מסקר שערך אתר האינטרנט www.iCar.co.il, המדריך הבלתי תלוי לרוכשי רכב עולה, כי רוב הפרסומאים רוצים לנסוע במכוניות מתוצרת וולוו ואחריהן במרצדס, אודי ולקסוס. עוד עולה כי המלצות על קניית רכב חדש הם יעדיפו לקבל מחברים ומאתרי אינטרנט. הפרסומות הכי אפקטיביות לטעמם הן בתחום המזון. הסקר נערך בקרב 40 משרדי פרסום.
בתשובה לשאלה "במידה שהיה עומד לרשותך תקציב של חצי מליון שקל, איזה מותג היית מעדיף?" –וולוו במקום הראשון עם 22% מהנשאלים. מרצדס, אודי ולקסוס מתברגות במקום השני עם כ – 16%. את המקום השלישי בדירוג הביקוש תופסת אלפא רומיאו עם 12%. מותגי רכב אחרים שהשתתפו בסקר: יגואר (9%) וב.מ.וו (9%).
עוד עולה מהסקר, כי 34% מהפרסומאים יפנו לאתרי רכב באינטרנט על מנת להשיג מידע טרם קבלת החלטה על סוג הרכב שירכשו. 31% מהפרסומאים יושפעו בעיקר מהמלצת חבר או קרוב משפחה לפני רכישת רכב ואילו עבור 16% בלבד יקבע ניסיון קודם שלהם עם סוג הרכב את סוג הרכב הבא שלהם. 16% יושפעו מגורם אחר לפני רכישת רכב.
מבחינת מידת האפקטיביות של תחומי הפרסום השונים בקרב הציבור הישראלי: 62% מהפרסומאים סבורים כי פרסום בתחום המזון הוא תחום הפרסום האפקטיבי ביותר. במקום השני ובפער ניכר עם 22% מתשובות מהנשאלים ממוקם הפרסום בתחום האופנה כגורם משפיע על הצרכנים. הפרסום בתחום מוצרי החשמל והתיירות תופס את המקום השלישי עם 6% כל אחד. הפרסום בתחום הרכב מקבל 4% מקולות הנשאלים.
לדברי אילן אופיר, מנכ"ל iCar: "בחירתם של רוב הפרסומאים ברשת האינטרנט דומה לדפוסי ההתנהגות של הציבור הרחב, המחפש מידע השוואתי על רכבים חדשים ומשומשים באתרי אינטרנט לפני קנייה. הדגש שמשרדי פרסום שמים באחרונה בקידום מותגים באתרי הרכב רק מחזק תופעה זאת".