עיתון הארץ חושף לראשונה את מספר המנויים על העיתון – 59,830

לראשונה בעיתונות בישראל, החליטה הנהלת עיתון הארץ, הכולל את העיתון הכלכלי TheMarker, לחשוף את מספר המנויים המשלמים על העיתון. מנכ"ל עיתון הארץ, יוסי ורשבסקי, הודיע היום כי מספר המנויים מסתכם ב- 59,830 והוסיף כי חל גידול של כ- 11.1% בכמות המנויים. הנתונים מתייחסים למספר המנויים המשלמים של העיתון ולתקופה שבין החודשים ינואר – דצמבר 2006, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.



לדברי ורשבסקי, מאז השקת TheMarker בינואר 2005 ועד דצמבר 2006, גדל מספר המנויים על העיתון ב- 15.8%. הנתון שעליו מדווח הארץ משקף רק את כמות המנויים המשלמים ולא את כמות העותקים המודפסים כולה, הכוללת את נקודות המכירה, מנויי ניסיון וכדומה, שנעה בין 70,000 עותקים בממוצע ביום חול לבין 94,000 עותקים בסוף השבוע.



כחלק ממדיניות קבוצת הארץ לשקיפות נתונים עבור ציבור הקוראים וציבור המפרסמים, יזמה הנהלת עיתון הארץ בדיקה חיצונית של נתוני המנויים והתפוצה. עיתון הארץ הוא הראשון והיחיד לקיים בדיקה מסוג זה. הדיווח של העיתון, המבוסס על נתוני מכירות המנויים, נבדק ובוקר על ידי משרד רואי חשבון סומך חייקין KPMG. ורשבסקי עדכן היום את תלמה בירו, מנכ"ל איגוד המפרסמים בישראל, בנתונים שנבדקו.



ורשבסקי אמר היום כי, "עלינו לעגן בישראל שיטת דיווח אמינה ומבוקרת, אשר תספק למפרסמים מדד אמין לבדיקה. הכמות המודפסת בפועל של העיתונים חשובה למפרסמים בגלל האינסרטים הפרסומיים שהם מעבירים לעיתון. ברגע שיהיו מודעים למספר האמיתי של העותקים, יוכלו לחסוך בתשלום על מודעות, משום שלא יהיו עותקים מיותרים. מיסוד בקרה על נתוני התפוצה של המדיה המודפסת הוא הכרחי בעידן שבו פלטפורמת הפרינט, נדרשת להפגין יצירתיות וחדשנות, בכדי לשמור מעמדה בעוגת הפרסום, אל מול אמצעי הפרסום האחרים".



"לצערי, סקר TGI לא משקף את המגמות בשוק. לעיתונות, שהיא המדיה עם נתח הפרסום הגדול ביותר, מגיע סקר מדיה ייחודי שיהיה מסונכרן לביקורת התפוצה של איגוד המפרסמים. אני מקווה שגם העיתונים היומיים האחרים המופצים בישראל, יצטרפו ליוזמה של הארץ, שכן אין לי ספק שמהלך כזה, בשוק משוכלל, יתרום לחיזוק מעמדו של הפרינט בפרסום", הוסיף ורשבסקי.

אולי יעניין אותך

עוד שוט אחד 1
danon10
allmarketing83
shilot1
torgi7
torgi1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

Image3 (1)
מאור לברן מנכל סלייס גלובל
קרדיט אור גפן (6)