ועידת נתח שוק של גלובס: הפרסומאים מול כח ההמונים

אחד המרצים הבולטים בועידת נתח שוק של גלובס, סיימון בונד, הוא מנהל תחום השיווק בסוכנות הפרסום העולמית BBDO & Proximity Worldwide, ומייסד המיזם Digital Lab בשיתוף גוגל. בהרצאתו הוא שרטט בהיקף נרחב את מעבר מוקד השיווק והפרסום אל הלקוח, כשהוא משווה את מהפיכת המדיה החברתית למהפיכה התעשייתית.


"אנו דוחפים את הפרסום אל הלקוחות. הלקוחות משנים אותו ומוציאים אותו חזרה אל החברים שלהם", אמר בונד. "הלקוחות יכולים לבטא את עצמם באמצעות הכלים, ומותגים צריכים לאפשר להם להתבטא. עלינו להזין את התוכן המתאים ללקוח. החברות המצליחות הבינו את המודל הזה".


בונד הביא כדוגמא ליצירת אינטרקאציה עם הקהל קמפיין שבוצע עבור דוריטוס שבוצע בקנדה. במסגרת הקמפיין התבקשו הלקוחות לבחור מה יהיה הטעם הבא והתבקשו ליצור סרטון פרסומת לטעם החדש. הפרס המיוחד היה מה שהפך את הלקוחות ל"בעלי עניין": אחוז מכלל הרוחים מהטעם החדש. בנוסף, למשתתפים ניתנו כלים מתאימים כגון מערכת לניתוח ההצלחה שלהם על פי פרמטרים שונים, וסיוע בהפקה. (אתר הפרוייקט: https://www.doritosviralocity.ca/home.aspx)


אחת מהמסקנות של בונד היא איחוד הפעילות של משרדי יחסי הציבור והפרסום. יצירת השיח מהציבור הופכת לחלק בלתי נפרד מכל קמפיין. על פי המודל של Proximity, היא מהווה כסוכנות ניהול מותג אשר מרכזת את העבודה מול כל הסוכנויות האחרות.


סוף עידן בפרסום ?


האם באמת המסקנות של בונד על הפיכת משרד הפרסום למערכת מקיפה יותר נכונה? רמז לדברים היה אפשר למצוא במושב "עתיד משרדי הפרסום", במסגרתו ניתנה למשרדי הפרסום המובילים משימה: לתאר משרד הפרסום של 2015 בשלוש דקות. שני משרדי פרסום נמנעו ממתן תחזית שכזו בטענה שהנבואה ניתנה לשוטים, וכשהדברים מגיעים מאנשים שמעולם לא בורכו ביותר מידי צניעות, אפשר להבין באיזה חוסר בהירות פועלים כיום משרדי הפרסום.


בהתייחסות ל- 2015. אנשי d-say, הציגו סרטונים קצרים בהם אנשי המשרד משחקים נהג מונית, מורה ליוגה ובעלי מקצועות אחרים – הם אלה שמכירים את הקהילה הכי טוב ודרכם יעבור המסר. אנשים מתוך הקהילה יהיו מספרי הסיפור של המותג. גם בענבר שקד מרחב הציגו תמונה בה את הפרסומאים "הקלאסיים" מחליפים מנהדס מזון, מוסיקאי ומעצב שיער ו- הלקוח הסופי. לתפיסתם המוצר המוגמר הוא חלק בלתי נפרד מהפרסום, והלקוח משחק בבנייתו תפקיד חשוב.



במקאן אריקסון התייחסו דווקא לצד הטכנולוגי של הדברים, כשהם מתמקדים ביכולת הניתוח וההתאמה המושלמת של פרסום לכל לקוח באופן אישי. עידן הפרטיות הסתיים.


בראובני פרידן הציגו את מערכת ניהול הידע שלהם Inspire.ME אשר מרכז קליפים, צילומי אופנה, מגזינים נחשבים וקמפיינים מצליחים. יהושוע TBWA הפתיעו כשהעלו להעברת המצגת את דור העתיד – איתמר יהושוע, הבן של.

אולי יעניין אותך

danon10
allmarketing83
shilot1
torgi7
torgi1
annyt7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

עיצוב ללא שם - 2025-07-06T174543
SP1 _ מחיר 2599שח צילום יחצ חול (1)
BERESHEET_KING KOIL _FINAL_FINAL_TERA - hever copy