עופרה אפתה עוגה: שטראוס עלית – המפרסמת המובילה בשנת 2007


דירוגי ענף הפרסום המסכמים את שנת 2007 יוצגו הערב, יום א' בכנס השיווק והמדיה של איגוד המפרסמים על ידי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. גם השנה מוציאה יפעת בקרת פרסום את דירוגי ענף הפרסום במחירים ריאלים מוערכים תוך כדי הצלבה בין מסד הנתונים של יפעת הנשען על מחירי מחירון ובין ההוצאה לפרסום לשנת 2007. בנוסף, מכיוון שבמעבר למחירים ריאלים נוצרו מצבים של הפרשים קטנים בהשקעה בפרסום, הוחלט ביפעת בקרת פרסום לאחד לקבוצה אחת במידה וההוצאה הריאלית לפרסום של שני גופים או קטגוריות מאד קרובה.



המפרסמים המובילים לשנת 2007 OFF LINE



קבוצת שטראוס עלית היא המפרסמת המובילה לשנת 2007. היא מובילה את טבלת הפרסום ב- OFF LINE עם הוצאה שנתית מוערכת לפרסום של כ- 20.5 מליון דולר, ועם גידול של כ- 10% ביחס להוצאה לפרסום בשנת 2006. שטראוס בלטה השנה עם קמפיינים רבים לאקטימל, דנונה, שוקולד פרה, קפה טורקי ועוד, באמצעות שלמור אבנון עמיחי וראובני פרידן.



במקום השני בטבלה ממוקמת פרוקטר אנד גמבל עם הוצאה מוערכת לפרסום של 18 מיליון דולר וגידול של 16% בהוצאה לפרסום. החברה מפרסמת שלל מותגים, כאשר הבולטים שבהם בהוצאה הכספית הם סכין הגילוח FUSION באמצעות פוגל OGILVY, פנטן פרו ויטמין באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי והד אנד שולדרס באמצעות באומן בר ריבנאי.



במקום השלישי ממוקמות חברות הסלולאר פלאפון ופרטנר עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ- 17 מליון דולר כל אחת.


פלאפון הגדילה את הוצאות הפרסום שלה ב- offline בכ- 15% בלטה עם קמפיין בכיכובו של ארקדי גאיידמק (דור שלישי לכולם) באמצעות באומן בר ריבנאי והטבות ובילויים "FAMILY FUN" לכל המשפחה באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי.


פרטנר בלטה עם פרסום לorange day באמצעות ראובני פרידן, ופרסום לobox life באמצעות שלמור אבנון עמיחי.



סלקום והחברה המרכזית למשקאות ממוקמות במקום השישי עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ-14.5 מליון דולר, ועלייה של כ- 12% בהיקף הפרסום שלהן.


סלקום, שהיא גם המפרסמת הגדולה בדירוג הבאנרים באינטרנט, בלטה בקמפיין סלקום על השנייה ומשהו קטן וטוב באמצעות משרדי הפרסום שלה, מקאן אריקסון וגיתם BBDO.


החברה המרכזית למשקאות פרסמה בווליום רב את כפר המוזיקה 2007 באמצעות קבוצת דחף, נביעות בשלל טעמים חדשים באמצעות שלמור אבנון עמיחי, פאנטה ללא חומרים נוספים באמצעות גלר נסיס ועוד.



למקום התשיעי בטבלת המפרסמים השנה הגיעה אלקטרה מוצרי צריכה עם פרסום מוערך בשווי כ- 13 מליון דולר למחסני חשמל, שקם אלקטריק באמצעות זרמון גולדמן, מזגני אלקטרה באמצעות JWT ועוד.



נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "הגידול הבולט ביותר באחוזים בהוצאה לפרסום נרשם השנה ליוניליוור שכמעט והכפילה את תקציב הפרסום שלה, לאחר שנת פרסום עם ווליום פרסומי נמוך ב- 2006. יוניליוור פירסמה את דגני הבוקר שלה באמצעות באומן בר ריבנאי, את שמפו פינוק ודאב באמצעות מקאן אריקסון ועוד".



