"יפעת מחקרי מדיה": ניתוח נראות של ספונסרים ומפרסמים במשחקי ספורט

ניתוח שערכה יפעת מחקרי מדיה מתקדמים, למשחק הכדורגל שהתקיים בתאריך 22/3/09 (יום א) בין בית"ר ירושלים למכבי נתניה בערוץ 10 בשעה 20:50.


במסגרת הניתוח נבדקו 20 דקות משחק באופן מדגמי, ובוצעה הערכה כללית לתוצאות.



נבדקו 5 מותגים:



1. אלדן – חולצה – קדמי – בית"ר ירושלים


2. עיניים – חולצה – אחורי – בית"ר ירושלים


3. מגדל מקפת – חולצה – קדמי – מכבי נתניה


שלט אלקטרוני מתחלף


שלט סטטי


4. טוטו – חולצה – קדמי – כל השחקנים.


שלט אלקטרוני מתחלף


שלט סטטי


על המרקע בסמוך לתוצאת המשחק.


5. ישראכרט – שלט אלקטרוני מתחלף.



לוגואים על חולצות


הלוגו ששודר במשך הזמן הגבוה ביותר היה של "עיניים" שכאמור הופיע על החלק האחורי של חולצות שחקני בית"ר במצטבר כ- 4 דקות. שווי החשיפה במחירי מחירון של אותם 4 דקות היה 409,360 ש"ח והלוגו נצפה כ- 235 פעמים.


מגדל מקפת שהופיעה על החלק הקידמי של חולצות מכבי נתניה, היה הלוגו שתפס את גודל המסך המשמעותי ביותר, כ- 3.5% בשל העובדה שהוא מעוצב בפונטים גדולים. לעומתו, הטוטו תפס כ- 0.69% מגודל המסך, בשל העובדה שמדובר בלוגו קטן מימדים באופן יחסי, הממוקם על חזה השחקנים בצד ימין למעלה.



שילוט אלקטרוני וסטטי


יפעת דגמה שלושה מפרסמים משלל המפרסמים שהופיע בשילוט האלקטרוני המתחלף שהיה במגרש: ישראכרט, מגדל וטוטו. מהבדיקה עולה כי מגדל מקפת קיבלה את ערך החשיפה הגבוה ביותר, כדקה וארבעים שניות במצטבר, שהם שוות ערך חשיפה במחירי מחירון של כ- 170,567 ₪. מגדל מקפת היתה גם בעלת מספר המופעים הגבוה ביותר, כ- 240 מופעים.


מגדל מקפת בלטה מאד גם בהופעה בשילוט החוצות הסטטי, וזכתה לזמן מסך של כחמש וחצי דקות שהן שוות ערך ל- 562,870 ₪. עוד נתון שבלט במחקר הוא שהלוגו בלט בגודל של כשישית מסך, הלוגו הגדול ביותר שנרשם בזמן השידור!


נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים: "מניתוח הממצאים עולה ללא ספק כי שילוט החוצות הסטטי אפקטיבי מאד ונותן ROI גבוה ביחס לשאר אלמנטי הבולטות. לעומת זאת, הלוגואים על חולצות השחקנים הם אמצעי פרסום מקובל, אך ללא גיבוי של אלמנטים פרסומיים נוספים במגרש כמו שילוט חוצות, לוגו מוטבע או מוקרן על חלקים מהמגרש, לוגו על המסך ועוד, הם אינם ממצים את פוטנציאל האפקטיביות שלהם.



מסך


אין ספק שהטוטו קיבל את מירב הנראות בזמן השידור של המסך בשל העובדה שהלוגו שלו הופיע בצמוד לתוצאת המשחק, למעלה מ- 90 מזמן השידור! עם זאת חשוב לציין שהגודל הממוצע של הטוטו בהקשר זה היה רק 0.24% מהמסך.



מ"יפעת מחקרי מדיה" מסבירים כי ניתוח נראות מסוג זה הוא כלי מקובל בעולם המערבי, להבנת עלות / תועלת שבמתן חסות לקבוצת ספורט ובהחלטה האם לפרסם במגרשי הספורט ובאילו אלמנטים פרסומיים.



נתי יעקובי, מנכ"ל "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים": "למרות שעדיין מדובר בתחום שאינו מפותח בישראל באופן יחסי לעולם, אנו מזהים מגמה של התמקצעות בקרב המפרסמים הישראלים הגדולים המעוניינים לנצל את אירועי הספורט כפלטפורמה לפרסום, וחלקם אף מעביר את הטיפול בכך למשרדי הפרסום שלו".

אולי יעניין אותך

עוד שוט אחד 1
danon10
allmarketing83
shilot1
torgi7
torgi1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

JACK KUBA מחיר 2124 ש_ח צילום עירד נצר (3)
המהלך החדש של אמפמ עמותת אימוץ קרטונים צילום יחצ
Image3 (1)