חברת המדידה הבינלאומית גמיוס, המיוצגת בישראל על ידי אבינועם ברוג וארז בהט, זכתה במכרז למדידת רייטינג האינטרנט בישראל, שערך איגוד חברות הפרסום, לאחר שגברה על חברת נילסן נט רייטינג בסיבוב האחרון מבין הארבע שהוגשו לוועדת המדרוג בראשות מנחם סלינס. החברה שהוכרזה כזוכה במכרז למדידת הרייטינג באינטרנט תקבל זיכיון לתקופה מינימלית של 3 שנים, ותתחיל את תהליך המדידה תוך 6 חודשים – במהלך הרבעון השני של 2008.
התהליך, במסגרתו הוחלט על השקת כלי מדידה אובייקטיבי שימדוד את הרייטינג באתרי האינטרנט השונים, גובש באיגוד חברות הפרסום, כדי להעניק לפרסומאים, למפרסמים ולעוסקים בענף כלי אפקטיבי-יעיל ומדויק למדידת הרייטינג באתרים.
תימור גורדון, מנכ"ל arc אינטראקטיב, נציג חברות האינטראקטיב בהנהלת איגוד הפרסום: "התהליך היה מקצועי ויסודי ואני משוכנע שהמהלך יבטא את התבגרות תחום האינטראקטיב בארץ ויקפיץ את תקציבי הפרסום באינטרנט אופן משמעותי. מדידת הרייטינג באינטרנט תהפוך, בזמן הקרוב, לכלי העבודה היעיל ביותר לכל העוסקים בענף – פרסומאים, מפרסמים, סמנכ"לי שיווק ועוד ותמקסם את תקציבי השיווק באינטרנט ".
יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום: "אני גאה בתהליך ומודה לכל החברות שלקחו בו חלק ולמנחם סלינס על חלקו המוצלח בניהול הפרוייקט. אין ספק שמדובר בהישג גדול לענף הפרסום בכלל ולתחום האינטראקטיב בפרט. המערכת החדשה, עליה יוכרז מחר, תקדם ותחזק את הפרסום באינטרנט ותעמיד אותו בשורה אחת עם אמצעי המדיה הנמדדים ועומדים לבקרה."
המכרז לניהול פעילות מדידת הרייטינג באינטרנט הישראלי יצא לדרך לפני כשנתיים, לאחר בחינה ובתמיכת משרדי הפרסום האינטראקטיביים ואתרי האינטרנט המובילים בארץ.