דירוג OFFLINE



מפרסמים במליוני דולרים


2006 2007 שינוי


1 קבוצת שטראוס 18.7 20.5 10%


2 P&G – פרוקטר & גמבל 15.5 18 16%


3 פלאפון 13.5 17 26%


פרטנר – אורנג' 15.5 17 10%


5 רשת שופרסל 15.5 15.5 0%


6 סלקום 13 14.5 12%


החברה המרכזית למשקאות 13 14.5 12%


8 קו-אופ – הריבוע הכחול 11 13.5 23%


9 אלקטרה מוצרי צריכה 7.3 13 78%


10 קבוצת אסם 11.5 12 4%


11 תנובה 10 11.5 15%


12 יוניליוור ישראל 6 11 83%


13 HOT (התאחדות הכבלים בישראל) 8.8 10 14%


14 קבוצת ביטוח ישיר (ביטוח ישיר IDI – חברה לביטוח) 5.4 9.5 76%


קבוצת בנק לאומי 10 9.5 -5%


16 מפעל הפיס 8.3 9 8%


סופר-פארם 10 9 -10%


18 סנו 8.8 8.5 -3%


19 YES – (DBS)-שירותי טלוויזיה בלווין 7.8 7.5 -4%


20 בזק 8.3 7 -16%




המפרסמים המובילים בבאנרים לשנת 2007



סלקום היא המפרסמת הגדולה ביותר בבאנרים באינטרנט עם הוצאה ריאלית של כ- 3.5 מליון דולר. סלקום בלטה באמצעות מקאן דיגיטל עם פרסום דרושים חינני תחת הכותרת: "נחש מה יש למנכ"ל סלקום להציע לך", מודם סלולרי דור 3.5 במבצע מדהים ועוד. כמו כן, סלקום בהחלט מאמינה באינטרנט שכן כחמישית מתקציב הפרסום שלה מוטה לאפיק זה.



במקום השני בדירוג באנרים ממוקמת קבוצת כלל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 3 מליון דולר. קבוצת כלל מפרסמת באמצעות d-say את בית ההשקעות שלה, באמצעות euro4d את אילנות בטוחה, באמצעות ארק אינטראקטיב את כלל ביטוח פנסיה ובאמצעות וובסנס את תעודות הסל. כשליש מתקציב הפרסום של כלל מוטה לאינטרנט!



פרטנר אורנג' סוגרת את השלישייה המובילה בבאנרים עם הוצאה לפרסום של כ- 2.5 מליון דולר עם פרסום לobox life tv באמצעות R&Y וorange day באמצעות נקסט אין. פרטנר השקיעה השנה כ- 13% מתקציב הפרסום שלה באינטרנט.



במקום השמיני בטבלה בולטת ויזה כאל, שתגברה באופן מהותי את הפרסום שלה ברשת בחציון השני עם קמפיין "ההתנצלות על הנקודות" באמצעות אידיאולוג'יק, והשקיעה כ- 34% מתקציב הפרסום שלה בבאנרים.



דירוג הבאנרים online



מפרסמים במליוני דולרים


2007 סה"כ אחוז מהוצאה כוללת:


OFFLINE+באנרים


1 סלקום 3.5 20%


2 קבוצת כלל 3 31%


3 פרטנר – אורנג' 2.5 13%


4 קבוצת בנק לאומי 2.2 19%


5 קבוצת ביטוח ישיר (ביטוח ישיר IDI – חברה לביטוח) 2 17%


6 החברה המרכזית למשקאות 1.8 11%


7 פלאפון 1.5 8%


8 כ.א.ל – כרטיסי אשראי לישראל בע"מ 1.2 34%


שירותי בריאות כללית (קופ"ח כללית) 1.2 23%


מי עדן 1.2 29%



המותגים המובילים לשנת 2007 OFFLINE



מותגי הסלולאר הם המותגים שהובילו השנה בפרסום, בהמשך למגמה שאפיינה את שנת 2006.



במקום הרביעי ממוקמת רשת שופרסל עם גידול של כ- 82% מתמהיל הפרסום שלה, ושלל מבצעי חשמל, ירקות ועוד באמצעות אדלר חומסקי ורשבסקי וגיתם.



HOT (רק טלביזיה רב ערוצית ללא שיחות, המקוטלגות תחת מותג אחר) ו- YES ממוקמות במקום החמישי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 7.5 מליון דולר.


HOT שפורסמה על ידי באומן בר ריבנאי, הגדילה את ההוצאה לפרסום שלה בכ- 25%, עם קמפיינים מאסיבים ל HOT VOD והאלופה.


Yes שפורסמה על ידי מקאן אריקסון, הגדילה את ההוצאה לפרסום שלה ב- 7% עם קמפיינים ליס מקס, שירות ה- HD עם קמפיין החרדים שירד מהאוויר ועוד. יש לזכור כי החברה סבלה משיבושים בקליטת השידורים למשך כחודש, שהשפיעו מן הסתם על תוכנית הפרסום השנתית שלה.



