מחפשים את השם שלכם בגוגל? גם אחרים מחפשים אתכם

מחפשים את השם שלכם בגוגל? בודקים אילו תוצאות חיפוש ואילו תמונות מופיעות כשמחפשים אתכם בגוגל? אל תרגישו רע עם עצמכם, אתם לא מגלומנים ובטח שלא לבד.



במציאות של היום לא רק שזה לא מוזר לחפש את עצמנו בגוגל – זה אפילו רצוי ומומלץ. כנראה שחוץ מכם מחפשים אחריכם עוד כמה אנשים כמו מעסיקים פוטנציאליים, קולגות, שותפים עסקיים, לקוחות פוטנציאליים וקיימים, עובדים, בוסים ואפילו בני / בנות זוג.



כולם יודעים שכדי לקבל תמונת מצב ראשונית על בן אדם – קודם כל הולכים ובודקים עליו בגוגל / פייסבוק. אז אחרי שאנחנו יודעים שאולי העבודה הבאה שלנו או בת הזוג שלכם ממתינים מעבר לתוצאות החיפוש (תשאלו אותי, אשתי חיפשה אחריי בגוגל ולמזלי התוצאות יצאו טובות 🙂 – כעת הגיע הזמן ללמוד איך לעשות ניהול מוניטין אונליין ברשת.


אילו תוצאות מופיעות בחיפוש אחר השם שלי בגוגל?


נתחיל מהבסיס, איך לחפש את עצמכם ואיפה.


המקום העיקרי שיש לחפש הוא כמובן בגוגל. זאת כל עוד גוגל שולט עם למעלה מ- 90% שימוש אצל הגולשים בישראל.
יש לוודא שאנו עושים חיפוש שאינו בהתאמה אישית. כלומר, אם אני מחפש אחר השם שלי כשאני מחובר לפרופיל הגוגל שלי – אני אראה תוצאות בהתאמה אישית, כלומר דפים שכבר ביקרתי בהם או כאלו שגוגל מעריך שאני מחפש אותם.
לכן יש הבדל וצריך לבדוק כיצד נראה חיפוש אובייקטיבי אחר השם שלי.


כך זה נראה בחיפוש מותאם אישית כשאני מחובר לחשבון גוגל שלי:



.וכך זה נראה בחיפוש אובייקטיבי:



שימו לב לשינויים בתוצאות המוצגות. אצלי השינויים יחסית מינוריים כי גם כך אני דואג לקדם תוצאות מסוימות על פני אחרות. אצל אנשים אחרים השינויים יהיו בולטים יותר.


חשוב מאוד להקפיד לבדוק כיצד זה נראה בחיפוש אובייקטיבי כדי לדעת מה באמת אנשים רואים כשהם מחפשים אחריכם בגוגל.


נקודה חשובה נוספת: מומלץ לבדוק אילו תוצאות מופיעות על שמכם גם בעברית וגם באנגלית.


חלק מהאנשים / בוסים וכדומה יחפשו אחריכם באנגלית וגם שם הרצון הוא לקבל תוצאות חיוביות בלבד.


אחרי שהבנו את הבסיס, הגיע הזמן להבין איך לבחור אילו תוצאות חיפוש לקדם על השם שלנו ואיך לייצר מוניטין חיובי ברשת.


קצת על קידום תוצאות בגוגל


לאלו מכם שלא מכירים, האלגוריתם של גוגל נשען על מאות פרמטרים שונים, כשאחד החשובים בהם מתבסס על קישורים. קישורים הם הצבעות האמון של הרשת – ככל שדף מסוים יקבל יותר קישורים – כך הוא ייחשב רלוונטי יותר למילה מסוימת.


כך למשל אם יש מספר דפים שהכותרת שלהם היא השם שלכם, אם אתם רוצים שתוצאה מסוימת תופיע מעל אחרת – פשוט תדאגו לקשר יותר קישורים לאותה תוצאה. כך למשל, על אף שפרופילים מרשתות חברתיות מקבלות יותר קרדיט מגוגל, עדיין התוצאה הראשונה שמופיעה כאשר מחפשים את שמי בגוגל בעברית – היא דף האודות מהאתר שלי. זה לא קורה סתם, אני דאגתי להוסיף קישורים רבים לדף האודות באתר שלי – כשטקסט העוגן על גבי הקישור כמובן צריך להיות השם שלכם.


אחת הדרכים הטובות לעשות זאת היא באמצעות קישורים על גבי תגובות בבלוגים


קישור מתגובה בבלוג



במידה וקיימות תוצאות שלילית על גבי השם שלכם בגוגל – פעמים רבות לא יהיה ניתן למחוק או להסיר אותה מתוצאות החיפוש (כפי שניתן כיום באירופה בעקבות החלטה תקדימית של בתי המשפט שם).



הפתרון שקיים כיום הוא לא להסיר את התוצאה – הוא פשוט לנסות לדחוק אותה למקום נמוך יותר באמצעות קידום תוצאות אחרות על פניה בגוגל. לינק להגשת טופס להסרת פרטים אודותיכם מגוגל.


איך עושים זאת? המשיכו לקרוא.


פרופילים ברשתות חברתיות – התוצאות שהכי קל לקדם


אם תסתכלו בתמונת מסך של החיפוש אחר השם שלי באנגלית, תשימו לב שמרבית התוצאות שעולות – מגיעות היישר מהפרופילים שלי ברשתות חברתיות.


זה לא קורה סתם, אלו לרוב התוצאות הראשונות שגוגל ינפק כשיחפשו אחר השם שלכם ולכן הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות אם אתם רוצים יותר תוצאות חיוביות על שמכם – זה פשוט ליצור פרופילים בכל הרשתות החברתיות.


שימו לב שבחלק מהפרופילים שלי ברשתות החברתיות, ערכתי את השם שלי כך שיופיע גם בעברית וגם באנגלית – כדי שזה יופיע בשני המקרים בתוצאות החיפוש.


קידום תוצאות נוספות על גבי השם שלכם:


דרך אטרקטיבית לחזק את השם שלכם בגוגל הוא לפתוח בלוג. אין כמו בלוג אישי בו תוכלו ליצור תכנים באופן שוטף ולקדם את עצמכם. זה גם יעזור למיתוג האישי שלכם (במציאות של היום כל אחד צריך מיתוג אישי ברשת ולא רק יזמים ופרילנסרים) וזה גם יעזור להוספת תוצאות חיוביות על שמכם.



דרך נוספת היא כתיבת מאמרים אורחים באתרים שונים ברשת. פנו לאתרים שונים שמאפשרים לכתוב מאמרים ופרסמו מאמרים על שמכם. זה יכול להתחיל מאתרי מאמרים חינמיים כמו articles וכד' וזה יכול כמובן להגיע לאתרים ובלוגים רציניים יותר כמו FEEDER, Geektime, בלוגים ופורטלים מובילים ועוד..



כמובן יש להקפיד שהשם שלכם יופיע כחלק מכותרת המאמר (Title) – זה יעזור לאותו דף להתקדם טוב יותר תחת השם שלכם.


לאחר שיש לכם מספר דפים חיוביים עם השם שלכם בכותרת – תוכלו להתחיל לקדם את החשובים שלכם בעזרת קישורים.


עוד דברים לקחת בחשבון בכל הקשור למוניטין שלכם ברשת:


תמונות: תקפידו טוב טוב אילו תמונות שלכם עולות ומה אתם משתפים. אגב גם תמונות ניתן לקדם בגוגל, ואם תוסיפו על גבי תמונה תגיות alt וטייטל, ואפילו שם קובץ – התמונה תתקדם טוב יותר על גבי השם שלכם.



סרטונים: גם סרטונים הם דרך לא רעה בכלל לקדם תוצאות חיוביות על השם שלכם. אך באותה נשימה יכולות לעלות כאן גם תוצאות שליליות של סרטונים שמציגים אתכם בצורה לא הכי נעימה..



לצערנו עד לא מזמן ניתן היה להוסיף גם תמונת כותב לצד תוצאות החיפוש שלנו. לאחרונה גוגל הסירו את האפשרות הזאת, אך עדיין קיימת האפשרות ומומלץ לקחת בעלות על התכנים שאתם כותבים ברשת.feeder anidor


טיפ אחרון:


אם אתם כבר מחפשים אחר שמכם בגוגל ואם יצרתם תוצאות רבות על שמכם, מומלץ מדי פעם דווקא לחפש ולהגיע לדפים נמוכים יותר בגוגל (דפים 2,3,4 וכן הלאה) ולראות שם אילו תוצאות מופיעות עליכם. דווקא בדפים אלה תוכלו לראות הרבה פעמים אנשים שאזכרו את שמכם בכתבה מסוימת (חיובי או שלילי) ושלל אזכורים שמקשרים אליכם ולתכנים שכתבתם ברשת.


זהו , מקווה שעזרתי, עכשיו הגיע הזמן לצאת לדרך ולהפסיק לחשוב שרק אתם מחפשים את עצמכם בגוגל.



* הכותב הוא מנכ"ל AD תוכן ומדיה

אולי יעניין אותך

resized_pexels-photo-270637 (2)
resized_pexels-photo-270404
news1
digital-marketing-gc52600287_12801
soni-gertel1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר