גוגל שוב משנה את הדירוג

גוגל הוציאה בסוף השבוע את פנדה 4- עדכון לאלגוריתם תוצאות החיפוש שלה. על פניו, מדובר בעדכון אלגוריתם שנועד לשפר את תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל כדי שיהיו יותר רלוונטיות למשתמשים. בשנים האחרונות גוגל הוציאה מספר עדכונים לאלגוריתם החיפוש האורגני שלה (פינגווין ופנדה בגירסאות 1, 2 ,3) כאשר המטרה העיקרית היא לשפר את חוויית המשתמש בכל הקשור לחיפוש.


רצוי להבהיר בשלב זה, כי בתוצאות החיפוש בגוגל מוצגות 2 סוגי תוצאות:


1. תוצאות ממומנות ע"י מפרסמים (הנקראות SEM או PPC) – אשר הדירוג היכן תופיעה המודעה קשור למחיר אותו מציע הלקוח (ופרמטרים איכותיים נוספים)


2. תוצאות חיפוש אורגניות הנקראות SEO – אשר נקבעות בלעדית ע"י האלגוריתמים של גוגל והמשתנים מעת לעת, כגון בימים אלו.


כאמור, גוגל שינתה מספר פעמים בעבר את מנועי ה SEO ואילו את התחום השני PPC אשר מכניס לה כ-40 מיליארד דולר בשנה לא שינתה מעולם. והסיבות מובנות, זהו התחום אשר מכניס לה את הכנסותיה העקריות ושינוי שלו עלול לפגוע במפרסמים באופן מיידי והרסני.


לדעתי, המטרה המשנית של גוגל, בשינוי האלגוריתם של החיפוש הינה למנוע מכל אותם מקדמי אתרים, הפועלים כיום, בצורה מניפולטיבית, לעשות מניפולציות על אלגוריתם החיפוש שלה ובכך "לקדם" אתרים באופן מלאכותי על חשבון התוצאות המתאימות ביותר למשתמש והשימוש במניפולציות אלו פגע בחווית השימוש של המשתמשים.


למרות שינויי העבר, קידום אתרים אורגני הפך בשנים האחרונות לכלי שיווקי חשוב ומשמעותי לכל מי שמעוניין להופיע כמה שיותר גבוה בחיפושים האורגניים של גוגל מבלי שהעבירו תמורה כלשהי לגוגל עקב כך.


כדי לשפר את מיקומו של אתר, מקדמי אתרים רבים העמיסו תוכן מלאכותי על אתרים או לחילופין "הציפו" את האתר בקישורים על מנת לגרום לאתר להתקדם בדף התוצאות החיפוש של גוגל ולקבל מיקום אסטרטגי יותר במילים הרלוונטיות לבעלי האתר.


מבחינת גוגל, יש כאן פגיעה כפולה. קודם כל, בחווית המשתמש שמקבל תוצאות שלא בהכרח עונות הכי טוב על החיפוש שלו, ומצד שני, יש כאן כסף שהולך למומחי SEO על חשבון הפרסום הממומן בגוגל.


העדכון האחרון של גוגל, מתמקד בעיקר באיכות התוכן של בעלי האתרים. האלגוריתם המתוחכם של גוגל יודע לזהות תוכן איכותי ותוכן לא איכותי, לתוכן האיכותי והאמיתי" גוגל נותנת דירוג גבוה, לעומת זאת לתוכן המלאכותי והלא איכותי גוגל נותנת דירוג נמוך.


בעלי אתרים רבים משקיעים חודשים של עבודה במטרה לנסות לקדם את אתרם בצורה מלאכותית תוך כדי שהם יוצרים "באגים" באלגוריתם החיפוש של גוגל ומקדמים את אתרם למיקום גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש. אחת לתקופה , גוגל מוציאה עדכון לאלגוריתם במטרה לפגוע בכל אותם מקדמי האתרים ואותם בעלי אתרים חוזרים למיקום המקורי שלהם ואף מושעים מדף תוצאות החיפוש. וכל העבודה הקשה שהשקיעו במסך מספר חודשים יורדת לטמיון.


אז איך כן אפשר לקדם אתר בגוגל בצורה אותה מעודדת גוגל ?


אחת הדרכים הפופולריות היום לקידום אתרים בגוגל היא "קידום ממומן" – מנגנון לקידום אתרים בתשלום, המאפשר למפרסם לרכוש שטחי פרסום עבור מילת מפתח מסוימת במנוע החיפוש של גוגל.


אנו נסקור כאן את 5 היתרונות הקידום הממומן העיקריים:


1. מיידיות – המודעות שהגדרת יתחילו להופיע מיד אחרי תהליך רישום קצר ויצירת הקמפיין הראשון בגוגל.


2. פרסום ממוקד – למפרסם יכולת לבחור באילו מילים הוא ירצה להיות מקודם ומי קהל היעד הרלוונטי .


3. חשיפה מרבית – מיליוני גולשים ברחבי העולם נחשפים למודעות שלך.


4. שליטה במסר השיווקי – למפרסם יכולת לשלוט במסר השיווקי אותו הוא רוצה להעביר ללקוחות.


5. זול יותר ואפקטיבי יותר ממדיות אחרות – הקידום הממומן הוא אומנם בתשלום , אבל הוא זול יותר ואפקטיבי יותר מפרסום במדיות המסורתיות ( טלוויזיה ורדיו ) והוא אינו דורש התחייבות כלשהי או תקציב מינימום התחלתי.


מנסיוננו קידום ממומן הינו דרך אפקטיבית להשיג תשובה מקסימלית על תקציבי פרסום (גדולים כקטנים), לידים המגיעים ממערכות אלו הינם האיכותיים ביותר, וכן אפשר לשווק בכל העולם באמצעים חסכניים יותר.


לגוגל כלים רבים נוספים כגון: שיווק מחדש, פרסום ברשת התוכן, פרסום ממוקד מובייל, פרסום ב YouTube, פרסום בGmail ועוד. בשנים האחרונות אנו נמשיך לראות גידול בשיווק באמצעות הכלים של גוגל, במנועי החיפוש שלה ובאתרים הנוספים אותה רכשה והיא מפעילה.



הכותב הינו סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת הפרסום הדיגיטלי אלגומייזר

אולי יעניין אותך

resized_pexels-photo-270637 (2)
resized_pexels-photo-270404
news1
digital-marketing-gc52600287_12801
soni-gertel1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר