המי"ל (המרכז הישראלי לניהול), איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום כינסו היום מסיבת עיתונאים, שבה הכריזו על פתיחת תחרות פרסי האפי Effie Awards)) – התחרות השנתית לשיווק ופרסום אפקטיבי.
שני הדוברים במסיבת העיתונאים היו גזי קפלן, יו"ר התחרות הנכנס, ופנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל.
מנכ"ל קבוצת אסם, גזי קפלן, שזו שנתו הראשונה כיו"ר תחרות ה-Effie Awards, אמר, כי "דווקא בתקופה הזו, לתחרות האפי יש חשיבות גדולה. שיווק אפקטיבי צריך לתרום ל-3 פרמטרים: שיפור ברווחיות, שיפור בנתח השוק ושיפור בחוזק המותג". עוד אמר קפלן כי "להערכתי, בשנת 2009 כולנו נצטרך להתמודד עם שוק של מיתון. היכולת לצמוח טמונה בעיקר בשיפור של נתחי שוק. צריך לפעול בצורה יותר יעילה ויותר מהירה. האפשרות לעשות טעויות לא קיימת".
לגבי תקציבי הפרסום של אסם אמר קפלן: "לא נקטין את תקציבי הפרסום. מי שיקטין לא ישיג את התוצאות. לפעול בצורה יעילה, זה לא תמיד לקצץ. צריך להשקיע יותר בשיווק רלוונטי. בתקופה הזאת שם המשק הוא מיקוד. הארגונים החכמים צריכים להתמקד יותר בליבה".
קפלן, המכהן מאז 2006 כמנכ"ל קבוצת אסם, החליף בתפקיד את עפרה שטראוס, יו"ר התחרות ב- 3 השנים האחרונות.
פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל, הציגה במסיבת העיתונאים את החידושים בתחרות השנה: "דווקא לאור המשבר הכלכלי והביטחוני, בחרנו השנה לחזק את נושא האחריות החברתית באמצעות הרחבת הקטגוריה לשני מסלולים: 1. עמותות, ארגונים התנדבותיים, משרדי ממשלה ומלכ"רים. 2. חברות מהמגזר העסקי שהובילו מהלכים של אחריות חברתית".