דירוג OFFLINE



מותגים במיליוני דולרים


2006 2007 שינוי


1 פלאפון 12.5 17 36%


פרטנר – אורנג' 15.3 17 11%


3 סלקום 12.5 14.5 16%


4 רשת שופרסל (רשת שופרסל) 4.4 8 82%


5 HOT – (התאחדות הכבלים בישראל) 6 7.5 25%


YES – (DBS)-שירותי טלוויזיה בלווין 7 7.5 7%


7 מגה – רשת מזון 6.3 7 11%


8 רשת סופר-פארם 8.9 6.5 -27%


9 המשביר החדש לצרכן (המשביר לצרכן) 5.8 6 3%


ביטוח ישיר – ביטוח רכב 4.4 6 36%


11 ישראכרט – כרטיס אשראי 4.1 5.5 34%


12 בנק הפועלים 5.1 5 -2%


בנק לאומי 3.2 5 56%


14 מחסני חשמל (אלקטרה) 4.4 4.5 2%


הום סנטר 5.1 4.5 -12%


משרד התחבורה 3.8 4.5 18%


17 מפעל הפיס – לוטו 3.3 4 21%


בזק – שיחות פנים 5.1 4 -22%


א.ל.מ – רשת מוצרי חשמל 3.6 4 11%


מקדונלדס 2.7 4 48%




המותגים המובילים לשנת 2007 בדירוג הבאנרים



גם בדירוג הבאנרים לשנת 2007 מובילים סלקום, פרטנר ופלאפון.


ביטוח ישיר – ביטוח רכב ממוקם במקום השלישי בטבלת הבאנרים ביחד עם בנק לאומי, עם הוצאה מוערכת של 1.3 מליון דולר לפרסום, כל אחד. ביטוח ישיר מפרסם באמצעות R&Y "עד 20% הנחה לרוכשים באמצעות האינטרנט", ואילו בנק לאומי מפרסם באמצעות מקאן דיגיטל את 1000 SMS במתנה, לאומי CHECK UP ועוד.



דירוג הבאנרים online



מותגים במיליוני דולרים


2007


1 סלקום 3.5


2 פרטנר – אורנג' 2.5


3 פלאפון 1.5


4 ביטוח ישיר – ביטוח רכב 1.3


בנק לאומי 1.3


6 סופר-פארם 1


7 בנק הפועלים 0.9


YES – (DBS)-שירותי טלוויזיה בלווין 0.9


מי עדן בר 0.9


EASY FOREX 0.9



הקטגוריות המובילות בפרסום לשנת 2007 OFFLINE



קטגוריית רשתות השיווק מובילה גם השנה את טבלת הקטגוריות המושקעות בפרסום ב- offline. אולם השנה נרשמה ירידה של כ- 9% בהיקפי הפרסום, לכ- 58.5 מליון דולר במחירים מוערכים. יש לזכור כי שנת 2006 הייתה שנת שיא בהוצאה לפרסום של הקטגוריה, הרבה בגלל השקת המותגים החדשים של קבוצת שופרסל, כדוגמת שופרסל ביג.


המותג המוביל בפרסום בקטגוריה הוא רשת שופרסל עם קמפיין "רק בשופרסל" באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי ועם מבצעי חשמל מגוונים באמצעות גיתם BBDO. במקום השני בקטגוריה רשת מגה, עם שלל מבצעים במחלקות השונות באמצעות מקאן אריקסון, ואילו במקום השלישי רשת סופרפארם עם BEAUTY CITY ומבצעי בשמים באמצעות באומן בר ריבנאי.



קטגוריית התקשורת הסלולרית ממוקמת גם השנה במקום השני, אולם עם גידול של 10% בהוצאות הפרסום, לא מעט בגלל הליך ניידות המספרים שגרם לחודש דצמבר 2007 להירשם כחודש שיא בהוצאה לפרסום בקטגוריה.


פלאפון ופרטנר הן המפרסמות המובילות בפרסום offline עם הוצאה מוערכת של כ- 17 מליון דולר כל אחת.



קטגוריית הרכב הפרטי ממוקמת במקום השלישי גם השנה, אולם ללא גידול מיוחד בהוצאה לפרסום. המותגים שבלטו בפרסום היו מאזדה באמצעות באומן בר ריבנאי, שברולט באמצעות גלר נסיס ודובצקי זקס אוברוצקי ויונדאי באמצעות שלמור אבנון עמיחי.



קטגוריית הביגוד ממוקמת השנה במקום הרביעי, עם גידול של כ- 30% בהוצאה לפרסום, והוצאה מוערכת לפרסום של כ- 27 מליון דולר. המותגים שבלטו בפרסום בקטגוריה היו קסטרו עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ- 2.3 מליון דולר באמצעות ראובני פרידן וקמפיין DARK JEANS, O&H באמצעות באומן בר ריבנאי תחת הסלוגן זה רק נראה יקר, ואופנת פוקס באמצעות זרמון גולדמן עם קמפיין המיטות הנפרדות בכיכובם של מייקל לואיס ואסתי גינזבורג.



נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "קטגוריית הביגוד אינה בולטת בפרסום באינטרנט כפי שהיא דומיננטית ב- OFFLINE, ובדירוג הבאנרים היא ממוקמת רק במקום ה- 26.



דירוג OFFLINE



תתי ענפים במליוני דולרים


2006 2007 שינוי


1 רשתות שיווק 64 58.5 -9%


2 תקשורת סלולרית 49 54 10%


3 רכב פרטי 29 29 0%


4 ביגוד 21 27 29%


5 חשמל 22 24 9%


6 בנק 16.4 22.5 37%


7 כבלים/לווין 15.1 17 13%


8 ביטוח – רכב 13.6 15 10%


כרטיסי אשראי 17 15 -12%


קרנות 14.2 15 6%


11 ארגונים/עמותות 10.5 14 33%


סרטים 16.4 14 -15%


רהוט 15.1 14 -7%


14 הימורים 11.9 13 9%


מוצרי חלב 10.5 13 24%


16 משרדים ממשלתיים 10.8 11 2%


17 תרופות 10 10 0%


שמפו ומרכך 6.5 10 54%


מזגן 4.9 10 104%


20 בתי השקעות 7.7 9 17%



הקטגוריות המובילות בפרסום 2007 – דירוג הבאנרים



קטגוריית התקשורת הסלולארית מובילה השנה באופן מובהק באינטרנט, עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ- 8.5 מליון דולר. יש לציין כי החלק היחסי של ההוצאות לפרסום של הקטגוריה באינטרנט, מגיע לכ- 13% מסך כל תקציב הפרסום שלהם.



במקום השני ממוקמות קטגוריית הקרנות וקטגוריית המכללות עם הוצאה לפרסום של כ- 5 מליון דולר כל אחת. שתי קטגוריות אלו מוטות אינטרנט, שכן למדיה זו זיקה גבוהה לקהל היעד שלהם. האינטרנט מהווה כ- 26% מסך כל ההוצאה לפרסום של הקרנות, וכ- 35% מסך כל תקציב הפרסום של המכללות.



רשתות השיווק שבעולם ה-OFFLINE מובילות את טבלת הקטגוריות, סוגרות את הטבלה, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כשני מליון דולר. סופרפארם המפרסמת באמצעות נקסט אין, אחראית על כ- 50% מהוצאה זו.



דירוג הבאנרים online



תתי ענפים במליוני דולרים


2007 סה"כ אחוז מהוצאה כוללת:


OFFLINE+באנרים


1 תקשורת סלולרית 8.5 13%


2 קרנות 5 26%


מכללות וסמינרים 5 35%


4 בנק 4.5 16%


5 רכב פרטי 3.5 11%


6 בתי השקעות 3 25%


ארגונים/עמותות 3 18%


כרטיסי אשראי 3 16%


9 מחשבים 2.5 35%


10 רשתות שיווק 2 3.5%




הקמפיינים המובילים בפרסום לשנת 2007



2007


קמפיין מחיר מוערך


1 קוקה קולה – לאהוב את החיים $1,384,296


2 סלקום – לראשונה בישראל מסלול "סלקום על השנייה" $1,286,450


3 טורנדו – עשרות אלפי אנשים בוחרים לקנות מזגן טורנדו – מזגן איכותי לחיים $1,237,059


4 מאזדה – MAZDA 2 לא נחה לרגע $1,135,840


5 בנק יהב – תמיד היה תמיד יהיה הבנק של עובדי המדינה $1,088,897




אולי יעניין אותך

עוד שוט אחד 1
danon10
allmarketing83
shilot1
torgi7
torgi1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

JACK KUBA מחיר 2124 ש_ח צילום עירד נצר (3)
המהלך החדש של אמפמ עמותת אימוץ קרטונים צילום יחצ
Image3 (1)