איש השיווק של איגוד המפרסמים לדצמבר 2007: תעשיית הקולנוע הישראלית



לראשונה בתולדות בחירת איש השיווק של החודש, החליטה וועדת השיווק של איגוד המפרסמים לסטות ממנהגה ולבחור בתעשייה שלמה כאיש השיווק של החודש. לאור הבולטות הרבה וההצלחות הגדולות של תעשיית הקולנוע הישראלי – הוחלט להעניק לה את התואר.


כתריאל שחורי, מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי מציין בגאווה את הישגי תעשיית הקולנוע הישראלי בשנים האחרונות "הקולנוע הישראלי פורח וזוכה להצלחות מרשימות בארץ ובחו"ל. סרטים ישראלים רבים מוקרנים בפסטיבלי הקולנוע הגדולים והחשובים בעולם וזוכים בפרסים יוקרתיים ומוערכים. בנוסף, סרטים ישראלים רבים נרכשים ומוקרנים בהקרנות מסחריות בבתי קולנוע ברחבי העולם".


על הסרטים הישראליים שזכו השנה להכרה ישראלית ובינלאומית כאחד נמנים "ביקור התזמורת" שזכה בפרסים בלמעלה מארבעה פסטיבלים, "מדוזות" שזכה בפרס מצלמת הזהב בפסטיבל קאן, ו-"בופור" שזכה בפרס הבמאי הטוב ביותר בפסטיבל ברלין.



קרן הקולנוע הישראלי הצליחה למתג מחדש את הקולנוע הישראלי בארץ ובחו"ל. היא הגדילה את כמות הצופים משליש אחוז ליותר מעשרה אחוזים מכלל הצופים בסרטים בארץ. מדובר בהישג אדיר, היות ואל מול 15 סרטים ישראליים בממוצע המופקים מדי שנה, מתמודדים 200 סרטים זרים מהמצליחים ביותר בעולם. "אין עוד תחום בו התחרות כל-כך קשה. בנוסף לכל האתגרים בהם נתקלת תעשיית הקולנוע הישראלי, הסרטים הישראליים אינם זוכים להגנה בארץ כפי שמקובל במדינות רבות בחו"ל. כיום מדינות רבות מטילות סנקציות על בתי קולנוע מקומיים שאינם עומדים במכסת הקרנות של סרטים מקומיים" מוסיף שחורי.



פריחת הקולנוע הישראלי היא פועל יוצא של חוק הקולנוע הישראלי שנחקק ב- 2001 לאחר מאבקים רבים שניהלה קרן הקולנוע הישראלי עד לחקיקתו. החוק מאפשר מעבר תקציבים הולמים לתעשיית הקולנוע הישראלי ועל כן הרמה המקצועית של היצירה עולה ומשגשגת. על פי החוק ממשלת ישראל מקבלת כ-3% ממחזורן של זכייניות הטלוויזיה כדמי זיכיון, ומעבירה חצי מסכום זה לתמיכה בקולנוע. ב-2007 העבירה הממשלה 58 מיליון ₪ לענף הקולנוע. מתוך זה הועבר לקרן הקולנוע הישראלי סכום של 22 מיליון ₪ אשר כולו הושקע בסרטים.



שחורי מקפיד להדגיש את המילה השקעה "לא מדובר במענק או בהלוואות שמעניקה הקרן לסרטים ישראלים, אלא בהשקעה שמניבה גם רווחים. בשנים האחרונות סרטים ישראלים לא מעטים מרוויחים יפה. הקרן משקיעה בפיתוח רעיון לתסריט מלא ובהפקה עצמה בסדר גודל של 50 עד 500 אלף דולר. ההשקעה בהמשך היא בשיווק הסרט בארץ ובחו"ל. מעבר להשקעה ברמת הסרט הבודד, הקרן משקיעה בקידום המותג שנקרא קולנוע ישראלי".



40% מהכספים המושקעים כיום בסרטים ישראליים מגיעים מחו"ל, מציין שחורי. השקעה זו מוכיחה את האהדה של צופים רבים בעולם לסרטים ישראלים, במיוחד לאור העובדה שהוצאות השיווק והפצה מסחרית של סרט ישראלי בחו"ל הן עצומות.



פעולה נוספת בה נקטה קרן הקולנוע הישראלי על מנת להגדיל את מספר הצופים בסרטים ישראלים היא הבאת הסרטים אל הצופים ולא את הצופים אל אולמות הקולנוע. כיום סרטים ישראלים מוקרנים בטיסות של אל על ובפעילויות חינם של הקרנות מרוכזות בפריפריות.

אולי יעניין אותך

עוד שוט אחד 1
danon10
allmarketing83
shilot1
torgi7
torgi1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

JACK KUBA מחיר 2124 ש_ח צילום עירד נצר (3)
המהלך החדש של אמפמ עמותת אימוץ קרטונים צילום יחצ
Image3 (1)