פורסמו הזוכים בפרס החדשנות של איגוד השיווק לרבעון האחרון של 2021

דומינוס פיצה

דומינוס משיקה פיצה סיציליאנית שהיא גם עבה, גם קריספית גם אוורירית- בלי דניאל עמית!

הסיפור של דומינוס מתחיל בחוויה. חוויה של טעם, של שירות, של מגוון, של מותג בינלאומי. כבר שנים שדומינו'ס פיצה שמה לה למטרה להיות הכי חדשנית: בדיגיטל, בחוויית המשלוח, בפרסום, וזה עובד! נכון, כרשת פיצריות, המטרה היא קודם כל לספק לצרכנים פיצות איכותיות, חמות וטעימות, המבוססות על חומרי גלם איכותיים וטריים, ובאמת, דומינו'ס מקפידים להשיק מידי שנה סדרות חדשות, המייצרות עניין וריגוש בקרב קהל לקוחותיה, והפעם- ביבוא אישי היישר מבירת המחמצת האיטלקית- דומינוס משיקה פיצה סיציליאנית.

מאד מהר הבינו בדומינו'ס שלעשות מהלך עם משפיענית אוכל שאומרת: "תאכלו זה טעים" זה לא דומינוס! וחייבים לעשות פה משהו אחר, בטון והסטייל שמאפיינים כל כך את המותג. כתוצאה מכך הגיעו לתובנה כי – אם בישראל כל השקה מלווה במשפיענית או משפיען כסטנדרט, על אחת כמה וכמה בעולם המזון. חייבים לייצר הפרעה. וכך לראשונה בישראל, דומינוס מציגים: השקה בלי משפיענים!

בכדי להצית את המהלך דומינו'ס הוציאה הודעה דרך העמודים ברשתות החברתיות – דומינוס מציגה השקה בלי דניאל עמית! ה- 100 הראשונים שיסירו עוקב מדניאל עמית יקבלו את הסיציליאנית של דומינוס עד הבית. במסגרת המהלך דומינסו התחמשו בתותחים נוספים על מנת להגביר את השיח: גייסו משפיענים מובילים ממעגל החברים של דניאל עמית, שיעלו תוכן בתגובה לסטורי של דומינוס ויסירו עוקב גם כדי לקבל את הפיצה המיוחלת, כמו- ליאל אלי, קורין גדעון, גל זהבי ישראל בידור, ערב טוב עם גיא פינס ואפילו עדנה עמית אמה של דניאל. בתגובה דניאל יצאה במסר ישיר לדומינו'ס "יא קקות לא מאמינה שעשיתם לי את זה, מקווה לפחות שיוצא לי פיצה מזה" ומכאן – התלקחות ופיצוץ. לאחר כמה שעות דניאל עמית ונבחרת המשפיענים מעלים תוכן עם הסיציליאנית של דומינוס.

והתוצאות? שיא מכירות של כל הזמנים בסוף השבוע הצמוד להשקה, כ-2מיליון חשיפות אורגניות לסרטונים של הפיצה הסיציליאנית בדפי החברה והמשפיענים, % 714 מעל היעדי חשיפה שהוגדרו למהלך, 30% עליה במכר ביום ההשקה בגוש דן בלבד ו- 13% עלייה במכר בכל הארץ.

דלתא

פיג'מה היא לא רק פריט לבוש, היא חוויה בפני עצמה, חווית ה- SOFTY ZONE. רשתות האופנה חיפשו מנוע צמיחה חדש וסימנו את תחום ההלבשה התחתונה כהזדמנות. כתוצאה מכך, הצרכנים התרגלו לרעיון שאפשר ולגיטימי לרכוש תחתונים וגרביים (כמעט) בכל רשת אופנה. דלתא שניסתה 'לשמור על הבית' ולנער את האבק מעל המותג וחיפשה מקור צמיחה חדש, וכך זיהתה את ההזדמנות לקחת בעלות על עולם הפיג'מות – שוק צומח בעולם אבל בישראל עדיין קטן וסטגנטי. וכך, לאחר מהלך תקשורתי תלת שלבי, דלתא הצליחה לחנך את השוק ולייצר את המשוואה שדלתא = פיג'מות. המהלך זכה לרוח גבית ממגיפה עולמית שהגיחה לחיינו והפכה את הפיג'מה לבגד הרשמי שלנו. בעקבות כך כל רשתות האופנה החלו לרכב על גל הפיג'מות ולצוץ כפטריות אחר הגשם. האתגר של דלתא – להביא בשורה חדשה שתייצר העדפה בזירה תחרותית וצפופה, ההזדמנות – לקיחת בעלות על תועלת טכנולוגית ייחודית לדלתא בקטגוריית הפיג'מות. דלתא נקטו בפריסת מדיה – קמפיין הטלוויזיה שלווה בשילוט בפריסה ארצית רחבה ובשילוט בתחנות אוטובוסים ומכוונים, קמפיין ווידאו בכל הרשתות החברתיות באתרי התוכן השונים ובמעברונים. בנוסף, משום שמדובר בקהל יעד ומנעד גילאים רחב, בחרנו לפרסם גם בקולנוע כאשר הפרסום הממוקד בעת ישיבה בקולנוע ו"יציאה מהבית" יוצרים את אימפקט הנוחות והרצון לחזור לבית לרכות מפנקת. הקמפיין לווה בספוט "כיבוי טלפונים" טרם הקרנת הסרט. יחד עם זאת, קידום המוצר נעשה באמצעות קופסאות SweeTweeT עם מוצרים רכים וקידום באמצעות משפיענים ליצירת מעטפת כוללת והגעה לקהל יעד רחב. כתוצאה מהקמפיין, מותג דלתא זכה למודעות אבסולוטית של 96% מהצרכניות, הנתון הגבוה ביותר מתחילת מהלך הפיג'מות, ומודעות נעזרת של 99% – כמעט ואין אדם בישראל שלא מכיר את דלתא. 81% מהצרכניות מצהירות שתבחרנה בדלתא כאופציה הטובה ביותר בסט הבחירה שלהן. 57% מהצרכניות מצהירות כי בחרו בדלתא כמותג הפיג'מות המועדף ביותר בישראל, פער של עשרות אחוזים מהמתחרות. 95% דיווחו שדלתא הוא המותג הראשון שקופץ להן לראש (TOM) כשהן חושבות על פיג'מה.


הידידים של ארגון נכי צהל

ב-12 לאפריל 2021, איציק סעידיאן, נכה צה"ל, מצית את עצמו מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון כאות מחאה ויחד איתו הצית את כל המדינה. נכי צה"ל ופעולות האיבה נשכחים כל יום מחדש. אגודת הידידים של נכי צה"ל החליטה להסיר את הכפפות – לא עוד נכים מוחלשים ומושתקים. ארגון ידידי נכי צה"ל שם לעצמו למטרה להפוך את יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה במקום הראוי לו, בראש סדר העדיפויות של הציבור הישראלי ושל מקבלי ההחלטות ולייצר מומנטום כדי להפוך אותו לאירוע ממלכתי שמצוין בלוח השנה הרשמי של מדינת ישראל. כדי להצליח ההתייחסות השיווקית צריכה להיות כמו בהשקת מותג, עם כל המשתמע מכך ולא כמו עוד קמפיין פרו בונו.


האסטרטגיה השיווקית מתבססת על תובנה ברורה: סיימנו להיות מסכנים ולבקש טובות. החל משינוי המסר: לא עוד נכים ונפגעים אלא גיבורי ישראל. הקמפיין התקשורתי הציג את נפגעי צהל ופעולות האיבה כגיבורים במשרה מלאה. הכלי המרכזי שנבחר הוא וידאו כמדיום שמסוגל לייצר רגש. סרט וידאו באורך דקה, ארוך מהמקובל כדי לייצר אימפקט ששודר בטלוויזיה ובדיגיטל. שימוש בתמונות אותנטיות מרגעי לחימה, ופצועים בסיטואציות שונות. מגוון רחב של גיבורים וגיבורות שנפצעו בגוף, בנפש, גברים, נשים, החייל שנפצע בלבנון השנייה ולוחמת מג"ב שנדרסה בזמן שעמדה במחסום שגרתי. פס הקול שנבחר ללוות את הסרטון, "גיבור של אמא", של משה פרץ, בביצוע המדהים של רביב כנר, בסיום הסרטון אמירה חזקה ונוקבת "לפעמים, להיות גיבור זו משרה לכל החיים"

