולות המקצועיות והניהוליות עמדו למבחן, ונדרש שילוב חכם של כלים מסורתיים ודיגיטליים ואלה מאפיינים את העבודות המוגשות."
תחרות האפי של המי"ל (המרכז הישראלי לניהול), איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום מתקיימת בישראל זו השנה ה- 12. הזוכים יוכרזו בטקס הענקת פרסי ה- Effie שיתקיים ב- 4 בנובמבר במוזיאון תל אביב. חבר השופטים כולל למעלה מ- 80 שופטים, ביניהם אנשי אקדמיה, נציגים של המפרסמים ושל הפרסומאים, אנשי יחסי ציבור, ייעוץ ומחקר.