כיצד לבחור את הפלטפורמות המתאימות לאתר הוירטואלי של העסק שלך

היום, עסק שאין לו אתר אינטרנט או חנות וירטואלית הוא כמו לא קיים. הצרכן היום חכם יותר מבעבר, ובקצות אצבעותיו הוא יכול לחקור, להשוות, למצוא, להתרשם, ולבחור בחכמה לפני שהוא מבצע רכישה. לכן, נוכחות אינטרנטית איכותית, מרשימה ואינטואטיבית היא קריטית לכל עסק שרוצה להצליח ולהגיע רחוק. במקביל, יותר ויותר צרכנים מבצעים את רכישותיהם דרך האינטרנט, ולכן אם אתם מוכרים מוצרים מסוימים, כדאי מאוד שתהייה ברשותכם חנות וירטואלית דרכה תוכלו למכור ללקוחות מכל הארץ (ואף העולם!).



החדשות הטובות הן שהקמת אתר אינטרנט או חנות אינטרנט היא קלה מבעבר. ישנן פלטפורמות רבות שמציעות הקמת אתרים במהירות, בלי הצורך בידע טכני מורכב או ביכולות עיצוביות מיוחדות. הבעיה? ישנן כל כך הרבה פלטפורמות, שקשה לבחור! לפני שאתם בוחרים פלטפורמה לבניית אתר, חשוב להתחשב בגורמים שונים כמו מה אתם צריכים, מה התקציב שלכם, מהו שטח האחסון לו אתם זקוקים, מה היא רמת העיצוב המתאימה לאתר וכדומה.



הכתבה הבאה תנסה לעזור לכם להבין כיצד לבחור פלטפורמה שמתאימה בדיוק לצרכים שלכם, ומה חשוב לבדוק לפני שאתם בוחרים!





הכינו שיעורי בית


הדבר הראשון שצריך לעשות כשבוחרים פלטפורמה לחנות אינטרנטית או לאתר אינטרנט הוא שיעורי בית. הכוונה היא לעבור על כל הפלטפורמות העיקריות, ולבדוק אותן באופן מעמיק. בדקו את קלות שימוש, את הממשק, התנאים, את המחירים, את הפונקציות וכדומה. כמו כן, היכנסו לכמה חנויות אינטרנטיות שבנויות על כל אחת מהפלטפורמות האלו, ובדקו אותן. איך הן נראות? מה הרושם שלכם? כמה קל להשתמש בהן? האם הן מכילות את כל הפונקציות להן אתם זקוקים? תוכלו ליצור קשר עם בעלי עסקים שמשתמשים באותן הפלטפורמות, ואף לדבר עם נציגים של כל אחת מהפלטפורמות האלו, ולשאול את כל השאלות שעולות בראשכם. אל תקלו ראש בבחירת הפלטפורמה ואל תאמינו לכל פרסומת שקופצת לכם באינטרנט – אל תשכחו שמדובר בהחלטה חשובה שתשפיע רבות על המכירות שלכם!




המחיר


אין מה לעשות, מחיר משחק את אחד התפקידים החשובים ביותר בבחירת הפלטפורמה המתאימה לחנות הוירטואלית שלנו. כל הפלטפורמות המובילות יעלו לכם סכום כספי מסוים, בדרך כלל באופן חודשי. ישנן מספר פלטפורמות שמספקות חנות וירטואלית חינמית, אבל פלטפורמות אלו בדרך כלל מספקות פונקציות פשוטות ובסיסיות מאוד, ולעתים קרובות תאלצו כך או כך לשדרג את החשבון החינמי באחד שעולה לפחות מעט מזומנים.



לכן, כשאתם בוחרים פלטפורמה לחנות אינטרנטית או אתר כללי, חשוב לבצע שני צעדים: הראשון הוא להחליט מה התקציב שלכם, כמה אתם מוכנים להשקיע באתר ומה התקרה שאתם לא מוכנים לעבור. השני הוא להבין כמה כסף כל פלטפורמה עולה, כולל הכל. כשאנחנו אומרים כולל הכל, הכוונה היא למנוי החודשי, לשרת, לכתובת האינטרנט, מסוף האשראי, אחסון, אפליקציות, תוספים וכדומה. אחרי שיש לכם הצעות מחיר מלאות מהפלטפורמות השונות, בצעו את הבחירה בין היתר על פי התקציב שלכם.






שרתי האחסון


השרת הוא חלק חשוב מאוד מהחנות האינטרנטית שלכם. הוא זה שעל גביו יושב האתר, והוא צריך להיות מהיר, חזק, אמין, ללא באגים ואחד שלא קורס מכל תקלה או עומס קטן. גם אם בחרתם פלטפורמה מדהימה לחנות שלכם, אם השרת לא יכול לתמוך בה, אתם עלולים להיתקל בבעיה. גם כאן, חשוב לעשות שיעורי בית, לבדוק את האופציות השונות לשרתים בהתאם לגודל האתר ולגודל שטח האחסון לו אתם זקוקים, לוודא מה המחיר החודשי וכדומה. כשבוחרים שרת, כדאי לבדוק גם נושאים חשובים נוספים כמו זמינות התמיכה (ישנם שרתים שמספקים תמיכה 24/7, בעוד אחרים לא), האם הם מספקים גם גיבוי לאתר, אילו אמצעי בטיחות ואבטחה הם מספקים לאתר, האם מדובר על שרת משותף או שרת פרטי וכדומה. לעתים הפלטפורמה של החנות מגיעה כבר עם שרת מובנה, אך גם במקרה הזה חשוב לוודא את כל הנושאים הנ"ל כדי לא להיתקל בהפתעות לא נעימות.



העיצוב


העיצוב והממשק של האתר הם משמעותיים מאוד – הם צריכים לייצג את המותג שלכם, ועל הדרך להיות אינטואיטיביים, עם ממשק חלק וקניה מהירה וישירה. כשאתם בוחרים פלטפורמה לחנות, כדאי לבדוק את האופציות לעיצוב – ישנן פלטפורמות עם עיצוב בסיסי וקלאסי, שיכול להתאים למרבית האתרים והחנויות אך הוא לא גמיש באפשרויות שלו, בעוד פלטפורמות אחרות עשויות להציע אפשרויות עיצוב מגוונות שניתן להתאים באופן פרטני ומדויק עד הפרטים הקטנים ביותר. חשוב להחליט עם עצמכם מה אתם מעדיפים – אולי חנות בסיסית תעבוד בשבילכם מצוין, ואולי תעדיפו לעבוד עם מעצב/ת ולבנות אתר ייחודי ובלעדי מאפס (במקרה הזה, קחו בחשבון את הוצאות העיצוב!).






שפה


שפה היא עוד חלק חשוב שכדאי לקחת בחשבון. מרבית הפלטפורמות הבינלאומיות המוכרות יהיו כמובן בשפה האנגלית, אבל ישנן גם פלטפורמות כחול-לבן הניתנות בשפה העברית, כמו למשל פלטפורמת אתרי מכירות של קונימבו. אם אתם בוחרים בפלטפורמה בינלאומית, יש לקחת בחשבון שכל הפונקציות, המושגים הטכניים, התמיכה, התשלום וכדומה יהיו בשפה האנגלית. כמו כן, חשוב לבדוק שכתיבה בעברית בפלטפורמות אלו נעשית בצורה נכונה (כיוון ומרבית השפות נכתבות משמאל לימין, לעיתים ניתן להיתקל בבעיות כאשר מנסים לכתוב מימין לשמאל, דבר שעלול להיראות רע מאוד על גבי אתר אינטרנט). מנגד, אם תבחרו בפלטפורמה ישראלית, תוכלו ליהנות מהתאמה מדויקת לישראל, כולל תמיכה בעברית בשעות הנוחות.



לסיכום, בחירת הפלטפורמה לחנות או לאתר שלכם צריכה להיעשות בהתאם לצרכים הייחודיים של העסק שלכם. עליכם לחשוב מה החזון שלכם לאתר, כיצד אתם רוצים שהוא יראה, מה חשוב שיהיה בו ועל מה אפשר לוותר, לחקור את הפלטפורמות השונות ולהחליט על התקציב, ולפי כל אלו לבצע בחירה מושכלת. זכרו שמעבר בין פלטפורמות יכול להיות מאתגר, יקר ומיותר, ולכן חשוב לעשות את הבחירה הנכונה מראש!

אולי יעניין אותך

website1
dorit-singer1
F0_0316_0200_DROR
crush
desktop-accessibility-preferences-1294499_640
SimpleScreen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

לאזן את התזונה צילום הרבלייף
אביבי מטבחים מעצבת שגית בר
155196_NAT_E_largeסקצרס_נשים_צילום יחצ חול_349