גידול של 4% בהוצאות לפרסום בשנת 2013

איגוד השיווק הישראלי ויפעת בקרת פרסום מעריכים את סך כל ההוצאות לפרסום בשנת 2013 ב3,646 מיליארד ₪ (לעומת 3492 מיליארד ₪ בשנת 2012, ו – 3,762 מיליארד בשנת 2011) – גידול של 4% בהיקפי הפרסום בשנה החולפת.



הנתונים מראים כי האינטרנט ממשיך ומאיץ את מגמת הצמיחה שלו (גידול של 15% ביחס לשנה שעברה), באופן ישיר על חשבון העיתונות. הטלוויזיה, הרדיו ופרסום החוצות שומרים על נתח השוק שלהם בקנאות.



תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי:
אחרי שלוש שנים של ירידה דרמטית בסכומי הפרסום אשר החזירו את שוק הפרסום 8 שנים אחורה, מסמלת שנת 2013 את שנת ההתאוששות ואת שובם ההדרגתי והמדוד של המפרסמים. תמהיל הפרסום של המפרסמים בישראל דומה יותר ויותר לזה של חבריהם במדינות המערב ועוגות הפרסום בארץ ובחו"ל מלמדות על אותן מגמות ונתחי שוק : הטלוויזיה היא עדיין המדיה הגדולה והמועדפת, העיתונות בירידה עקבית, והדיגיטל מגדיל את חלקו בתמהיל כשהוא ממציא את עצמו כל יום מחדש.



נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "שנת 2013 היא תחילת תיקון לשנת 2012 שהיתה ללא ספק נקודת שפל בהיסטוריה של שוק הפרסום הישראלי. תחום הפרסום הופך דיגיטלי ומבוזר יותר, עם טישטוש הגבולות בין האופליין לאונליין המחייב התמחויות טכנולוגיות מצד העוסקים במלאכה. למרות שתקציבי הפרסום נשארים קבועים באופן כללי עם זיקה למצב הכלכלי של המשק, עולם הפרסום כפי שהכרנו משתנה בהדרגה".



אולי יעניין אותך

danon10
allmarketing83
shilot1
torgi7
torgi1
annyt7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

סכיזופרניה
אורט דן גורמה משיק קורס ייחודי להכנת עוגות לימי הולדת בהובלת הקונדיטורית ליבנת גוטליב צילום באדיבות ליבנת גוטליב (1)
מימין יריב ארדון טופז הורביץ רוני רוטמן ויונתן ישי צילום אסף לוי (8)