איגוד השיווק הישראלי חרד למצבו של ענף הפרסום והמדיה לאור סכנת הסגירה של ערוץ 10

לקראת ישיבת ועדת הכלכלה לדיון במצבו של ערוץ 10 יצא היום איגוד השיווק הישראלי בהודעה לפיה הוא חרד למצבו של ענף הפרסום והמדיה לאור סכנת הסגירה אליה נקלע הערוץ. לדברי תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, ניסיון העבר מלמד שסגירה של אמצעי מדיה מסחריים לא הביאה להפניית אותם תקציבי פרסום לאפיקי מדיה אלטרנטיביים – להיפך.


"על פי אומדן איגוד השיווק ויפעת, בשנת 2008 הפנו המפרסמים לערוץ 10 כחצי מיליארד שקל (455 מיליון שקל)", אמרה בירו בישיבת ועדת הכלכלה. "על פי ניסיון העבר, לאחר סגירת זכיינית ערוץ 2 טלעד והפסקת הפרסום בערוצים הרוסיים הזרים (ORT, RTV ועוד), כספים אלה לא הופנו במלואם לפרסום בערוצים המתחרים ולאפיקי פרסום אחרים. כפי שרשת וקשת לא הצליחו לנכס לעצמן את מלוא תקציבי הפרסום שהופנו בשעתו לטלעד, וערוץ 9 לא קיבל את מלוא התקציבים שהופנו לערוצים הרוסיים הזרים, כך אנו סבורים שאם חלילה ייסגר ערוץ 10 – הערוצים המסחריים הנותרים לא יזכו במלוא נתח הפרסום שלו. מדובר על מאות מיליוני שקלים שייגרעו מעוגת הפרסום ומתקציבי השיווק של החברות, וישפיעו לרעה על השוק כולו".


"ההשפעה הדרמטית ביותר של התכווצות ההוצאה לפרסום היא דומינו של קריסה כלכלית בכל הארגונים העוסקים בפרסום, שיווק ותקשורת, ואובדן פוטנציאלי של אלפי משרות מעבר למאות העובדים של ערוץ 10", הוסיפה בירו. מעבר לכך, כמפרסמים אנו רואים בדאגה רבה אפשרות שערוץ 10 יוחשך ובאין תחרות נחזור לימי המונופול של ערוץ ברודקאסט מסחרי אחד, על כל המשתמע מכך.


"לידי משרד התקשורת נפלה הזדמנות פז להסדיר אחת ולתמיד את הנעשה בענף הטלוויזיה המסחרית. המשבר אותו עוברת הטלוויזיה כיום יכול לרסק ולמוטט את התעשייה על יושביה, אך הוא יכול גם להזניק ולמנף אותה. על משרד התקשורת להגיע עם הערוץ להסדר של פריסת חובות, ולהכריז על מועד מוסכם שבו יעברו שני הערוצים המסחריים לשיטת הרישיונות", סיכמה מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי.

אולי יעניין אותך

עוד שוט אחד 1
danon10
allmarketing83
shilot1
torgi7
torgi1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

JACK KUBA מחיר 2124 ש_ח צילום עירד נצר (3)
המהלך החדש של אמפמ עמותת אימוץ קרטונים צילום יחצ
Image3 (1)