מגנים על הזכויות: פורום ישראלי לקניין רוחני הוקם באיגוד לשכות המסחר

איגוד לשכות המסחר הקים לאחרונה את ה"פורום הישראלי לקניין רוחני", במטרה להביא לשיפור במדיניות ההגנה על זכויות הקניין הרוחני בישראל, ולהתאימה לסטנדרטים הנהוגים במדינות ה-OECD.



האיגוד מסר כי "לראשונה בישראל, הוקם גוף בלתי תלוי, בו חברים נציגי תעשיית התרופות, התוכנה, המוסיקה ואחרים – שיפעלו למען קידום הנושא. תחום הקניין הרוחני מהווה מרכיב חשוב ביכולתו של משק מודרני לעודד פיתוח וחדשנות. באמצעותו נוכל, בין השאר, לפתח את המשאב האנושי המצוין המצוי בישראל, ולעודד את פעילותן של חברות רב לאומיות מבוססות מו"פ בישראל".



לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "הקמתו של פורום לקניין רוחני הופכת חיונית ביותר, נוכח הצורך ליצור בישראל חזית מגובשת ורחבה בתחום הפרוץ מאוד של הגנה על קניין רוחני."



נציגי הפורום מתכננים לשנה הקרובה שורה של פעילויות, בין היתר: הקמת שדולה בכנסת לקידום קניין רוחני והפקתו דו"ח מקיף, ראשון מסוגו, לסקירת מצב הקניין הרוחני במדינת ישראל. עוד נמסר מהאיגוד כי "הכוונה היא להכין עבודה מפורטת ומעמיקה, שתספק תמונה מקיפה של רמת ההגנה על זכויות הקניין הרוחני של כל אחת מהתעשיות בישראל, ואשר תסקור את הבעיות הבוערות בתחומים שונים, כמו חינוך, חקיקה, אכיפה, שפיטה ועוד…"



כמו כן, הפורום מתכנן לארגן בנובמבר השנה כנס מרכזי, שכותרתו "האם יש למדינת ישראל מדיניות בתחום הקניין הרוחני". בכנס ישתתפו נציגי התעשיות, גורמי ממשל בכירים בישראל, נציגי האקדמיה, משרדי עריכת דין ואחרים.


אולי יעניין אותך

 למורים
 בגג
12553Pica3

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר