הגודל לא קובע – איך להפוך לחנות נישה דיגיטלית מצליחה?

לפי נתוני פורבס שהתפרסמו לאחרונה, עד 2027, 23% מהרכישות הקמעונאיות צפויות להתבצע באינטרנט. אמזון אחראית ל-37.6% ממכירות המסחר האלקטרוני, נתח השוק הגבוה ביותר מבין כל חברות המסחר האלקטרוני ולמעלה מ-2.8 מיליארד צפיות בשנה. אליאקספרס מגיעה למקום השני עם 952 מיליון צפיות בשנה, בעוד eBay במקום השלישי עם 872 מיליון.

 

ענקיות הדיגיטל שינו את תרבות הצריכה, והעלו את קרנן של חנויות הדיגיטל הקטנות. צרכנים שהתרגלו דרך ענקיות הריטייל לקנות ברשת, ומחפשים כעת מוצר נישתי, יחפשו אותו בראש ובראשונה באינטרנט. הבחירה להיות חנות נישה היא בחירה אסטרטגית, הדורשת זיהוי והבנה מפורטים של צרכי הצרכן והשוק הספציפי.

יותם לין CTO דיגיטל וקומרס באלעד מערכות מגדיר 6 שוקי נישה בתוכן ניתן לפתח חנויות כאלה: 

  1. 1. . צרכנים מודעים– מדי שנה, סקרים מראים שרובנו מוכנים לשנות את הרגלי הקניות שלנו כדי להפחית את ההשפעה הסביבתית שלנו. 

מוצר בר קיימא יכול להיות וריאציה טבעונית, ידידותית לסביבה או נטולת אכזריות של פריטים קונבנציונליים. אם יש מוצר שנרכש באופן קבוע על ידי השוק ההמוני, ייתכן שיש נישה של צרכנים מודעים שמוכנים לאמץ אלטרנטיבה ירוקה.

מה למשל – כיסויי טלפון מתכלים, בגדים חסכוניים או שכורים, כלי מטבח ידידותיים לסביבה וכו'. 

איך – הדגישו בהבלטה את היתרונות הסביבתיים של המוצרים על האריזות ובתוכן שיווקי, פרסמו שותפות עם ארגוני סביבה לקמפיינים משותפים, המלצות של לקוחות על האופן שבו המוצר שלך עזר להם לחסוך כסף או להפחית את ההשפעה הסביבתית שלהם, עדכון במאמצי הקיימות של המותג בניוזלטר וברשתות החברתיות. 

  1. 2.  בריאות ואיכות חייםאנליסטים צופים ששוק הבריאות והבריאות העולמי יגיע ל -4.5 טריליון דולר עד 2028 . התעשייה הזו עוסקת בטיפול בנפש, בגוף וברוח שלך. שווקי נישה כוללים טיפול אישי, תזונה, יוגה וטיפולים אלטרנטיביים. 

מה למשל – אפליקציות מיינדפולנס, תוספים, חטיפי בריאות ועוד. 

איך – שלבו באתר מומחה בתחום הבריאות לשיפור האמינות, צרו אתגרי בריאות לגולשים, מאמרים בתחומי הבריאות השונים. 

  1. 3. . בעלי חיות מחמד– עסקי חיות מחמד הם שוק בו פועלים באופן לא תמיד רציונלי. גם אנשים שנמצאים בשיא תקופת ההוצאות שלהם יוציאו סכומי כסף משמעותיים. 

מה למשל -מוצרים טבעיים לחיות המחמד, מצלמות חכמות לחיות מחמד, מוצרים מותאמים אישית לבעלי חיות מחמד, בגדי מעצבים לחיות מחמד

איך – צרו חשבונות אינסטגרם פופולריים לחיות מחמד, שתפו תמונות חיות מחמד חמודות, ארגנו אירועים או תחרויות הקשורות לחיות מחמד.

  1. 4.  חובבי טבע ותייריםיותר ויותר אנשים מחפשים טבע למטרות פנאי, כושר ורווחה נפשית. ולכן ניתן לפנות למגוון פעילויות הפנאי שהוא טומן בחובו.

מה – מוצרי הייטק לצפרים, כלי גינון חסכוניים במקום, מוצרי קמפינג על בסיס סולארי, ביגוד עמיד בפני מזג אוויר, אביזרים לסמרטפון לוולוגרים של טיולילם, גאדג'טים וביגוד נוח לטיסה. 

איך – תחרות צילום של ההרפתקאות בטבע, בלוג "מסלול החודש" שמסקר טיולים פופולריים בקרבת מקומות הקרובים ללקוחות, מדריכי טיולים ליעדים פופולריים ולמוקדי נוודים, סיפורי מטיילים, סרטוני וידאו המציגים את היתרונות של המוצרים בנסיעה אמיתית

.6.  גיימרים– ישנם יותר משלושה מיליארד גיימרי וידאו פעילים ברחבי העולם. כמעט מחציתם מוציאים כסף על התחביב שלהם, בהיקף של תעשייה שצפויה להיות שווה יותר מ -211 מיליארד דולר עד 2025.

מה – בתוך קטגוריה הזו, אפשר להתמקד בנישות המבוססות על ז'אנרים פופולריים כמו למשל בקרים וכיסאות ארגונומיים יפים או מוצרים בעלי ערך כמו בקר עם SKIN מיוחד של משחק חדש שחיכו לו כמה שנים טובות, מדבקות להתאמה אישית של קונסולות ובקרים, אביזרים לגיימרים ניידים, סחורה מורשית המתייחסת למשחקים ודמויות פופולריות

איך – הרבה פעמים יש פיקים של מכירה כשמשחק חדש יוצא, והרבה מוצרים שקשורים למשחק הזה יצאו למכירה. לדוגמא: בקר חדש עם SKIN של המשחק, חולצות עם דמויות מהמשחק, בובות, תמונות וכדומה. לכן כדאי לפרסם המלצה מאד טובה היא לפרסם מוצרים שקשורים למשחקים פופולאריים שיוצאים באותו הזמן ולתזמן את הפרסום לפי מועד יציאת המשחקים עצמם

 

חנויות הנישה הדיגיטליות יוצרות חווית קנייה אחרת, יצירתית, מהירה וממוקדת יותר ומתפתחת עם הזמן. חנויות הנישה מצליחות לקלוע לצרכי הלקוחות הספציפיים ולהציע להם את הפתרונות המתאימים ביותר ללקוחות. הן מאפשרות זמינות ונגישות ללקוחות, שבמודל קמעונאי "רגיל" לא היו מתאפשרים. ובכך, המודל העסקי הדיגיטלי מאפשר לבעלי עסקים קטנים להצליח ואף לשגשג.

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7
lin1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 של הכפר של עמותת איילים בשדרות לאחר השדרוג צילום באדיבות איילים (2)
 סקופ מחיר 149
resized_pexels-photo-270637 (2)