התוכן השיווקי הטוב ביותר לחודש ינואר: Head & Shoulders, בזכות מקלחת משותפת לשורדות

במקום הראשון במדד האיכות נמצא המותג "Head & Shoulders" בתכנית "הישרדות"



חברת Effect-TV מקבוצת "מחקרי הגל החדש" מפרסמת מדי חודש את מדד התוכניות עם התוכן השיווקי המוצלחות של החודש לפי מדד ה BCE – Branded Content Evaluation בכלל הקטגוריות.



ניתוח התוצאות לחודש ינואר:



"Head & Shoulders" בתכנית "הישרדות"


השילוב של "Head & Shoulders" בתכנית הישרדות נעשה בצורה איכותית שחיברה בין הצרכים של המתמודדים בתכנית לבין עולם התוכן של המותג. סדרת השמפו החדשה הייתה הפרס עליו התמודדו שתי הקבוצות במסגרת התכנית, כאשר הצגתה נעשתה בצורה בולטת שאפשרה לצופים לשמוע את שם המותג ולהבחין בסימני ההיכר החיצוניים שלו: האריזה והצבעוניות.


מבחינת האינטגרציה לתוכן, מדובר בשילוב ייחודי המחבר בין הצרכים של המתמודדים בתכנית- הנמצאים על האי ימים ארוכים ללא אמצעי רחצה וניקיון ובתנאי היגיינה נמוכה- לפרס המוצע וזאת על מנת לחזור ולהרגיש שוב חלק מהציוויליזציה. האינטגרציה לפעילות בתכנית המשיכה גם לאחר הזכייה בשימוש במותג והחוויה שהוא מעניק לקבוצת הבנות שזכתה בו וכן במהלך השיחות לאחר מכן שלוו בתחושת פינוק אישית. העיסוק בזכייה בפרס נעשה תוך המחשת הצד האמוציונלי החזק שהזכייה בפרס העניקה לקבוצת הבנות, כל זאת תוך כדי שילוב מסרים שיווקיים של סדרת השמפו החדשה במגוון ניחוחות.


השימוש בניגודיות החזקה בין הסיטואציה בה נמצאים המתמודדים ובין היכולת לשפר את תחושתם על ידי הזכייה בפרס יוצרת נחשקות גבוהה למותג ותורמת לחיבור לתוכן המשודר. כלל הפעילויות יוצרות אינטגרציה מירבית בין המותג לתוכן המשודר המלווה בנראות ושמע חזקים שמשפרים את ציון האיכות הכולל ומעניקים ל"Head & Shoulders" את הציון הגבוה במדד ה BCE לחודש ינואר.



"British Airways" ב"תוצאות האמת"


בתכנית "תוצאות האמת" מתבצעת פעילות התוכן השיווקי בצורה בה שזורים תכנים ומסרים של חברת התעופה במגוון דרכים במסגרת התכנית. "תוצאות האמת" היא תכנית ידע המבוססת על שאלות טריוויה והחיבור של המותג ""British Airways בכלים של שאלות ידע הוא חיבור נכון לנרטיב של התוכן המשודר. האופן שבו משולב המותג בשאלות על נושאים הקשורים לצרכים ורצונות של הצופים במהלך טיסות לאורך התכנית, יוצר חיבור טבעי בין המותג לתוכן.


פעילות התוכן השיווקי בתכנית כוללת סקר בשידור חי שבו מתבקשים הצופים לשלוח את התשובות שלהם לשאלות שמוצגות במהלך התכנית תוך כדי חשיפת נושאים הקשורים לעולם התוכן של המותג כאשר האינטגרציה של ""British Airways נעשית באמצעות החסויות והפרסים שעוטפות את התכנית ומשמשות אמצעי נוסף להעברת מסרים שיווקיים וחיזוק השיוך של הפעילות ל ""British Airways.



"Kotex Young" ב"נולד לרקוד"


ב"נולד לרקוד" משולבת פעילות תוכן שיווקי של המותג "קוטקס "Young באמצעות דמות וירטואלית הנקראת "קיטה גירל". הפעילות של קוטקס נבנתה בשני רבדים משלימים: הראשון הוא בניית החשיפה לדמות ולנוכחות שלה על פני מסך הטלוויזיה באמצעות פינות מסחריות ופרסים משולבים בהפניות מתוך התכנית אל אתר האינטרנט והרובד השני הוא התוכן השיווקי באינטרנט שם הפעילות כוללת עולם תוכן שלם שנבנה סביב הדמות שנקראת "קיטה גירל" אשר מייצגת את המותג (מרכיב זה אינו כלול במדד ה BCE).


למעשה, הפעילות של "קיטה גירל" כוללת חיבור תכני ל"נולד לרקוד" באמצעות הדיאלוג והמעקב אחר חיי המתמודדים לאורך השבוע ובין התכניות כאשר במהלך השידור מופנים הצופים אל הפינה ב"חדשות נולד לרקוד" להמשך מעקב ומענה על שאלות הקשורות לתכנית. הזכייה בפרס מתנת "קיטה גירל" המעניק מפגש עם המתמודדים והשתתפות בחזרות והצילומים, יוצר ערך גבוה למותג ומחבר אותו לתוכן המשודר.



ניתוח לפי קטגוריות


הממוצע הענפי לחודש ינואר עומד על 5.41 נקודות מתוך 10 אפשריות המשקף ירידה קלה מחודש דצמבר (5.61). ירידה זו יכולה לנבוע מהשינוי בכמות התכניות שנסקרו בחודש ינואר והיא בטווח טעות הדגימה.


בטבלה להלן מופיע ניתוח של ציוני האיכות לפי סוגי תוכניות (ז'אנרים). מתוך התכניות שנבדקו ניתן לראות כי בחודש ינואר חל שינוי במקום הראשון כאשר תוכניות הריאליטי עברו את תוכניות הבישול ותוכניות הדרמה והבידור עקפו את תכניות האירוח והאקטואליה בציון האיכות הממוצע לז'אנר.



על Effect-TV


חברת Effect-TV מקבוצת "מחקרי הגל החדש" מספקת מדדים איכותיים וכמותיים לבקרה וניתוח של הצלחת מהלכי תוכן שיווקי והחזר ההשקעה, המבוססים על מודל מחקרי ייחודי שפיתחה. החברה מתמחה בניתוח מהלכי התוכן השיווקי בתוכניות הטלוויזיה ומעניקה שירותי בקרה, וניתוח אפקטיביות של תוכן שיווקי למפרסמים. בכל חודש מפרסמת Effect-TV את מדד מהלכי התוכן השיווקי הטובים של החודש.


מתודולוגיה:


במסגרת הבדיקה החודשית של חברת Effect-TV לצורך בניית מדד מהלכי התוכן השיווקי הטובים של חודש ינואר, נדגמו מעל 76 תוכניות של ערוץ 10, קשת, רשת, ו HOT . בסך הכל נדגמו 54 מותגים.


בטבלת מהלכי התוכן השיווקי הטובים של החודש ניתן לראות את הציונים של המותגים המובילים בתכניות שנותחו.


מדד ה BCE Quality Index שעל פיו התבצעה הבדיקה מורכב מ 37 פרמטרים שונים המשתייכים לשלוש קטגוריות עיקריות:


1. נראות


2. שמע


3. אינטגרציה לתוכן


לכל פרמטר בשלוש הקטגוריות הללו יש משקל שונה המשפיע על הציון הסופי במדד ה BCE Quality Index וכך נוצר בסיס

השוואתי דומה לאיכות התוכן בין התכניות והמותגים השונים

אולי יעניין אותך

עוד שוט אחד 1
danon10
allmarketing83
shilot1
torgi7
torgi1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

JACK KUBA מחיר 2124 ש_ח צילום עירד נצר (3)
המהלך החדש של אמפמ עמותת אימוץ קרטונים צילום יחצ
Image3 (1)