הקמפיין רץ בפריסת טלוויזיה רחבה של 12 יום בערוצים קשת 12 ורשת 13 + לצד פעילות 360 מלאה שכללה שילוט חוצות דיגיטלי, קמפיין דיגיטל נרחב + יח"צ + תוכן + אירועי הוקרה. בכדי שיוכלו לרכוש את המדיה שתייצר חשיפה ואימפקט משמעותי, גייסו בארגון שותפים חזקים שיהוו מכפיל כוח עוצמתי, מותגים מובילים בישראל מקטגוריות שונות. תוצאת הקמפיין החשובה ביותר היא העובדה כי ב-2021.11.21 התקבלה החלטת ממשלה שבה הפך יום ההוקרה לנכי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה לאירוע ממלכתי של מדינת ישראל עם טקס רשמי. בנוסף, הקמפיין זכה לחשיפה של מעל ל-3 מיליון בתי אב בטלוויזיה. קמפיין הדיגיטל הביא ליותר מ-10,000,000 חשיפות לסרט, סרטון הפרסומת בעמוד YouTube של העמותה קיבל מעל ל- 330,000 צפיות. למעלה מ-50 ראיונות בערוצי הטלוויזיה והרדיו ו-15 כתבות בעיתונות הכתובה.

כלל ביטוח

אם טכנולוגיה ו"ביטוח" היו עד לפני מספר שנים כמעט הפכים, עולם ה- InsurTech החל לאתגר את עולם הביטוח המסורתי. שיתוף הפעולה בין העולמות הוביל להאצת תהליכי חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית גם בחברות המסורתיות. עולם ביטוחי הרכב משתנה והופך ממוצר Commodity למוצר חסכוני יותר בהתאמה אישית. האתגר של כלל היה באיך מחזקים את מעמד כלל בשוק ביטוחי הרכב תוך יצירת חדשנות אמיתית בקטגוריה? ההזדמנות של כלל – לשנות את חוקי המשחק ולהציע מסלול ביטוח שמתגמל אותי לא רק על ה"מה" (כמה נסעתי, העדר תביעות, ק"מ מופחת) אלא על ה"איך" אני נוסע בצורה אפליקטיבית, ללא כל מאמץ או התקנה ברכב.

הרעיון הגדול של כלל: כלל BEHAVE" " ביטוח הרכב היחיד בישראל המעניק לנהגים טובים מידע בזמן אמת על אופי הנהיגה שלהם והנחה נוספת בכל חודש בהתאם לאופי הנהיגה. האחריות לגובה ההנחה בפרמיה נמצאת בידי הנהג עצמו, ככל שאתה נוהג זהיר יותר ההנחה גדלה מחודש לחודש תמיד אפשר לשפר את הנהיגה, כלומר, באפשרות כל מבוטח לקבל פירוט על אופן נהיגתו על מנת לשפר את הנהיגה ולשלם הרבה פחות. מענה מהיר למקרה תאונה והטבות שוות נוספות על התנהגות טובה, למשל ביטול ההשתתפות העצמית, בהתאם ובכפוף לתנאי הפוליסה.


מהלך ההשקה, לצד המוצר החדשני וקמפיין פרסומי נרחב יצר הד וסיקור תקשורתי נרחב. כבר במהלך צילומי הקמפיין עלו כתבות פרסומיות ב'גיא פינס', מגזין 'אייס', אתר 'וואלה', אתר 'כסית', 'דבר המפרסם' ועוד. כאשר לאחר עליית הקמפיין דובר רבות על המוצר החדשני של כלל בכתבות חדשנות באתרים כמו YNET'', ו-'מעריב'. בנוסף, הפרסומת התברגה בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של עיתון 'גלובס'. ההשקה והקמפיין הביאו לגידול של 89% במכירות.

אולי יעניין אותך

danon10
allmarketing83
shilot1
torgi7
torgi1
annyt7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר