ירון דור, יו"ר איגוד המפרסמים, הודיע היום על השקתו של סקר "עוגת השיווק הישראלי" שיבצע מיפוי של סך כל ההוצאות לשיווק וחלוקתם באחוזים על פי אפיקי שיווק חדשים ומסורתיים. ניתוח נתוני הסקר יבוצע על ידי מכון המחקר "הגל החדש".
דור ציין כי "בשנים האחרונות חל מהפך משמעותי בחלוקת תקציבי השיווק של החברות הישראליות בדומה למתרחש בתקציבי השיווק של החברות הבינלאומיות. על כן החלטנו להשיק סקר שישקף בנאמנות את התמורות והשינויים שחלו בענף השיווק, ובפעילותם של אנשי השיווק."
לדבריו "עוגת הפרסום משקפת כיום רק חלק ממגוון הפעילויות השיווקיות הענפות שמבצעים אנשי השיווק בחברה, הכוללות: בנוסף לפרסום ויחסי ציבור ודוברות, גם תוכן שיווקי, פרסום אינטראקטיבי ,קידום מכירות, חסויות, הפקת אירועים וכנסים, דיוור ישיר, סקרי שוק ומחקרים,יעוץ שיווקי ואסטרטגי ועוד. המיומנויות הנדרשות היום מהעומדים בראש החברות, יו"רים, מנהלים ,סמנכ"לי שיווק ומנהלי מותגים, הן מורכבות ודורשות מומחיות רבת-תחומים . סקר עוגת השיווק הישראלי ימפה וישקף לראשונה את תמונת המצב הנוכחית בעולם השיווק הישראלי.".
שאלוני הסקר נשלחו היום לחברי איגוד המפרסמים, 200 מנהלי שיווק של חברות ועסקים החברים באיגוד. נתוני הסקר יוצגו במשותף ללא אזכור של שמות החברות שהשתתפו בו.
הסקר ייחשף לראשונה בכנס השיווק והמדיה של האיגוד שיתקיים ב- 20/1/2008 או בסמוך אליו.