מדוע קידום אתרים אורגני הוא השקעה משתלמת לפרסום העסק שלך?

אנחנו חיים בעידן תחרותי להפליא בכמעט כל תחומי הפעילויות, ולכן כל עסק חייב אסטרטגיית שיווק מדויקת, ובעיקר כזו שמספקת מקסימום תועלת לטווח הארוך. באופן טבעי, חלק משמעותי מהפרסום כיום מתבצע במרחב הדיגיטלי, ומבין כל הכלים השונים שבהם ניתן להשתמש מומלץ לא לפסוח על השירות של SEO – קידום אורגני של האתר בגוגל (ובמנועי חיפוש אחרים, כמובן).


1. מיתוג


יש דרכים רבות למשוך את תשומת הלב של הגולשים אל העסק וליצור איתם אינטראקציות שונות – אבל קידום אתרים אורגני הוא זה שמבטיח את המיתוג הטוב ביותר האפשרי.


יש לכך שתי סיבות: ראשית, הגולשים מייחסים אמינות גבוהה למדי לגוגל, ולכן כשאתר מופיע במקומות הראשונים בתוצאות חיפושים רלוונטיים הוא נתפש כאיכותי – וכך גם העסק שמאחוריו.


סיבה שנייה היא שבמסגרת תהליך הקידום, ובפרט אם הוא מבוצע בעזרת חברה מקצועית ו-ותיקה כמו חברת לינקשייק, האתר הופך למשובח יותר ויותר ולבעל ערך הולך וגדל למשתמשים בו. בנוסף, הבסיס של SEO הוא מחקר מעמיק של העסק עצמו ושל השוק שבו הוא פועל, והמידע שמופק עשוי לשדרג גם את ההתנהלות באופן כללי ולא "רק" את האתר.


2. שיעור המרה גבוה


פרסום טוב הוא פרסום יעיל – וגם מבחינה זו הקידום האורגני הוא אופציה מומלצת. התמורה לכל שקל שמושקע ב-SEO גבוהה, ולפעמים במידה משמעותית בהשוואה לאפיקים אחרים של שיווק בדיגיטל.


הסיבה לכך היא שיעור המרה גבוה: כאמור מרבית הגולשים מתייחסים ברצינות לדירוגים של מנועי החיפוש, ולכן כשהם נכנסים לאתר מסוים על סמך הופעה שלו במקום גבוה בתוצאות חיפוש שביצעו הם מגיעים אליו עם רמת אמון התחלתית גבוהה. אמון הוא מפתח קריטי להמשך אינטראקציה מוצלחת ולהפיכת לקוח פוטנציאלי שמגלה עניין במוצר או שירות ללקוח משלם, ולכן לא מפתיע לגלות שמחקרים רבים הוכיחו שהתנועה האורגנית לאתר היא המשתלמת ביותר מבחינת בעל העסק ומביאה לו אחוזי המרה גבוהים יותר במרבית המקרים מאשר אפיקי פרסום ממומנים.


בנוסף, השלב הראשון של קידום אורגני הוא מחקר מילות מפתח. ממצאי המחקר עוזרים לאנשי העסק להבין טוב יותר את הצרכים של קהל היעד, את ההעדפות שלהם ואת המאפיינים שלהם, ובאופן טבעי התובנות יקרות הערך תורמות גם הן למקסום שיעור ההמרה. בלא מעט מקרים גם השיווק אופליין משתפר בזכותן.


3. נכס לטווח ארוך


קידום אתרים אורגני, בניגוד לפרסום ממומן (בגוגל, בפייסבוק או ביוטיוב), הוא תהליך שמחייב התאזרות בסבלנות – האימפקט שלו אינו מיידי – אבל מצד שני הוא מספק נכס שממשיך להניב רווחים גם בטווח הארוך.


הסיבה לכך פשוטה: פרסומים ממומנים למיניהם מייצרים מודעות למותג ומושכים תנועה לאתר רק כל עוד הם מתנהלים, וכמובן שעל כל הקלקה על מודעה העסק נדרש לשלם סכום כסף מסוים, בתחומים מסוימים אפילו כמה עשרות שקלים לכל קליק.


לעומת זאת, קידום אורגני של האתר, כשהוא מבוצע באופן מושכל ומיומן, יגרום לכך שהוא ימשיך להופיע במקומות גבוהים בתוצאות החיפושים הרלוונטיים עבורו למשך פרק זמן ארוך, כך שהמותג יישאר חזק ומוערך ולקוחות פוטנציאליים ימשיכו לנהור אל האתר ואל העסק. ולא, על קליקים מתנועה אורגנית אתם לא משלמים.


אולי יעניין אותך

resized_pexels-photo-270637 (2)
resized_pexels-photo-270404
news1
digital-marketing-gc52600287_12801
soni-gertel1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
צילום באדיבות טיקטוק ישראל (4)
מאיה רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר