להוציא את המקסימום מהיח"צ עם אאוטבריין

אם אתם מתעסקים בשיווק באינטרנט, סביר להניח שרוב תקציב הפרסום והיח"צ של לקוחותיכם מתחלק בין גוגל, פייסבוק, כתבות ממומנות ועוד… השאלה שנשאלת היא, האם אתם באמת מצליחים למקסם תוצאות בזכות הפרסום בערוצים אלו? כנראה שזה מאוד תלוי נישה ותחום.


ברבים מהמקרים מעדיפים מפרסמים לקדם כתבת יחסי ציבור דרך פלטפורמת הפרסום הממומן של פייסבוק, שזה דבר לא רע בכלל, אך האם זה מספיק? נכנסים לממשק הפרסום ואחרי כמה קליקים יש לכם תוכן שמופיע ב"פיד" של הגולשים. הבעיה? פעמים רבות התוכן מגיע לקהל לא רלוונטי, הוא לא מוגש בצורה מסקרנת לגולשים ולכן הם פשוט מתעלמים ממנו, בנוסף גולשים רבים בפייסבוק נהיו מודעים לפרסום ממומן של חברות רבות וכתוצאה מכך נהיו אדישים לפרסומות שונות.



בשביל פתרונות חשיפה ויח"צ נולד אאוטבריין, בשביל זה ובשביל הרבה יותר.



אז איך אאוטבריין עובד?



אאוטברייו היא פלטפורמה מעולה לחשיפת תוכן, המתנהלת כמתווכת בין בעלי התוכן לאתרים הגדולים. אאוטבריין מאפשרת לבעלי אתרים בעלי טראפיק גבוה, להציג מודעות של עסקים באתר שלהם ולחלוק איתם בהכנסות על כל פעם שגולש נכנס למאמר. למפרסמים היא מאפשרת להעלות דרכה המלצת תוכן מהאתר שלהם או תוכן שעלה באתר עצמו (כחלק מעבודת יחסי ציבור של המותג), שמוצג כהמלצות תוכן באתרים גדולים שמשתפים איתה פעולה.



לדוגמה, לאחר שתסיימו לקרוא מאמר מסוים ב-ynet, תראו שמתחת למאמר יש חלק של המלצות לעוד מאמרים. שם מתחלקים ההמלצות תוכן לשניים, הראשון הוא המלצות תוכן בתוך האתר שאתם קוראים בו והשני שרשום עליו ״מרחבי הרשת״. סביר להניח שהכיתוב "מרחבי הרשת" לא ממש אומר לכם משהו, ואם המאמר יראה לכם רלוונטי אז תיכנסו אליו, הרי הוא פורסם לדוגמא ב-ynet בסופו של דבר…



מה הבעיות בפרסום כתבת יח״צ באתרים הגדולים בלבד?



הדרך להצגת תכנים באתרים גדולים היא דרך כתבות יחסי ציבור ממומנות, היום כתבת יחסי ציבור באתר גדול אינה מספיקה בלבד. כלומר, אין שום הבטחה ממשית שתוכל למצות את מקסימום החשיפה לקמפיין יח"צ שלך באמצעות הכתבה, כלומר, לא בטוח שהכתבה תגיע לכל קהל היעד שלך.



מספר בעיות בשיטה של פרסום כתבת יח"צ בלבד:
1) כתבות יח״צ יופיעו באתר שתשלמו לו, מה שאומר שהם פשוט שם, וכל אחד יכול לראות אותם. האם זה טוב? כן ולא, כי זה אומר ששילמתם הרבה כסף למאמר, שבמקרים רבים, פונה לקהל יעד רלוונטי, אך לא מממש את המקסימליות שלו.
2) כנראה שלא תשלמו למספר גדול של אתרים בו זמנית, מה שאומר שאתם שמים את כל הביצים בסל אחד, ויחד עם זאת, לא נהנים מחשיפה מוגברת.




כך תעשו בשביל לחשוף יותר את כתבת היח״צ שלכם


אאוטבריין מאפשרת לתוכן שלנו, בהתאם לתקציב כמובן ובהתאם הפילוח יעדים שביצענו, להגיע לקהל יעד ממוקד באמצעות המלצות התוכן. יש לה יכולות תירגוט (חלקית בשלב הזה) והיא בעיקר מאפשרת לנו מעקב אחרי תוצאות, ובאינטרנט כמו באינטרנט אם זה לא מדיד – זה לא קיים.בניגוד לכתבת יח"צ רגילות, שימוש באאוטבריין מאפשר לעשות אופטימיזציה לכותרות, תמונות וכו׳, כדי לגרום לגולש ללחוץ על המאמר שלכם. הפלטורמה מקנה לנו את היכולת לדעת כמה אנשים נכנסו למאמר ומהיכן, מה שנותן לנו את היכולת לבצע שינויים ושיפורים בתוכן.



בזמן שאאוטבריין חושפת את התוכן שלנו לציבור הרחב, שימוש בsniply, יעזור לנו להניע גולשים לפעולה. Sniply היא מערכת שמאפשרת לנו ליצור כתובת URL בהתאמה אישית, תוך כדי הוספת כפתור הנעה לפעולה בכל כתבה שאנו מפרסמים (אך זיכרו שלא כל האתרים בארץ מאפשרים זאת, חלקם לא תומכים).




התהליך הוא כזה:


· פרסמו מאמר יחסי ציבור באתר תוכן גדול


· צרו URL יחודי באמצעות סניפלי שעולה עם הנעה לפעולה ברורה בצד העמוד


· בצעו פרסום באאוטבריין יחד עם ה URL של סניפלי (אל חשש עדיין רואים באאוטבריין שהכתבה עולה באתר גדול) וכך דיי בקלות תוכלו לשפר את קמפיין היחסי ציבור שלכם עם הנעה לפעולה גדולה באחד מהאתרי תוכן הגדולים בארץ.


· הגולש לוחץ על ההנעה לפעולה שיצרנו באמצעות SNIPLY, ואז עובר ישר לאתר שלנו או לדף נחיתה.


כמה פשוט ככה אפקטיבי. בsiply יש מערכת אנלטיקס שמראה המרות ומאפשרת מעקב אחרי כל קליק.



לסיכום


כתבות יח"צ אינן מספיקות בלבד, השילוב הנפלא בין הכתבות, אאוטבריין ו SNIPLY יוצר לנו אפשרות נפלאה להגדיל את החשיפה שלנו לקהל היעד ולבצע המרות באמצעות הנעה לפעולה פשוטה.



** המאמר נכתב על ידי שחר גלעד מנכ"ל חברת PRM – יחסי ציבור באינטרנט


אולי יעניין אותך

מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111
dual
trump3
shpigel1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר