לראשונה בעולם הפרסום הושקה הבוקר בישראל מערכת תכנון ממוקד ואסטרטגי של תחום פרסום החוצות, לייעול ההשקעה במדיית הפרסום הצוברת תאוצה. המערכת החדשה, המוצעת למשרדי פרסום ולמפרסמים מיועדת לתת מענה על פי פרמטרים מקצועיים, לתכנון ורכישה של שלטי חוצות הכולל מדידת איכות, ביקורת ומאגר מידע מסודר ומפורט על כל השלטים של כל החברות בישראל.
מהחברה נמסר הבוקר כי מאגר המידע מוצע באמצעות מערכת Outdoor System) P.O.S Professional) – מערכת מתוחכמת ומתקדמת לשליטה, המבוססת על תוכנת המיפוי "mapinfo " ששימשה פלטפורמה לפיתוח. באמצעות יצירת בסיס נתונים ענק שהוכנס למערכת הכולל מידע על כל שלט ושלט של כל חברות המדיה בישראל (סה"כ 15,500 בכל רחבי המדינה) ונתונים המבטאים מעמד סוציו אקונומי של אזרחי ישראל, ע"פ נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מתאפשרת הצגת פריסת מדיה ויזואלית רחבה וממוקדת לקהלי יעד מוגדרים, על גבי מפה תמאטית של מדינת ישראל. בפיתוח המערכת השקיעה החברה כ- 250.000₪.
עוד נמסר כי מערכת P.O.S תעניק למקבלי ההחלטות – מנהלי השיווק והפרסום בחברות הגדולות ופרסומאים, כלי אמפירי המאפשר בחינת cost effective לכל שלט ושלט, מחד, וסדרת שלטים, מאידך. כל זאת, במטרה שמנהלי חברות יוכלו לקבל החלטות השקעה בפרסום חוצות בצורה מושכלת מקצועית ויעילה.
בפועל, לכל שלט של כל חברות השילוט בישראל יש תעודת זהות. בחברה ידעו למעשה לספר ללקוח על כל שלט פרטים רבים ומלאים כגון: מיקום, מיצוב ביחס לתנועה, מואר/לא מואר, טווח חשיפה אופטימאלי, פרופיל קהל הנחשפים, כמות התנועה מול השלט, נתוני O.T.S, כמות החשיפות הצפויה בפרקי היום השונים וצילום השלט בסביבתו.
לדברי איציק בן-עזרא הבעלים, (המקים והבעלים לשעבר של חברת רפיד), עולם הפרסום עובר מהפכה בשנים האחרונות עת יותר ויותר חברות לתכנון מדיה הוקמו ומשרדי הפרסום למדו כיצד לעבוד איתן באופן יעיל ואפקטיבי. ההמשך עכשיו, בתכנון מדיה ממוקד גם בעולם פרסום החוצות, כפי שכבר נהוג ומקובל באירופה.
"בשנה האחרונה החלה התעניינות וכניסה של שותפים זרים לתחום פרסום החוצות בישראל, כתוצאה מכך, להערכתו, בחמש שנים הקרובות תחום שילוט החוצות בישראל הולך לעבור תפנית משמעותית עד כדי הכפלת מחזור העסקאות לכ- 110 מיליון $, כאשר כיום הוא עומד על 65 מיליון $ לשנה", אומר בן-עזרא.
"משרדי הפרסום והמפרסמים יזהו לאן נושבת הרוח, ומטרתנו היא שיראו אותנו כשותפים אסטרטגיים בעת תכנון פעילות המדיה. יוטל מאמינה כי באפשרותה להציע דרך חדשה לתכנון ולרכישת פרסום חוצות בישראל, באמצעות מאגר מידע מפורט ביותר בו ניתן לכמת כל שלט ושלט, לפרט את איכותו ולמכסם את ההשקעה מול התועלת, דבר שלא היה קיים עד היום בשוק המקומי", הוא מוסיף.
חברת "יוטל" עובדת כיום כבר עם מספר רב של משרדי פרסום והיא מחזיקה כ- 20% מתקציבי הפרסום המופנים לפרסום החוצות. בחברה מועסקים מדיה פלנרים, אנשי תוכנה, ואנשי מכירות ולרשות לקוחותיה עומדים צוות קריאיטיב שבוחן ומייעץ על איכות הפן הקריאטיבי של השלט.
לדברי איציק בן-עזרא החברה פועלת באופן אינטנסיבי להעמיק את הידע ומגוון האפשרויות העומד בפני לקוחותיה ומטרתה בהמשך ליצור מדד אובייקטיבי לדרוג עוצמת השלטים ממש כפי שפועל מדד ה GRP.