האיגוד מזהיר מהגבלת העמלות ע"י הרשות השניה

בעקבות הפרסומים בכלי התקשורת לפיהם מועצת הרשות השניה תמליץ על הקלות ברגולציה לזכיינים ותבקש להגביל את העמלות המשולמות לפרסומאים, יוצא איגוד חברות הפרסום באזהרה מפני הגבלת העמלות שתביא לפגיעה בזכיינים.


לדברי מודי כידון יו"ר איגוד חברות הפרסום, האיגוד בעד טלוויזיה מסחרית איתנה ויציבה ולכן ההקלות ברגולציה מבורכות. עם זאת התערבות ישירה של הרגולטור בתמחור, כנגד כוחות השוק תפגע קודם כל בזכיינים. אין לנו התנגדות לשקיפות אומר כידון, ההיפך, אנו בעד שקיפות כי אין לנו מה להסתיר. הגיע הזמן שיפסיקו לעוף באוויר מספרים דימיונים על עמלות הפרסומאי. אך משקיפות ועד הגבלת העמלה ע"י רגולטור, המרחק גדול ואף מסוכן.


התחרות בין הזכיינים על מכירת זמן אויר נעשית בין היתר באמצעות עמלות, שחלקן מוחזר מהפרסומאי ללקוח ובכך יורד מחיר הפרסום בטלוויזיה ללקוח. הגבלת העמלות תביא להקטנת ההחזרים ללקוח ובכך להתייקרות בפועל של הפרסום בטלוויזיה. כיום, הגורם המגביל את העמלה, הוא השוק החופשי והתחרות הבריאה. הגבלת העמלות ע"י רגולציה היא התערבות בשוק וסופה שתפגע ישירות בזכיינים.


בצד האזהרה מברך כידון על ההקלות ברגולציה לזכיינים: "הגיע הזמן להפסיק את הפנקסנות הרגולטורית ולפשט את התהליך. יש לשחרר את הערוצים המסחריים ממחויבויות לאומיות ולהטיל על הערוץ הממלכתי ,עם תקציב של 200 מיליון דולר את המשבצת התרבותית."

אולי יעניין אותך

עוד שוט אחד 1
danon10
allmarketing83
shilot1
torgi7
torgi1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

Image3 (1)
מאור לברן מנכל סלייס גלובל
קרדיט אור גפן (6)