העדכונים החשובים של גוגל בשנים האחרונות בתחום קידום האתרים

בגוגל לא נחים על זרי דפנה, וכל הזמן עובדים על שכלול מנוע החיפוש שלהם ושדרוג האלגוריתמים שמדרגים את אינספור האתרים המתחרים על תשומת לב הגולשים. כמות העדכונים השנתית היא גדולה, ובתוכם יש מספר גדול של עדכונים קטנים ומספר קטן של עדכונים גדולים. כל אחד מהם משפיע באופן זה או אחר על סדר התוצאות המתקבלות, והגדולים שבעדכונים טומנים בחובם מידע חשוב מאוד למקדמי ובעלי אתרים כאחד.


עדכון Hummingbird
עדכון יונק הדבש מעניק חשיבות מיוחדת לנושא ההקשר והמשמעות של החיפוש ולכוונת המחפש – יותר מאשר למילות החיפוש המסוימות עצמן. בנוסף לכך, הוא בוחן בצורה מעמיקה את התוכן בדפים הפנימיים של האתר, ובכך מוביל את הגולש לעמוד הרלוונטי ביותר עבורו בתוך המארג וההיררכיה שבאתר. העדכון היה והינו משמעותי ומעניק פרשנות מיוחד הן לחיפוש והן לתוכן באתר, ומתייחס אליהם באופן יותר אנושי ופחות רובוטי. לאחריו, מקדמי אתרים צריכים להשקיע יותר באופטימיזציה של התוכן ובכתיבה טבעית מאשר בשימוש מאולץ ומוגזם במילות מפתח.


עדכון Pigeon
העדכון השפיע מאד על אתרים של עסקים בעלי מיקום פיסי, ובפרט כאשר המיקום מאוד רלוונטי עבור הגולש. הוא השפיע גם על התוצאות במנוע החיפוש וגם על חיפושים ב-Google Maps. הוא עזר ועוזר לגולשים להגיע לעסק ביעד שהם מחפשים ומציג עבורם את זה שנמצא בסמיכות גיאוגרפית, זאת על ידי מתן חשיבות מוגברת לפרמטרים של מיקום ומרחק. כך מי שמחפש עסק בעיר מסוימת, יראה בראש ובראשונה תוצאות באותה עיר ותוך מתן עדיפות לעסקים שנמצאים קרוב יותר למיקום של הגולש באותה עת.


עדכון RankBrain
זהו אחד העדכונים החשובים בהיסטוריה של גוגל. האלגוריתם RankBrain מסנן תוצאות חיפוש על מנת להציג לגולש את התוצאות הרלוונטיות ביותר לחיפוש שלו. כיום, כמעט כל חיפוש שמבוצע במנוע החיפוש מערב את האלגוריתם. העדכון מתייחס בעיקר לחיפושים שגוגל אינו מכיר ואינם בוצעו קודם לכן בצורה מפורשת ומדויקת. כאשר מנוע החיפוש אינו בטוח מה כוונת הגולש, האלגוריתם עוזר לו להתאים את התוצאות הסבירות ביותר עבורו.


עדכון Mobile Friendly
בשנים האחרונות גוגל הוציאה לא מעט עדכונים שנגעו בצורה ישירה לאינדוקס ודירוג דפים רספונסיביים וידידותיים לגלישה במובייל. העדכון הגדול והספציפי הזה ידוע גם בשם Mobilegeddon, זאת בשל ההשפעה האדירה והפתאומית שלו על כל הקשור לקידום אתרים במובייל. החל מאותו רגע שהוא נכנס לתוקף, כל אתר באשר הוא נחשב לידידותי למובייל או שלא. כל האתרים וכל השפות הושפעו מהעדכון תוך מספר ימים. העדכון שינה באופן דרמטי את כל הקשור לקידום אתרים עד עצם היום הזה, והדגש על המובייל ממשיך וימשיך להתחזק.


עדכון Fred
העדכון העניש אתרים שרמת המוניטיזציה שלהם הייתה גבוהה מדי, משמע הציגו יותר מדי פרסומות למיניהן, או שהיה קשה להבחין בין התוכן האמיתי ובעל הערך שלהם לבין התוכן השיווקי והמודעות הפרסומיות שבתחומם. גם אתרים אחרים, שניסו לרמות את האלגוריתם ועסקו יותר בספאם וב-SEO ערמומי ובלתי חוקי ספגו עונשין מגוגל. זהו אחד מהעדכונים שמטרתם לוודא שאתר נתון מספק תוכן רלוונטי ובעל ערך אמיתי עבור הגולשים, ולא עסוק בסופו של יום בעיקר בשיווק.


עדכון Quality Update
עדכון שהשפיע על אחד מהאלגוריתמים החשובים והעיקריים של מנוע החיפוש ועוסק באיכות האתר. הוא לא הראשון מסוגו וקדמו לו עדכונים כגון Panda. עולה השאלה המתבקשת כיצד בגוגל קובעים מהו אתר איכותי, ולאחריה עולה התשובה: תוכן. העדכון פגע בדירוג של דפים ואתרים שהציגו תוכן באיכות נמוכה, ושיפר את הדירוג של אלו שהציגו תוכן איכותי, סמכותי ואמין. אתרים בעלי תוכן מועט או בעלי פרסומות רבות מדי ספגו מכה משמעותית לאחר כניסת העדכון – ולהפך.


הכתבה נעשתה בשיתוף חברת אוורסט המתמחה בקידום אתרים אורגני


אולי יעניין אותך

resized_pexels-photo-270637 (2)
resized_pexels-photo-270404
news1
digital-marketing-gc52600287_12801
soni-gertel1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר