וועדת המכרזים העליונה של דירקטוריון חברת החשמל, בראשות עו"ד אסעד ג'ובראן, אישרה היום את בחירת משרד הפרסום מקאן-אריקסון כזוכה במכרז הפרסום אותו קיימה החברה.
המכרז נוהל כמכרז פומבי דו-שלבי, אליו יכלו לגשת משרדים שעמדו בתנאי הסף שהחברה פרסמה.
במכרז השתתפו 6 משרדים מהמובילים בישראל: אדלר חומסקי; מקאן אריקסון; באומן, בר ריבנאי; שלמור אבנון עמיחי; זרמון גולדמן וראובני פרידן. הציון הסופי שוקלל בין המרכיב הכספי, אשר היווה 80% ממנו לבין המרכיב המקצועי-קריאטיבי (20%) ומשרד מקאן-אריקסון קיבל את הציון הסופי הגבוה ביותר.
בשלב המקצועי הציגו המשרדים המתמודדים פרזנטציה על מהלך שיווקי-פרסומי שהובילו בשנתיים האחרונות, לפי בחירתם, ובהתאם לקריטריונים אותם קבעה חברת החשמל במסגרת המכרז. הפרזנטציות התקיימו בפני צוות מקצועי שמונה בחברה לצורך כך, בראשות סמנכ"ל לקוחות – יגאל בן-אריה.
ההתקשרות תיכנס לתוקף באופן מיידי, לתקופה של שנה, ולחברה שמורות שתי אופציות להארכתה, שנה בכל פעם.
מחברת החשמל נמסר הבוקר כי "מכרז הפרסום יצא לדרך לקראת תום 6 שנות התקשרות עם פרסום אדלר, חומסקי תקשורת שיווקית בע"מ, אשר זכה במכרז סגור אותו קיימה החברה בסוף שנת 2001. בחלוף 3 שנות התקשרות ראשונות הוארכה ההתקשרות עימו במסגרת של התקשרות המשך, בעיקר בשל שביעות הרצון של החברה מהשירות אותו העניק לה משרד אדלר, חומסקי ומתנאי ההתקשרות אותם העמיד לטובת חברת החשמל."
משרד מקאן אריקסון בראשותו של אילן שילוח, הוא חלק מקבוצת שירותי התקשורת השיווקית IPG, שהיא מהגדולות בעולם, עם הכנסה שנתית של למעלה מ-6 מיליארד דולר. אחזקתה העיקרית של הקבוצה היא משרד הפרסום מקאן-אריקסון – סוכנות הפרסום הגלובאלית הגדולה בעולם, שהכנסותיה מתקרבות ל-1.5 מיליארד דולר, באמצעות 180 סוכנויות ב-133 ארצות ברחבי העולם.
מקאן אריקסון העולמי מחזיק בידיו כ-82% ממשרד הפרסום בישראל, המרכז בידיו תקציבים מהגדולים במשק, דוגמת סלקום; תנובה; YES; אל על; בנק לאומי; אסם נסטלה; ריבוע כחול; פז; הונדה; חוגלה קימברלי; וולוו; פסגות אופק; מיקרוסופט; נטוויז'ן; שירותי בריאות כללי ועוד.
תחום מתן השירותים של המשרד הוא נרחב ביותר, ומקיף למעשה את כל אמצעי המדיה הפרסומית והשיווקית המוכרת כיום.