מדוע ייעוץ קידום אתרים הוא קריטי כבר בתהליך בניית אתר

מי שגדל בשנות ה
90' ודאי זוכר את שיר הפתיחה של תכנית הקאלט 'נישואים פלוס'. נישואים ואהבה הולכים
יחד ובלתי ניתנים להפרדה, כך אומר השיר. אפשר להתווכח לגבי האמירה הזו, אבל מי
שנעזר מתישהו בשירותי קידום לאחר עליית האתר לאוויר, יודע שלא מומלץ להפריד בין
תהליך בניית האתר לתהליך הקידום שלו.

לאחר תהליך
אפיון והקמה אינטנסיבי האתר שלכם עלה לאוויר, והוא מעולה – עם תכנים איכותיים ועיצוב
מרשים, רספונסיבי, מהיר, אבל! ריק ממבקרים כמו אתרי תיירות בימי קורונה. אולי כמה מהלקוחות
שלכם ביקרו באתר, אבל לא (רק) בשבילם הקמתם את האתר, אלא לטובת טראפיק מכובד
ולידים חדשים. אז איפה הם, הלקוחות ההם, שהבטיחו לנו ברגע שיהיה לנו אתר
?


על יתרונות הקידום
האורגני נכתב כבר רבות, אבל כאן נענה על השאלה – למה הוא נחוץ בתהליך בניית האתר
ולא אחרי שהאתר כבר באוויר? ראשית, בעיקר כדי להימנע מכפל עלויות עבור תכנות – פעם
אחת בהקמת/שדרוג האתר, ובפעם השניה לצורך יישום המלצות הקידום​.

במידה והחלטתם להיעזר בשרות ייעוץ קידום אתרים, בין שבחרתם חברת בניית אתרים
המספקת גם שירותי קידום
in house או שהחלטתם להתייעץ עם מקדם/ת חיצוניים, יש לשים לב למספר
נקודות חשובות
:

1. בעת המו"מ מול מי שיבנה את האתר יש לדרוש שבהסכם יהיה סעיף
המחייב ליישם את המלצות הקידום לפני העלייהלאוויר.

2. אמנם לא קשור
ישירות לקידום, אבל סופר חשוב
לא נותנים את המפתחות למישהו ש'ייסע' בלעדיכם.
גם אם אתם מאוד
סומכים על מי שבונה/מקדם את האתר, השליטה צריכה להיות בידיכם. במידה ואינכם רוכשים
דומיין בעצמכם – ודאו שהדומיין יהיה רשום על שמכם ושתקבלו יוזר וסיסמה עם הרשאות
מלאות לניהול שלו. כמו כן, יש לוודא שתקבלו לינק עם יוזר, סיסמה והרשאה מלאה
לעריכת האתר. בנוסף, בררו באיזו חברה יתבצע האחסון, והאם תוכלו להחליף חברה בכל
עת. פרטים אלו נועדו לוודא שלא תאלצו לקנות דומיין חדש או להקים אתר חדש במידה
ותרצו לבצע שינויים, להחליף מקדם או חברת אחסון
.

3.לצערי נתקלתי
בלא מעט מקרים של לקוחות שהחליטו 'לזרוק לפח' אתר קיים במקום לשדרג אותו, רק בגלל
שינוי דומיין או מערכת ניהול תוכן, ובכך להפסיד את הדירוגים שהאתר השיג. גם אם
החלטתם על שינוי טוטאלי
,חשוב שתיידעו את המקדם על האתר הקיים. לפניתהליך השדרוג יש
לוודא שהוכנה טבלת המרה – תיעוד כתובות
(URL) שמהן יבוצעו הפניות לכתובות האתר החדש, ושהפניות אלה יבוצעו
מיד בעת העלייה לאוויר
. כמו כן, יש לוודא שסביבת הפיתוח חסומה עם יוזר וסיסמה)
ולא ע"יrobots.txt או .(noindexלאחר העליה לאוויר, יש לוודא שההפניות
עובדות
.

4. אמנם כיום
אין חברת בניית אתרים המכבדת את עצמה שתבנה אתר ללא סכמות, ובכך נחסכת מכם הוצאה
על הטמעת סכמות לאחר העלייה לאוויר, אך מקדם מקצועי שילווה את הפרויקט יוכל לבדוק
אלו סכמות הוטמעו, האם הן הוטמעו כראוי, ואם יש צורך בסכמות נוספות. סכמות נפוצות:
פירורי לחם (ניתן להטמיע גם לא כסכמה), אודות, מוצר, אירוע, מאמר, שאלות ותשובות.
ויש עוד רבות וטובות
.

5. בהרבה מאוד
אתרים ישנו קישור בפוטר (החלק התחתון הקבוע בכל דף) לחברה שבנתה/קידמה את האתר.
בקשו שיסירו את
הקישור וישאירו רק קרדיט. אם בכל זאת מתעקשים על קישור, הסכימו שיהיה רק בדף הבית
ועם תג
nofollow.

לסיכום, ייעוץ
קידום אתרים מקצועי במהלך בניית האתר מבטיח נוכחות עוצמתית עבור הנכס הדיגיטלי
המשמעותי ביותר של העסק שלך
.

רויטל אריה,Lioness שיווק דיגיטלי https://www.seo-one.co.il




______Image by Harut Movsisyan from Pixabay

אולי יעניין אותך

resized_pexels-photo-270637 (2)
resized_pexels-photo-270404
news1
digital-marketing-gc52600287_12801
soni-gertel1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר