קרוב לרבע מהוצאות הצעירים הם על מזון – איך מגיעים אליהם בדרך אפקטיבית

מזון נמצא בראש סדר העדיפויות של דור ה-Z, כאשר הוא תופס 23% מארנקם, על פי דו"ח חצי שנתי של פייפר סנדלר בארה"ב, המעריך את סוגי ההוצאות של בני הנוער והעדפות המותג. על פי הסקר, 54% מבני הנוער העדיפו חטיפים בריאים, ו -49% צורכים או היו מוכנים לנסות בשר מן הצומח.


דור ה-Z מראה העדפה לאכילה בריאה, כולל יותר מזון אורגני וטבעי נטול תוספים. זה בעיקר בגלל שהם גדלים בעידן של בריאות שבה הצרכנים מקדישים יותר תשומת לב לרשימת המרכיבים בהשוואה לדורות הקודמים. הדור הצעיר מוכיח כי הוא מעדיף לתמוך בחברות המתיישרות עם הערכים שלהם. הם לא מהססים לסיים או לפתח מערכת יחסים עם מותג בשל ערכיו או דעותיו. אפשר לקוות שדווקא הם יצילו אותנו מהרס העולם בו אנו חיים.


טרנד ה-Plant Basedמבוסס על דפוסי אכילה המתמקדים במזונות בעיקר מצמחים. זה כולל לא רק פירות וירקות, אלא גם אגוזים, זרעים, שמנים, דגנים מלאים, שורשים, קטניות ושעועית. זה לא אומר שאתה צמחוני או טבעוני ולעולם לא אוכל בשר או חלב. במקום זאת, אתה בוחר באופן יחסי יותר ממזונותיך ממקורות צמחיים.


ישנם כמה וכמה סיבות מדוע מותגי האוכל הבריא בוחרים לפתח דרכי מכירה דיגיטליים. לא בהכרח שזהו ערוץ המכירה היחידי אך הוא הרבה מאד פעמים הערוץ הראשוני והמשמעותי מבין הערוצים. רק בכלי ששייך לך, ניתן לבנות מותג ולהעביר חוויה ללקוח. סיבה נוספת היא שכל עסק קטן יכול להקים בעלויות יחסית נמוכות אתר משלו ולעבוד בלהביא טראפיק אליו, במקום להתדפק על דלתות הקמעונאים הגדולים שלעיתים עדיין לא מבינים את הטרנד ויכולים לגלגל אותם מכל המדרגות.


המותגSoCoשל מוצרים מבוססי טחינה, הינו מותג אמריקאי השייך לשתי ישראליות שמאמינות במגמות של בריאות, עשיה חברתית ופתיחות קולינרית. הן גם מאמינות שהמגמות האלו כאן בכדי להישאר.SoCoמהווה דוגמא למותג שיושב על המגמות החמות ביותר בעולם המזון. בין אם זה העלייה באוכלPlant basedאו העלייה החזקה במודעות לטריות ואוכל בריא, מוצרים נקיים, הרצון לגיוון ופתיחות למאכלים בינלאומיים. כל אלו תורמים להתחזקות הביקוש לתפריט הים תיכוני בכלל ולטחינה בפרט. את מוצריהן הן מוכרות באתרD2Cעם אופציה למנוי ובערוצי דיגיטל נוספים כגון,MisfitsMarket.


המותגHappy Moose, מיצי פירות וירקות טבעיים עםVibeטוב מוכרים באתר שלהם מארזי כמות, מארזי נושא ועוד. תוכל למצוא באתר מארזGlow Up,Feel Mo' Bettaועוד. המשימה שלהם היא לחלוק את המיץ הטוב ביותר בעולם, בחיוך. ואי אפשר שלא להתאהב בזה.


עולם החטיפים לא מת אבל הוא ללא ספק מתחיל לקבל צורה קצת אחרת. כולנו אוהבים חטיפים. יש בחטיף משהו מפנק ועל הדרך. זה שילוב מנצח ללא ספק. ענף המזון מודע לכך שאנשים בשנים האחרונות מחפשים יותר ויותר לאכול חטיפים בריאים. המותגBTR Bar, חטיפי פרוטאין עם רכיבים אדפטוגניים ועם ערכים והתחייבות להיות ללא ג'אנק, מצמחים,superfood, ללא גלוטן ועוד. גםBTR Barמגיע אליך ישירות עד הבית (כמובן שאתה צריך לגור בארה"ב בשביל זה). החטיפים הללו יושבים על 3 ערכים: פונקציונליות, רכיבים מובחרים ועוזרים לך להיות נועז וחסר מעצורים. התחברתם? זה בדיוק הקסם. מותגי האונליין החדשים מדברים אלינו בשפה אותה אנו רוצים לשמוע.


המותגOatly, משקה משיבולת שועל השייך לשני אחים שבדיים, ניסה שנים רבות להיכנס לשוק בערוצי הקמעונאות המסורתיים ללא הצלחה עד שהבין שבמקום לדחוף מודעה אחרי מודעה ולקוות שאנשים יכירו יותר את המושג חלב שיבולת שועל,Oatlyהלך על חוויה. איך ניתן לייצר חוויה ראשונה נהדרת? באמצעות בתי הקפה. המותג הבין שהוא צריך לאמץ את הבריסטות של בתי הקפה שימליצו עליו לקהל לקוחותיהם. הבריסטות התאהבו.


כיום, המותג הפך לשם דבר וניכר כי המוצרים הצמחוניים מתחילים להוות איום על המוצרים שאותם הם באו להחליף. התאחדות החלב האירופית קוראת בחודשים האחרונים לחיקוק הגבלות כבדות על חלב צמחי. הטענה הינה כי האריזה והשיווק של מוצרים אלו מטעות את הצרכנים, שעלולים להתבלבל ולקנות תחליף. הפחד משינוי לא מצטלם יפה. החברות המסורתיות צריכות לחשוב יותר על איך להמציא עצמן מחדש ופחות על איך לעצור את הבלתי נמנע.Oatlyיצאו עם קמפיין תחת השם "Are You Stupid?" בכדי להסביר את חוסר ההיגיון שבחיקוק חוקים מגבילים אלו. הקמפיין מציג מבדקים שהם ערכו ללקוחות בכדי לראות האם ישנו סיכוי שהם אכן יתבלבלו בסוגי החלב.


אולי יעניין אותך

 משרד
efrat1
tzela1
keyboard-gbbd767c8c_12801
business-people-g135b6d4b3_12801

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר