כנס השיווק והמדיה 2008 של איגוד המפרסמים בישראל נפתח היום במלון דייויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הכנס יעסוק השנה בנושא "שיווק שובר פרדיגמות". הכנס, בהנחיית קרן מרציאנו, ישמש זירה עסקית לדיון בסוגיות הקשורות למשולש מפרסמים-פרסומאים-מדיה, ויציג התייחסויות נוקבות מזוויות ראיה שונות לנושאים מרכזיים המזינים משולש יחסים זה.
בכנס ישתתפו ראשי המשק, מנכ"לים, בכירי ממשל, דירקטורים, חברי הנהלות ומקבלי החלטות במגזר העסקי והציבורי.
הדובר המרכזי בכנס, פיטר מורגן קאש, מחבר רב המכר "המנכ"ל והדלת המסתובבת", יעסוק ב"שינוי פרדיגמות עסקיות". הדובר השני בכנס, אודי אנג'ל, יו"ר קבוצת האחים עופר ומבעלי השליטה ב"רשת", יעסוק בנושא "אתגרים והזדמנויות בעולם המדיה והתוכן".
בדברי הפתיחה לכנס קרא ירון דור, יו"ר איגוד המפרסמים, לשר האוצר רוני בר-און ולשר התקשורת אריאל אטיאס "לבחון מחדש את שוק הטלוויזיה בישראל 2008 באופן שיאפשר להגדיל את אפשרויות הפרסום בטלוויזיה, ישכלל את התחרות, יוזיל מחירים ויאפשר גם למפרסמים קטנים לפרסם במדיה זו. אנו חוזרים ומבקשים לאחד את מועצת הרשות השנייה עם מועצת הכבלים והלוויין ולהקים רשות רגולטורית אחת, קטנה ויעילה שתפשט את הקשר בין הרגולציה למנהלי השיווק והפרסומאים".
דור הוסיף "כמנהלי שיווק אנו מניעים ומממנים את תעשיית השיווק והפרסום בישראל ולכן אנו באיגוד המפרסמים מאמצים את דו"ח שטרום הדן בעמלות היתר. עלינו לזכור כי מערכת היחסים מפרסמים-פרסומאים-מדיה הנה מערכת של כלים שלובים הקשורה זו בזו וככל שתהיה שקופה יותר ויהיו בה הידברות, הבנות והסכמות – כן ייטב לכולנו".
במהלך הכנס תחשוף לראשונה עו"ד תלמה בירו, מנכ"ל איגוד המפרסמים את "עוגת השיווק" המפרטת את מגוון אפיקי השיווק להם נידרש כיום מנהל השיווק בעידן השיווק הפרסונאלי, הפרסום הדיגיטאלי והרשתות החברתיות. סקר "עוגת השיווק", הכולל בתוכו כאחד מהרכיבים את "עוגת הפרסום", בוצע בקרב חברי האיגוד בחודש דצמבר 2007 ותוצאותיו נותחו על ידי מכון המחקר "מחקרי הגל החדש".
לדבריה, "תוצאות הסקר מצביעות על הצורך להתעדכן וללמוד על שינויים ומגמות חדשות בעולם השיווק והפרסום ועל המורכבות בתפקידו של מנהל השיווק בעידן המודרני והמשתנה של שנת 2008".
הסקר בוחן לראשונה את הגיוון והגידול שחל ברכיבי תמהיל השיווק אליהם אמור להתייחס מנהל השיווק במהלך תכנון ועיצוב האסטרטגיה השיווקית של הפירמה העסקית. נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, יציג את דירוג המפרסמים והפרסומאים הבולטים לשנת 2007.
יואל אסתרון – העורך הראשי של כלכליסט, מבית ידיעות אחרונות, חגי גולן – עורך ראשי, גלובס, דורון גלעזר – עורך ראשי מעריב, ועמוס רגב – עורך ראשי ישראל היום, ישתתפו בפאנל "רק בישראל: הפרינט חי ובועט" בהנחיית שלום קיטל, לשעבר מנכ"ל חדשות ערוץ 2. הפאנל יתייחס לסוגיה מה מציעה זירת העיתונות הגועשת למפרסמים בשנת 2008.
פאנל נוסף, בהנחיית גזי קפלן, מנכ"ל אסם-נסטלה, יעסוק ב"תחזיות, מגמות ופנטזיות שיווקיות ב-2008". ישתתפו בו יוסי ארז, מנכ"ל מקאן דיגיטל, רן גוראון, סמנכ"ל שיווק בזק, נעמה גת, סמנכ"לית שיווק, מזרחי טפחות, חגית קמין, מנהלת חטיבת האסטרטגיה והשיווק, פז-YELLOW, ארז פז, סמנכ"ל שיווק ותוכן, אורנג' וטל רבן, משנה למנכ"ל קוקה קולה.
הפאנל "רואים שקוף: העמלות הסמויות מן העין", יתייחס לדו"ח שטרום הדן בעמלות היתר ובמערכת היחסים מפרסמים-פרסומאים-מדיה. תנחה את הפאנל ענת ביין-לובוביץ, כתבת פרסום, גלובס, וישתתפו בו רוני ארן, מנכ"ל TMF, משה גאון, מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי/סאצ'י אנד סאצ'י, נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השניה, ירון דור, מנכ"ל בסט ביי ויו"ר איגוד המפרסמים, אילן טוביהו, משנה למנכ"ל רשת, עדי כהן, סמנכ"ל שיווק סלקום, מודי פרידמן, מנכ"ל ערוץ 10 ועו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים.
דוברים נוספים בכנס: יעקב לוי, יו"ר מחקרי הגל החדש, יעסוק בנושא "איך עושים אהבה עם הלקוח? שיווק על פי הקאמה סוטרה" ומיכל גולדמן, סמנכ"לית חטיבת הטיפוח ושירותי שיווק ביוניליוור ישראל, תציג את מסע הפרסום של דאב "שוברים מוסכמות בתעשיית היופי".